Hittar inte åt 3-knappskombon igen.

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av havretigern, 16 jan 2011.

  1. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig varit med om något så irriterande. Skulle hjälpa min kompis att flasha in en custom rom i luren. Vi började med att kolla så att han hade 3-knappskombon. Efter många om och men visade sej att han faktiskt HADE det.
    Vi började med att uppdatera in 2.2 via kies och eftersom hans mobil verkar vara tyskimporterad eller något så fick han in XXJPO. Nu kommer det roliga, vi kommer inte in i varken download mode eller recovery mode igen hur vi än försöker.
    Är det någon som har varit med om detta tidigare, dvs att 3knappskombon har fungerat men inte fungerar senare?
    SJukt irriterande och jag vet att det finns fix för det åt de som saknar recovery mode men vi kollade ju igår så att han hade denna.

    tacksam för svar.:mad:
     
  2. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Förut så hade jag ett helvete att ta mig in i recovery, ibland så funkade det ibland inte.
    Nu kommer jag alltid in, direkt när samsung i9000 kommer fram så släpper jag direkt powerknappen men håller dom andra kvar tills jag är inne, funkar 100% för mig

    Lycka till
     
  3. fredrikamundsson

    fredrikamundsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  5. fredrikamundsson

    fredrikamundsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Exakt, vad jag förstått så har de lagt in spärr mot det i nyare firmwares.

    Edit: Verkar inte vara så enkelt som jag skrev nyss, men att köra en adb reboot download och lägga in fixen jag länkade till borde fungera i vilket fall.
     
    Last edited: 16 jan 2011
  6. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Sida ett som du länkade funkade inte länken till sdk filen så.
     
  7. fredrikamundsson

    fredrikamundsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  8. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ja blir galen, SDK installationen tjatade om att jag var tvungen att ha JDK installerat, så ja installerade det och startade om datorn. När jag nu försöker installera SDK igen så säger den att ja INTE har JDK fast än jag har det.
    Blir cp, finns det inget annat sätt att ta sig in i download mode. Allt jävla jobb för att komma in där så ja kan flasha om telefonen för att få 3-knappskombon, för att sedan kunna flasha in Darkys rom så att man kan få en bra telefon.
    Allt detta är åt en kompis och jag hade INGA problem med skiten själv så jag fattar inte att det kan gå så här tokigt nu.
    Visserligen hade jag svensk produktkod och han tysk men vad jag förstår så hade då jag kvar recovery mode efter en officiell uppdatering via kies?!?
    Detta ska väl inte diffa mellan JPA eller JPO?
     
  9. fredrikamundsson

    fredrikamundsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Laddade du in denna? https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHO...ProductRef=jdk-6u23-oth-JPR@CDS-CDS_Developer

    Jag har själv gjort detta i fredags åt några arbetskollegor. Tog mig en hel dag innan jag kom på hur jag skulle göra för att få till ADB, men när jag väl kom in i download mode gick det som på räls!

    Vad jag förstått är det just firmwaren som styr om kombon fungerar eller inte.

    Alternativet är att bygga en jigg om jag förstått allt rätt.
     
  10. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    För download-mode är det följande som gäller: Tryck och håll in vol-ner, home och power tills den gula androidgubben dyker upp.

    För recovery-mode: Tryck och håll ner vol-upp, home och power tills du sett i9000-texten i ca 2-3 sekunder, släpp sedan alla knappar.

    Om det funkar förut, ska det funka nu med. Försök inte flasha någon 3BR-fix, det brickar luren om du redan har en fungerande kombo.
     
  11. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag laddadade ner den ja. Sen när ja ska installera SDKn då säger den ifrån att jag inte har JDK. har startat om datorn men längre än så kom ja inte då min kompis var tvungen att dra.
     
  12. fredrikamundsson

    fredrikamundsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Konstigt, jag hade som sagt detta problem med en kollegas telefon i fredags. Gick inte att komma in i download- eller recoverymenyn. Efter att jag gjort enligt länkarna jag postade så fungerade det klockrent och jag kunde dra in CWM sagt en Dakry's ROM.
     
  13. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Alltså nu har jag inte telefonen i fråga hos mig längre då min kompis var tvungen att dra hem. Men det roliga är att det fungerar utmärkt på min egna men med hans var det ett jävla piller...det var egentligen först igår när vi satt å kollade runt som vi upptäckte att han faktiskt hade den. Och då har vi endå provat ett par ggr förut. Men det verkar vara kämpigt att gå in i recovery / download mode. ibland funkar det ibland inte och sedan vi fick in 2.2 JPO via kies så får vi inte alls till det. konstigt. Men tack för tipset om att vi inte ska prova fixet om det nu skulle bricka hans lur.
     
  14. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Du är 100% säker att ni inte blandade ihop telefonerna då? :)

    Vad jag vet så finns det ingen firmware som tar bort 3 knapps-kombon.
    Kolla även om det inte är någon knapp som glappar.
     
  15. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    JA är 10000% säker, och ja faktum är att hans vol upp och ner sitter lite off...men man kan ändå "känna" dom olika lägena. Det kan ju vara så att det är det som är porblemet men vafan ja har ju suttit och tryckt om och om igen och inget händer...
    har fått till det kanske 4 ggr
     
  16. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  17. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Använd ADB! :)
     
  18. havretigern

    havretigern Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2010
    Inlägg:
    179
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    aa ja får väl göra det.