Buggrapport

Diskussion i 'Liquid/Liquid E' startad av Zinken, 15 dec 2009.

  1. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Har lekt med min Liquid en dag nu och tänkte vi kan hjälpas åt att sammanställa lite buggar.

    - Skärmen reagerar dåligt i kanterna. Vet att många har påpekat detta.

    - Efter att kört browsern i landscape och portrait visade den plötsligt bara halv skärm i portrait. Nedra halvan var tom. Hängde med i settingsmeny också så jag fick starta om.

    - Facebook integrationen fungerar inte för mig. Väljer att synka alla kontakter men ingenting händer. Kan vara kontakterna men de ser ok ut i google-contacts.

    - Positionering går inte så bra för mig. Bl.a. när jag väljer "My location" i olika väder-widgets så träffar den inte riktigt rätt. Behöver inte bero på telefonen iofs.

    - Absolut ingen bugg men jösses vad jag önskar att det vore hårdvaruknappar istället för touchknappar. Kanske att jag vänjer mig, kanske att jag drar den i väggen - vi får se.


    Allt som allt är det en ruskigt bra telefon till ett oslagbart pris.

    Någon förresten som kör utan skärmskydd och kan bedöma om skärmen är skapligt reptålig eller tålig som en riskaka?
    Satte på det medföljande skärmskyddet men det liknar rena bubbelplasten så jag kan inte bestämma mig om jag skall köpa ett nytt eller köra utan.
     
  2. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    När halva skärmen försvinner har det alltid räckt för mig att trycka sök eller meny, och sedan back. Fortfarande irriterande dock. Hoppas det fixas i framtiden!
     
  3. Robertodroid

    Robertodroid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma för mig! Är det någon mer som upplever att den drar sjukt mycket batteri?
     
  4. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Batteri drar dom alltid i börjar för det har inte full kapacitet och för att vi använder den sjuuuukt mycket och testar allt. Det blir bättre... jag lovar...

    Facebook syncen står bara och tuggar för mig oxå.... :(
     
  5. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har märkt en irriterande bugg som verkar uppstå när jag dödar social networking servicearna. Mobilen börjar läcka minne. (Eller ja, det är säkert bara så att det r ohanterade notifications eller något annat dumt). I övrigt så är det bara det där med att den blir förvirrad med tangentbordet.
    Sålänge jag låter sns sakerna snurra i bakgrunden verkar telefonen inte bli arg på mig. >.<
    Jag använder inte facebook m.fl. så det är rätt irriterande för mig. (Jag är också ganska petig med att ha så så lite onödigt igång som möjligt på all min elektronik)
     
  6. bonji

    bonji Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    syncmypics eller nått sånt fungerade kalas för mig att synka med facebook.

    när halva skärmen försvinner äre väl tangentbordet som "lever kvar" är nog bara trycka meny eller så, har inte hänt mig än.

    positioneringen funkar ypperligt för mig efter "emphemis download" (något i den stilen) aktiverades. finns en tråd om detta.

    touch knapparna tycker jag personligen om, men visst man får inte samma "bekräftelse" på att man tryckt rätt.

    det här med att skärmen inte reagerar lika bra i kanterna tycker jag varierar väldigt mellan olika program, kanske kan ha nått o göra med att telefonen har en relativt ny upplösning jämnfört med vad programmen är optimerade för? bara en tanke, kanske är helt ute o cyklar.
     
  7. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Oh...tack så mkt för tipset om "Ephemeris", löste problemet direkt.

    En annan "bugg" - jag lyckas inte ange nummret till min voicemail, 133 för Telia. Någon som vet om det skall vara i ngt speciellt format?
     
  8. Roding

    Roding Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett förslag ifall du märker att telefonen drar batteri - Ladda ner advanced task manager.
    Använd det programet för att stänga av onödig processer och stäng också av 3G,gps och roaming om du inte använder det.
    När jag lägger min telefon på vila under natten så drar den ca 3% batteri på 12 timmar och då är alla onödig processer och program avstängda.
     
  9. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det gratis nu igen?
     
  10. JoBu

    JoBu Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Japp det är gratis.
     
  11. McGilljam

    McGilljam Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Buggar?

    2ggr idag när jag varit ute en sväng så har jag tagit upp nallen och den hittar inget SIM-kort. Ena gången var den i byxfickan och den andra mjukt och bekvämt i innerfickan på jackan.

