Hur många har gått över till Iphone ?

Diskussion i 'Skräp' startad av Beckim, 18 jan 2011.

?

varför lämnade du android för IPhone?

Poll closed 17 feb 2011.
  1. Pga all krångler med mjukvaran

    5 röst(er)
    71,4%
  2. Pga dåligt kvalité på telefonerna

    2 röst(er)
    28,6%
  1. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Hej,
    Jag har hängt med i android mobiltelefonvärlden sedan början och har bytt nästan alla möjliga android telefoner och har till och från varit ganska nöjd med. Men emellanåt så mycket krångel så det finns inte namn till. Sedan köper man en android telefon och efter 2 månader så är telefonen gammal och har knappt något värde. Eller så kommer en ny version av android som hel plötslig kommer ej att stödja telefonen för telefonen är 6 månader gammal. Det är helt sjukt. För byggkvalité ska vi inte prata där billigt plats eller batterilock som knarrar, sist med passform till HTC Desire var hemskt mm-det var droppen för mig.
    Samtidigt synd eftersom jag gillar android och dess koncept från början men till slut var inte värt priset för mig varken ekonomiskt eller psykiskt. Så vad jag gjorde är at gick över till Iphone 4 och jävla det hände någonting. Vilken kvalité känsla, vilket byggkvalité, all krånger försvann, smidigt med ITune...man glömde hur egentligen bra Iphone var ( hade vanliga 3G ). jag kan bara säga att jag kommer aldrig mera tillbaka till androis, symbian eller annat shit an Iphone. Jag vet att jag retar galan över många här eftersom jag var på själv när någon annan skrev liknande här men det shiiter jag i.
    Är det några fler som är i samma läge som jag nu dvs härligt, avslappnad, sitetr inte sömnlös på nätterna och försöker roota, mm så känn dig fri och kommentera. Även ni andra android användare är välkomma för jag tycker synd om er :teeth:
     
  2. lolbazor

    lolbazor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 681
    Mottagna gillanden:
    244

    MINA ENHETER

    Hmm, varför skriver du i DHD forumet? Skriv i Off-topic.
     
  3. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    japp det har du rätt... nu hamnde den fel här... jag hade DHD sist kanske därför. Kan man flytta den???
     
  4. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    kan någon av moderaterna stänga denna tråd för det finns en redan på allmänt om android ?
     
  5. slayer666

    slayer666 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    78
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Missvisande om man inte kan välja att man inte vill ha iPhone.

    När slutade du slå din fru?

    Pollen är ju en fallgrop.
     
  6. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Android passar inte dig.
    Kul att du äntligen hittat rätt då förresten!

    Jag tyckte väl flera gånger att iPhone var intressant som idé men har aldrig velat ta det steget. Priset jag får betala för att ha en inbillning att det är jag som bestämmer är att jag bättre får det jag vill ha och går drömmandes om det som ännu saknas. En del saker som iPhone har saknar jag, men jag tror att jag skulle blir frustrerad i en iPhone då den inte är gjord för en techie som mig.
    Precis som jag hatar mitt OSX för allt som inte låter sig styras och hanteras som i Ubuntu och Windows.

    För egen del är det Open Source som gäller, inte för vad som finns, utan för möjligheterna som det ger.
    Det finns tre sorters människor: de som lever i det förflutna, de som lever i nuet, och såna som jag som lever i framtiden.
    Jag går ständigt hungrande efter nästa grej, och skulle därför känna mig trängd i Apples modell.
    Det är säkert en förlust för mig att jag inte lever i nuet, men så är det.

    Jag är oerhört nöjd med min Nexus One. Det är en galet välbyggd pjäs. Samtidigt köpte jag den inte för vad som fanns då, utan för vad som skulle komma. I mina ögon har android ett större utrymme för drömmar.

    iTunes tycker jag är skit oavsett vilket operativsystem det ligger på. Försök få ett vettigt flac-stöd i det och återkom sedan... Tur att XBMC finns istället för både frontrow och itunes. Synd bara att det är så svårt att ta bort skiten.

    Att du satt sömnlös på nätterna för att försöka roota din telefon är bara ledsamt... Varför skulle du göra det när miljontals människor kan ge dig hjälp om du bara orkar fråga om det. Varför skulle du göra det från första början? Mig veterligen fungerar Desire utmärkt direkt ur lådan. Ge mig ett skäl till varför du skulle lägga på root behörighet på den när du inte skulle behöva motsvarande på iPhone?
    Det är inget krav för någon, utan en trevlig möjlighet för de som tycker det är intressant att gräva djupare, a.k.a. drömmare, nördar och teknikfreaks.
     
    emptypockets gillar detta.
  7. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag förstår hälften av inlägget. Din svenska har vissa brister.

