Säkert att uppdatera ill 2.2.1?

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av tobiasandersen, 18 jan 2011.

  1. tobiasandersen

    tobiasandersen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    För ett par månader sedan när jag börjat pilla lite med min SGS igen efter uppdateringen till froyo bestämde jag mig för att försöka fixa 3-knapps kombon, som min saknade. Jag försökte att starta upp telefonen i download-mode via adb - men det enda som hände var att "brickningsbilden", killen med spaden som skyfflar telefoner(?), dök upp. Lite halvt panikartat drog jag ut batteriet, väntade ett par sekunder och startade därefter upp den igen - vilket fungerade!

    Jag misstänker att någonting jag försökt göra innan fixen av 3-knapps kombon gått snett. Vad vet jag dock inte. Sedan dess har jag inte varit allt för sugen på att "mixtra" med telefonen igen. Antar att jag måste flasha in en helt ny rom för att få den att fungera som vanligt?

    Min fråga blir således till er lite kunnigare: Är det säkert för mig att uppdatera till 2.2.1 via Kies? Eller finns risken att jag förstör telefonen (ännu mer)?

    Tack på förhand!
     
  2. Niclas2179

    Niclas2179 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu är inte jag någon auktoritet i ämnet men gubben med spaden är väl downloadmode? Har för mig att det står "downloading do not turn of target" under. Angående att uppdatera via kies så är det väl som med allt annat, det kan gå fel men oftast går det bra. Men om du är osäker så invänta svar från nån mer kunnig. (Har bara använt kies en gång)
     
    Last edited: 18 jan 2011
  3. emli

    emli Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gubben med spaden är som sagt downloadläget! Och ja det borde vara säkert så länge du inte ändrat något?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  4. tobiasandersen

    tobiasandersen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, då var det nog Odin som var problemet senast...blev nog mest lite stirrig då jag semi-brickat den en gång tidigare. Tack!