Samtalskvalitén?

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av calle_d, 14 dec 2009.

  1. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Laddar inför ett mobilköp och denna luren ser verkligen lovande ut. En fundering jag har är hur samtalskvalitén är i den interna högtalaren/micen?

    Hur låter det i telefonens högtalare och hur bra är ljudet för personen i andra änden?
     
  2. bonji

    bonji Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ljudet i högtalaren är helt ok, samma kvalité som min gamla E71a iaf.
    en person jag pratat med sa att jag lät burkig, efter det ringde jag till 2st andra för o fråga hur jag lät o dem sa att det lät bra så de beror lite på vem man ringer tydligen. teckning osv antar ja.
     
  3. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Tack Bonji.

    Jag hoppas på att jag får fler svar från er här på forumet!
     
  4. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Ingen jag har pratat med har nämnt något men tilläggas bör väl att jag inte frågat. så om det låter burkigt är det väl kanske inget som stört.
     
  5. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har inget övrigt att tillägga.
     
  6. Roding

    Roding Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vill dock säga en sak som jag tänkt på.
    Jag tycker att ljudet i den inbyggda högtalaren är dåligt. Dom flesta som jag pratar med hörs lite smådåligt.
    Extremt stor skillnad ifall man använder headset upplever jag!
     
  7. calle_d

    calle_d Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    44
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23+
    ROM:
    Stock
    Hehe, det var precis det jag inte ville höra. Jag har haft en Samsung F480 innan och den sålde jag bland annat för att den interna högtalaren levererade för dåligt ljud i samtal. Om det är samma med denna telefonen så blir det absolut inget köp. En stor anledning till att man köper en mobiltelefon är ju att man ska ringa med den ;)
     
  8. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Jag upplever den varken sämre eller bättre än den på htc magic. jag hör personen jag pratar med helt korrekt.
     
  9. Robertodroid

    Robertodroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här, ingen skillnad mot Magic
     
  10. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag har förstått det (iaf på min liquid) är det högtalaren i ryggen (DVS den för speakerphone) som har sämre ljud. Den man sätter mot örat funkar helt okej.
     
  11. trioni

    trioni Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den man sätter mot örat har jag stora problem med. Den distar nått å det grövsta. Redan när man hör dom första ringtonerna förstår man att ngt är fel. Antar att det är fabrikationsfel då ingen annan noterat detta. Stör mig varje gång jag pratar med ngn. Standardiserad ljudkvalité när jag använder headset.

    Sen lite offtopic: Är det ingen fler än mig som stör sig på byggkvaliten? För mig småknakar plasten på baksidan så fort jag tar i mobilen. Väldigt störande. Varje gång jag trycker på "on"-knappen för att tända skärmen påminns jag om detta. Skalet verkar sitta som det ska och har aldrig tappat mobilen eller utsatt den för yttre åverkan.
     
  12. Mautana

    Mautana Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, höj och sänk knapparna känns också billiga. Men jämför man med vad till exempel en HTC Magic kostar i handeln känner jag mig inte direkt lurad. Liquid är billigare och därför också inte så konstigt kvalitén lägre. Synd bara att den inte kunde hålla lite bättre yttre kvalite. Men jag ska nog nöja mig med hur den är. Iaf som den är nu, förväntade mig inte en robust maskin då jag redan har testat Glofiish x500, x650, m800 och m900.

    Så jag var mycket väl medveten om hur mycket jag kunde förvänta mig. Bra hårdvara men den yttre kvalitén säckar efter.

    MEN Jag hoppas och tror att acer utvecklar sin kvalité då jag verkligen tycker dom har just bra hårdvara jämfört md priset.
     
  13. Mautana

    Mautana Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sedan har jag märkt en till sak. Ni som säger att bak högtalaren är dålig, har ni testat att sänka volymen? Jämför man liquiden mot en magic när liquiden är på 40% så gissar jag på att fen låter lika högt som magicen gör på 100%.

    Jag tror att acer missat att sänka max outputen (stavning?) ;-) dvs vi borde kunna få renare ljud bara man sänker ner det hela.
     
    Last edited: 3 jan 2010
  14. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det låter bättre om man inte har det på max, ja. Men det låter inte direkt bra. Iofs tycker jag att ljudet i de högtalarna på telefoner är kroniskt värdelöst.