    Gillar du Iphone så är det ju toppen för dig. Varför känner du att du måste skriva ett konstigt inlägg i detta forum?
     
  8. Everwhite

    Everwhite Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har bytt till Android (inte fått min telefon än) för att jag tröttnat på iPhone så mycket.
    Jag är en gammal 3GS ägare och köpte iPhone 4 i Oktober. Till en början var jag nöjd med telefonen men jag kände med tiden att den blev så himla tråkig, det var förjävligt att vara så låst trotts att man använder jailbreak.

    Jag har aldrig riktigt gillat Android tidigare (Kan vara därför jag aldrig gav det en riktig chans, så ni som har iPhone och håller sig starkt till sitt iOS, klandra inte ner på Android för än ni har prövat det på riktigt).

    Jag fick iaf runt November känna på Android lite mera på riktigt och jag satt mycket med min polare Nexus One och en annan polares HTC Desire (inte HD) och jag gillade det skarpt. Kändes riktigt skönt att man kunde ändra så mycket med det personliga utan att ens roota och faktiskt göra det ifrån grunden. (Tänk er på iPhone 3GS, där kunde man ju inte ens byta bakgrund by default).

    Hur som helst så började jag fundera lite löst på om jag skulle göra mig av med min iPhone 4 och faktiskt ta steget till Android jag också eftersom jag inte var helt fullt nöjd med telefonen. Kände att jag ville vara säker på min sak eftersom att jag fick löst min iPhone 4 såpass billigt som jag fick (begagnad).
    Hur som helst så köpte en till vän till mig en HTC Desire HD och jag satt och kände på den en dag och jag fastnade verkligen för den telefonen direkt jag fick den i handen, gillade greppet på den (absolut mer än iPhone 4 som faktiskt är välldigt hal i handen och välldigt lätt att tappa). Jag gillade även designen över telefonen och jag kände mig runt på systemet (Jag är ingen Android expert eftersom jag bara känt på operativet ganska löst än så länge) men jag är välldigt insatt på hur iOS fungerar så jag kunde ganska snabbt känna skillnader.

    Förra månaden (December) så slog jag näven i bordet och sålde min iPhone 4 (jag har ett abonnemang sedan tidigare som jag använder) och tänkte att nu köper jag mig fan en Desire HD. Julklappar och diverse annat har kommit i vägen på vägen så att har inte kunnat köpa loss den än men det gör jag nu om 1-2 veckor. Jag kan knappt bärga mig, längtar avsevärt, känner fortfarande på polarens Desire HD och längtar ännu mer till att få mig en riktig telefon.

    Nu blev det visst en stor Wall-Of-Text här, ursäkta för det.
    Men där är anledningarna till varför jag kör mig in på Android istället för iOS, och jag tror garanterat att jag kommer stanna inom operativets gränser.

    / T.
     
    FeaS, Orici och darkoe gillar detta.
  9. Kentomen

    Kentomen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    650
    Mottagna gillanden:
    73

    MINA ENHETER

    Om man lämnat Android för iPhone så finns det ju risk för att man inte hänger här längre utan är på något iPhone-forum.
    Eller... jaa...
     
  10. pebo

    pebo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    :P

    Samma läge här, härligt avslappnad, sitter inte sömnlös heller om nätterna,
    försöker inte roota och känner mig allmänt fri att kommentera också :cool:

    Fast jag är härligt avslappnad att jag slipper iTunes, jag har inte rootat min
    DHD eftersom den fungerar så bra iallafall men jag kan göra det om jag
    skulle vilja experimentera.
    Funkar bara klockrent från dag ett, förutom att 720p h264-filmer i mkv-containern
    inte spelas upp i 25fps utan bara 7-8, men i mp4 så funkar iofs tom 1080p...

    För vissa passar det inte att ha frihet att lägga in vad som helst på vilka
    sätt som helst i telefonen eller att ha frihet att förändra utseendet på
    mappar/hemskärmar osv. ;)
     
  11. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jag gjorde tvärtom jag gick ifrån Iphone till Android, jag är jättenöjd.Kommer inte att gå tebaks, Android är Linux, he he.
     
