[ROM] [froyo] Japanese Jellyfish RLS9 [2011-01-24]

Diskussion i 'Blade' startad av kallt_kaffe, 27 dec 2010.

  1. Lunait

    Lunait Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för en jättebra ROM, allt flyter på fint. Dock har jag inte lyckats få Smartbar att fungera. Kan det bero på ROM:en, och är det något som du eller någon annan har märkt tidigare?
     
  2. Letalis

    Letalis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2010
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    76

    MINA ENHETER

    Flashade den i fredags med JJRLS7 och laddade den fullt till lördag runt 08:00. Pratat kanske 10 minuter och kolla e-mail samt smsat lite grann & har fn. 57% kvar.

    Grymt jobbat Kallt_Kaffe.
     
  3. ortner

    ortner Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har problem med blåtand och youtube efter att jag flashade in den här rommen.

    Jag kan inte få filer skickade till mig via blåtand, och youtube vill inte spela upp några filmer. Någon som har haft samma problem?

    Sen undrar jag om det finns någon fix för den låga volymen bladen ger ifrån sig via hörlursjacket?
     
  4. Merlinen

    Merlinen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Någon som fåt igång exchange sync med denna rom??

    För mig klaggar den bara på fel user/pass.

    Fast man får ju bara skriva in mail adress och pass, man får ju aldrig skriva in någon user eller domän eller adress till mail servern.

    Edit.

    Hittade nu.
    Man gör inte som dom flesta andra andorid som man går in via settings --> Account & sync

    Man startar programet "Email" och via den så får man upp alla inställningar man behöver.

    Samt nu syncaar den allt inkl kalander som den inte gör i orginalt.
     
    Last edited: 17 jan 2011
  5. diezel

    diezel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Tjejen har bladen sedan julas, och även jag har flashat in JJ RLS7 på den.
    Prestandan ökade markant efter uppgraderingen.

    Dock gnäller hon på att det fortfarande laggar lite i angry birds på banor med mycket objekt så att säga. Kan en överklockning av CPUn kanske lösa detta? Jag antar att det är SetCPU som gäller. Men hur mycket ska man överklocka den? Finns det några risker?
     
  6. f0u

    f0u Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Håller med att volymen är i underkant. Vore riktigt intressant om det går att ordna. För övrigt så funka batteritricket perfekt då jag flashade telefonen med bara ca 50% batteri en gång, blev en märkbar skillnad.
     
  7. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Ja, överklockning hjälper. Risk? Tja, förmodligen, men jag har kört överklockat av och till länge och har flera ggr överklockat för högt så att den låst sig och telefonen fungerar precis lika bra fortfarande. Har inte heller hört någon i Modacos forum som haft problem.

    Börja med standardkärnan som följer med. Testa 710.4MHz (det klarar min telefon stabilt). Bocka ALDRIG i set on boot innan du testat ut en frekvens ordentligt. Om den verkar funka i 710.4MHz så testat ett tag, gärna Angry Birds. Klarar den inte så brukar hela telefonen "frysa" och efter en stund så brukar den starta om automatiskt. Funkar den stabilt så testa att gå upp ett steg. Får du instabilitet så gå ner ett steg. Min kan gå kanonbra långa perioder i 729.6MHz men då och då kommer det om omboot så men 710.4MHz är "rock-solid" på min.

    När du är helt 100 på att du hittat din maximala stabila frekvens så kan du även testa AHB overclocked kärnan. Den överklockar AHB bussen med 50% jämfört med standardkärnan i de överklockade hastigheterna. Exempelvis så körs AHB bussen i 236.8MHz med standardkärnan om du kör 710.4MHz men drar du på den AHB överklockade kärnan så körs AHB bussen i 355.2MHz vid 710.4MHz på CPU:n. Detta fungerar bra på de flesta telefoner men en del får instabilitet. Vid instabilitet, flasha tillbaka RLS7 utan wipe så får du tillbaka standardkärnan utan att förlora data och inställningar.