    2ggr idag har den slutat vilja rotera skärmen. Inte i ngt app...

    Alla 4 ggr är det bara en omstart som hjälper...

    Ngn som har ngt på lut?
     
  12. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Ang. känsligheten i kanterna så noterade jag idag att om man ställer ned den från high till medium så upplevde jag att den blev mycket bättre (skrev detta i en annan tråd också). Sedan lurar man sig själv litegrann också, kom på mig själv med att trycka väldigt nära kanten när man är längst ut, kanske för att man inte har någon knapp längre ut...
    ...detta störde mig dessutom mest när man skall aktivera textrutan i SMS-applikationen...
     
  13. bonji

    bonji Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    även om allt är avstängt på min lur med de hänvisningar du skriver om så drar min minst 15-20% på en natt som är 7-8h. kanske är mitt batteri som inte "kommit igång" riktigt :)
     
  14. dewpo

    dewpo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Efter att ha läst lite om buggar på andra forum så verkar det som buggen med att halva skärmen försvinner verkar beröra alla som använder ett tredjeparts tangentbord men inte dom som använder orginaltangentbordet (så i princip alla svenska användare borde vara berörda:(). Så jag undrar om det är någon här som vet mer om denna buggen och kanske vet om en lösning på problemet är på gång? Detta tycker jag är det mest störande problemet jag hade också korta batteritider i början men dessa verkar bli bättre med tiden...
     
  15. uski

    uski Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag upplever nästan endast att den är okänslig eller hur man ska uttryck det när jag ska trycka på textrutan i SMS-applikationen. Även när jag har den i landscape. Tror inte jag har misslyckats med att dra upp menyn någon gång. Endå ligger de på samma plats på skärmen.
     
  16. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Det är i huvudsak där jag har problem också. Trycker du i överkant på rutan så fungerar det. Kan faktiskt vara så att den rutan är felkalibrerad också. Det blev dock bättre med lägre känslighet av någon anledning...
     
  17. illicit

    illicit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min Liquid för en stund sen on nu efter att ha rootat den samt lekt lite så tänkte jag bara kommentera på problemet med att sidorna av skärmen inte är känsliga som vissa upplevt.

    Efter att ha experimenterat lite så har jag konstaterat att det inte är något problem med känsligheten på touch-skärmen i sig, utan problemet är när man trycker hälften på touch-skärmen och hälften på den svarta ramen runt skärmen. Så fort hela tryckningen är på skärmytan registreras den korrekt.

    Ett enkelt sätt att testa detta är följande:

    Stå på hemskärmen
    Placera fingret på svarta kanten runt skärmen
    Dra sidleds för att byta hemskärm

    (inget händer)

    Placera nu fingret precis innanför skärmens kant
    Dra sidleds
    Hemskärmen byts.
     
  18. Mautana

    Mautana Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 nov 2009
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alla ni som har problem, har ni skärmskyddet på? Blir tokig på det här. Kan ju knappt skicka ett sms utan att det strular. Själv har jag skyddet på.

    En borta po modaco.com skriver:

    Wow .. I pulled mine off and it is like a new phone and much more sensitive. Not more crunching on the screen. Just soft, quick & sensitive!

    ... Vad tror ni, är det skärmskyddet som ställer till det för oss?
     
    Last edited: 18 dec 2009
  19. mgroover

    mgroover Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2009
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skärmskyddet som följde med är katastrofalt dåligt, märkte det direkt när jag klistrade på den (körde en halv dag utan den för jag var så ivrig att testa telefonen att jag missade att det fanns en i lådan :P)
    Har du P-sensorn på "High" så kommer du inte kunna svara på samtal när den är påklistrad, ska försöka hitta något annat screen cover till den.

    Angående Keyboard-"buggen" verkar detta inte påverka stock keyboarden. Enkel fix på det är att hålla in Menu tills tangentbordet visas (funkar i alla screens) igen och sen trycka på back så är skärmen "återställd".

    I övrigt är jag grymt nöjd med telefonen, undrar om nån har lyckats med att avinstallera Roadsync? Har noll användning för den och det finns ingen uninstall knapp.
     
  20. mate

    mate Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Min egen, begränsade erfarenhet av displayskydd är att de är till mer besvär än till nytta. Bättre att repa och sedan använda replagning, på de telefoner jag haft.

    Ingen aning hur det är på kapacitiva skärmar, eller pekskärmar generellt för den delen. (Är displayen av glas eller plast...?)