när ska ni byta bort legenden

Diskussion i 'Legend' startad av andreas764, 14 jan 2011.

  1. andreas764

    andreas764 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jo jag tänkte gör den här tråden för att ja jag undrar när ni ska byta för legend börjar ju och bli ganska gammal och hänger inte riktigt med så vilken ska ni köpa som nästa i såna fall eller tänkte ni behåla den. Så tipsa gärna vad ni kommer köpa kommer ni vara kvar på anroid sidan eller gå till den onda ?? :):)
     
  2. Nautique

    Nautique Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    När jag känner att min Legend inte håller måttet längre, kanske om ett år, kommer jag förmodligen köpa en iPhone.

    Har testat polarnas, såklart, men jag är nyfiken på att se hur smidig den är i privat- och arbetslivet, jämfört med min Legend som faktiskt är det bästa verktyg jag har. Använder den mer än laptoppen i jobbet, och då är jag ändå automationstekniker.
     
  3. andreas764

    andreas764 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. swiftier

    swiftier Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    425
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    haha köpte själv nyss själv iphone och tänker sälja min legend :) tror nog den kommer duga lika bra, har aldrig haft en iphone tidigare så de ska bli kul och se hur dom är.
     
  5. Kotd424

    Kotd424 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 aug 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Till sommaren. Kmr ut helt sjuka mobiler med dual core så kmr nog inte kunna stå mot frestelsen mkt länge.
    Ska vänta o sen vilka nya telefoner som kmr till sommaren först innan jag slår till.
     
  6. ErkanHolmgren

    ErkanHolmgren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag byter när Legenden går sönder eller dylikt:) I nuläget lutar det åt en iPhone, då de laggar minst och har underbar touch:) Kan även bli nåt annat för Legenden lär ju iaf hålla i 2 år till (peppar peppar, ta i trä), och då finns det säkert de som är mycket värre än t.ex iPhone/DHD o.s.v:)
     
  7. larzone

    larzone Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    206
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag byter min idag, mot en påse popcorn.:teeth:
     
  8. Huppen

    Huppen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Och jag byter min mot en trynpuck och en klack på knäskålen.
     
    larzone gillar detta.
  9. Achronos

    Achronos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Köpte min legend i september, så den är inte alls gammal. Kommer nog aldrig kunna lämna Android, särskilt nu när jag har rootat och upptäckt alla fördelar med det. Sen gillar jag heller inte att iPhone är så mainstream som den är, föredrar att sticka ut lite. Nä jag är nog en Androidsjäl. :)
     
  10. Nautique

    Nautique Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Haha, att någonting är "mainstream" är ju snarare ett bra tecken på att produkten håller hög kvalitet.
     
  11. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Eller otroligt bra marknadsföring samt skapa hype för produkten.
     
    alex.json gillar detta.
  12. Mist

    Mist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    S9+
    ROM:
    Noble Rom 3.6
    Info:
    Android 13
    Inte nödvändigtvis..
     
  13. Achronos

    Achronos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Håller med er båda. iPhone är en fantastiskt bra mobil som håller hög kvalité rakt igenom (förutom väckarklockan :P). Sa aldrig att iPhone är dålig på något sätt men sa däremot att jag föredrar att inte vara just mainstream, samt att Android är mycket bättre enligt mig själv.
     
  14. Aash

    Aash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag kommer byta när det kommer ut en ny androidmobil som inte är så jäkla stor och är byggd på ett tillfredsställande sätt. Tänker absolut inte byta till något plastmonster.
    Jag tycker min legend håller måttet än så länge, men det dröjer nog inte så länge innan det är dags att uppgradera.

    Jag kommer vara kvar i androidligan i alla fall. Jag tycker iphone har så tråkiga och begränsade hemskärmar.
    Jag gillar widgets, att testa olika launchers, att android är flexiblare och så vidare.
     
  15. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 463
    Mottagna gillanden:
    565
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Jag körde 3GS sen den släpptes och ett år fram. Jailbreakade den och provade på diverse program till den. Sedan jag bytte den i sommras så är jag inne på min tredje Android lur. X10 mini pro, legend, huawei u8500. Det är sjukt mycket roligare med Android. T ex kan man köra in en Rom vilket inte existerar i iPhone världen. Överklocka en iPhone kan ni bara drömma om. Att Apple skulle tänka sig släppa in appar likt Rom Manager i iTunes, vilket skämt. Jag har lagt lika mycket pengar sammanlagt på dessa tre lurar som min 32gb 3gs kostade. Är ni ute efter att ha en smartphone som den är så är iPhone en bra lur. Vill ni maxa och göra era mobiler personliga så stay Android. Jag kollade in Cydia senast igår och inte ett skit här hänt på över ett halvår. Det är bara ett fåtal som driver fram den scenen så den utvecklas saaakta.
    Jag går inte tillbaka till igen, det skulle vara om jag fick eller vann en iPhone.
    I
     
  16. vattenstorm

    vattenstorm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Än så länge tycker jag att min Legend fungerar bra. Saknar inget direkt. Blir nog ett byte när det kommer nya modeller som kan locka med nya processorer eller bättre batteritid (vilket jag iofs inte tror kommer på ett bra tag). Sen vet jag ju också att blir jag lockad av någon ny modell så kan ett byte ske snabbare än tänkt, haha.
     
  17. MathiasM

    MathiasM Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    2 133
    Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Jag byter nog ut troligen ut min under Q1 2012. Då har den nog hunnit komma något nytt riktigt grymt och sen så finns det inga pengar till ett byte fören då.
    Men det blir till en annan Android Tfn.... skulle förvåna mig själv om det blir något annat.
     
  18. Majk

    Majk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kommer inte byta ut den än på ett tag då de nya androidlurarna inte tilltalar mig dagsläget. Kan inte tänka mig gå omkring med en 4.3 tums minitablet i fickan.

    Kommer aldrig gå över till Apple och deras överprislurar.
     
    MathiasM gillar detta.
  19. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Den dagen jag får en företagstelefon som jag kan använda privat, förhoppningsvis inte för långt bort ;)
     
  20. belorios

    belorios Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dagen då det kommer en värdig ersättare