MoDaCo 3 eller vänta på android 2.1?

Diskussion i 'Hero' startad av Bryfer, 14 dec 2009.

  1. Bryfer

    Bryfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej. Jag har suttit och funderat ett tag nu men har inte kommit till någon lösning.. jag tycker att min htc hero blir seg ibland och funderar på att installera MoDaCo 3 på den.. men det som får mig att inte göra det är att jag vet att det snart kommer en update från HTC rätt snart.

    Jag vill kunna använda bluetooth och det verkar gå i MoDaCo(?). Det Står också att MoDaCo ska vara snabbare än nuvarande ROM..

    Så jag ställer frågan till er som vet mer än mig om detta.. är det värt att fixa MoDaCo i väntan på update från HTC, eller ska jag vänta på en updatering med nuvarande ROM?
    Är MoDaCo verkligen mindre laggit?

    Och om jag fixar MoDaCo kommer det vara enkelt att fixa HTC updateringen sen när den kommer eller kommer det bara bli krångel då?
     
    Last edited: 14 dec 2009
  2. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22
    Men tanke på hur seg HTC är på att släppa uppdateringar och att dom har släppt käll koden till 2.0.1 så tror jag nog att Modaco kommer att hinna före med att släppa den uppdateringen.

    Tycker helt klart att du ska roota din telefon och slänga in Modaco 3.0, det tar inte långt tid alls och det försvinner inte några inställningar eller någon data och som du har hört så stämmer det att telefonen blir mycket snabbare. Vissa tycker även att den drar mindre batteri med Modaco installerat.

    Bluetooth fungerar dock inte bättre med Modaco, det är ett fel som kommer att åtgärdas i 2.0.
     
  3. Bryfer

    Bryfer Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2009
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej.. kommer antagligen fixa det imorgon sålänge jag inte hör nått negativt om det, Finns det nått dåligt med MoDaCo?
    Om jag skulle ångra mig sen och göra en nanbackup recovery.. äre någon som vet om alla inställningar och apps blir kvar då med?
     
  4. Gustaf87

    Gustaf87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    103
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22
    Om du gör en nandroid backup så sparas allting. Allting blir som innan, ingenting du behöver oroa dig för. Kom ihåg att göra en backup innan du gör någonting annat bara. Alltid bra att ha gjort

    Kan faktiskt inte komma på någonting negativt om Modacos rom, fungerar klockrent. Mycket bättre än HTC Orginal rom.
     
  5. amc0

    amc0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag uppfattar Modaco som segare och segare ju längre man använt det. Dom gånger jag kört en leak version av orginal-rom fast med root så verkar telefonen inte bli lika seg som modacos.
     
  6. Droid110

    Droid110 Guest

    2.1 menar du ;)... MoDaCo ftw!
     
  7. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag räknar med att Modaco får ut 2.1 före HTC. Och skulle han inte få det lär det inte bli långt efter.
     
  8. Serious Bob

    Serious Bob Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gillar modaco skarpt. Bara att wifi-tethering är med i original är grymt skönt. Sen upplever jag det som rappare än original.
     
  9. trashed78

    trashed78 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2009
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Någon som vet om Google har med app2sd funktion i 2.0 - 2.1, läste om att dom skulle utveckla något liknande med tanke på utrymmesbristen
     
  10. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Funkar den medföljande wifi tethering'en med mac utan problem?
     
  11. kreativia

    kreativia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder den wifi tethering som följer med som original till min macbook pro och det funkar skitbra.
     
  12. boe

    boe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2009
    Inlägg:
    524
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Uppfattar också Modaco som rappare än original blev ännu bättre när jag uppdaterade till kernel 1.91 också.