  12. Obelix

    Obelix Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    99,9% av alla som har en Desire HD eller någon annan android mobil för den delen vet inte ens vad roota är och sover förmodligen gott ändå.:)

    Själv har jag haft iphone3 och testat iphone4 men vart som ett litet barn på julafton när jag bytte till desire hd. Apple (mobiler och datorer) är för mycket image och för lite valfrihet för någon som gillar hårdvara och mjukvara som mig.
     
  13. Pasulj

    Pasulj Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vilken onödig tråd, vem bryr sig om du har bytt till en iphone.

    Kul att du är nöjd med den iaf...

    Och som sagt finns redan flera trådar där man kan diskutera iOS vs Android.
     
  14. the machine

    the machine Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2010
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Lås tråden, trollvarning utfärdas!
     
  15. SweKen

    SweKen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    149
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Dagens hetaste tråd kanske...:-)
     
  16. ekke201

    ekke201 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Fjortis inlägg

    Köper förresten bananer för apelsin är rund.....

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  17. Cobra

    Cobra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Måste citera Shakespeare (fritt):
    Upp flyter orden, stilla tanken står...
     
  18. Pitzon

    Pitzon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Också precis gått från Iphone 4 till DHD och är hittils mkt nöjd.

    Haft hundratals telefoner men den perfekta finns inte ännu :) De är bra på olika saker helt enkelt och man kan inte få allt i samma manick.

    Iphone 4

    + Byggkvalitén (strået vassare än DHD)
    + Enklare operativ och över lag inget krabb
    + skärmen är snyggare
    + Batterikapaciteten, håller nog dubbelt mot DHD
    + Bättre exaktare touch och lättare att skriva med
    + Bättre ljud
    + Bättre Appar och stöd, känns som att alla företag m.m tar fram en iphoneapp i första hand och sen långt senare kommer det en till Android
    + Främre kamera för videosamtal m.m
    +/- Ios, Du får inte göra vad du vill men det man får göra ja det gör man bra :)
    - Inte skön att hålla i
    - Du kan inte se Youtube i bra kvalité utan w-lan trots supermegasurfabb

    DHD
    + Storleken på skärmen
    + Trots storleken MKT skönare att ha i fickan (blev väldigt förvånad över det)
    + Öppnare Android operativet
    + Sense med integrationen av kontakter, facebook m.m
    + Aktiva widgets
    + Omrenderingen av text i webläsaren, ovärderligt bra i mina ögon och det klarar inte iphonen. Blir ett sablar scrollande i sidled när man surfar.
    + Snabbare webläsare
    + Flashstöd, man kan köra de flesta webbsidor på "riktigt"
    + Youtube i bra kvalité via 3G
    - Lite sämre byggkvalit'e även om den inte på något vis känns dålig
    - Batterikapaciteten, klarar mig lätt en dag dock så jag klagar inte så mkt
    - Ljudet
    - Lite mer invecklat och "pilligt" Android så vill man ha det enkelt och inte bryr sig om öppenheten så är iOS det självklara valet.


    Tycker Android blivit bättre och snyggare och närmar sig iOS mer och mer. Sense var en stor faktor för mitt byte samt att jag var rätt uttråkad på att precis ALLTING funkade så bra på iphonen. Det blev tråkigt i längden och det kliade i fingrarna på något nytt. Kikade lite på Galaxyn men Samsungs grafiska ikoner m.m gjorde mig lite halvt illamående när man kommer från iOS. Där har HTC gjort ett bättre jobb.

    Aja, jag är nöjd iaf och knapprar vidare :)
     
  19. Beckim

    Beckim Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S20+
    Jag också hade en desire HD och fick bland de första. Min gick sönder efter 2 dagar. passformen ill luckan back var katastofalt för en telefon som kostar nästan 6000kr. 99.99% har inte Desire HD men annan telefon som man måste rota för at den ska fungera som det ska.
    De android telefoner som jag har haft är:

    HTC Legend
    HTC Desire
    HTC Desire HD

    Samsung Spica
    Samsung Galaxy S

    SE Xperia 10 (den stora) + min tjej x10 mini pro

    LG P500 Optimus one

    ZTE Blade

    Så nån jävla refarenhet har jag i alla fall.
     
  20. remtml

    remtml Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Finns det inget alternativ som heter, gått från Iphone och kommer ALDRIG återvända :P

    Själv gick jag från Iphone pga att modifieringsmöjligheterna är väldigt begränsade.
     
    Last edited: 19 jan 2011