    AHB överklockningen verkar påverka hastigheten på minnesaccessen och kan ge en märkar prestandaökning.

    Just när det vissa spel så kan det också löna sig att testa att köra med HW UI addonen. Det innebär att 3D grafikchippet används för att rita 2D grafiken och det har visat sig göra underverk i vissa spel.

    Man ska dock veta att både HW UI och AHB överklockning kan märkas på batteriåtgången.
     
    Miiku och Rödskägg gillar detta.
  8. diezel

    diezel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    119

    MINA ENHETER

    Tack så hemskt mycket för ett snabbt och utförligt svar! Och även för en kalas-ROM! :)

    Keep up the good work! :teeth:
     
  9. andred

    andred Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Är AudioBoost inkluderad i JJ RLS7 kallt_kaffe? Jag syftar på denna:

    http://android.modaco.com/index.php?s=&showtopic=318822&view=findpost&p=1451685

    Jag testade att applicera den och jag märkte faktiskt ingen skillnad i volymstyrka.
     
  10. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Jag har tänkt, men aldrig hunnit med, att kika på det där tidigare men jag tror inte att 2.2 använder dessa filer så det har nog bara en effekt om man kör 2.1.
     
  11. Raum

    Raum Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om det är rommen, men kan inte byta tangentbord till swiftkey

    Sent from my ZTE-BLADE using Tapatalk
     
  12. alsopranos

    alsopranos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hur dumpar man OrginalRom? Vilket program ska jag använda för att roota? Tack

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  13. Field

    Field Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Nu har jag även flashat min Telia-Blade och kan efter en arbetsdag konstatera: WOW vilken förbättrad batteritid!
     
  14. Valle

    Valle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har nu kört in RLS7 från alpha3 tycker Rls7 funkar mkt bättre! Har även satt setcpu till 691 funkar stabilt än sålänge på 710.4 låste den sig och starta om! Har än inte vågat mig på AHB tjosan! Min telefon går även i viloläge med launcher pro!
     
  15. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Lite om batteritid. När man flashar om sin telefon och wipe:ar (vilket man normalt sett gör utom vid mindre uppdateringar) så raderas telefonens batteristatistik. Det finns en fil på datapartitionen som heter batterystats.bin.

    Detta innebär att batterimätaren kan vara synnerligen opålitligt innan man använt telefonen ett tag och laddat den några gångar. Jag tror detta blir tydligare när man flashar med t.ex. ett halvfullt batteri.

    Det kan dessutom innebär att den inte är fullladdad fast det står det eftersom den inte lärt sig var övre gränsen går. Låt den ladda över natten några gånger så kommer batterimätaren snart att hålla sig någorlunda nära sanningen.
     
    lasslax gillar detta.
  16. bamse88

    bamse88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    tack för en helt underbar rom :) kör med jjf rls 7 och har provat o klocka med setcpu. kör stabilt på 691 mhz. kör jag 710,4 mhz så fryser telefonen efter olika lång tid. Min fundering är om jag flashar in ahb addonen, kan det få mig att komma högre?

    fick förövrigt 422 i quadrant med cpu på 691 mhz samt vm heap size 32. är det ett bra el dåligt resultat?
     
  17. mmr

    mmr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 nov 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hittar inget i tråden, men efter jag flashat om till RLS7 från Stock Telia så hittas inte längre ZTE HS USB drivern, fungerar inte att peka på samma drivare jag hade innan. Kör Win XP.
     
  18. yOAKIM

    yOAKIM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ville bara tacka dig kallt_kaffe för allt jobb! Grym ROM. Allt har funkat bra för mig hittills.

    Mitt enda problem är att launcher pro dockan strular (gjorde även i 2.1) alla ikoner försvinner (blir bara plustecken) och inget är bindat till dem :(
     
  19. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Det är för att Launcher default har 3 "dockor". Gå in i inställningarna och ändra "Number of docks" till 1.
     
    yOAKIM gillar detta.
  20. yOAKIM

    yOAKIM Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Du är guden, Tack!