app: toggle setings

Diskussion i 'Tattoo' startad av Goose, 14 dec 2009.

  1. Goose

    Goose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8
    ROM:
    Stock
    Ladda hem app'en då jag behöver ändra profil ett par gånger om dagen. Men kan inte hitt hur man spara ändringarna i de olika profilerna som man gör.
    Hoppas nån här kan vägleda mig.

    Mvh//Anders
     
  2. Oogo

    Oogo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play
    Jag använde Toggle Settings tidigare. Jag tror att ändringarna sparades - jag har iaf inga minnen av det som något problem. Däremot tyckte jag programmet var buggigt och hade problem att sätta om ljusstyrka.

    Det ser ut som att inget program som ska sätta om ljusstyrkan funkar på min Tattoo - värdet återställs dirket man går ur programmet. Har någon annan upplevt detta?
     
  3. Goose

    Goose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8
    ROM:
    Stock
    Okey. Använder du nått annat liknande program nu? Som du i såfall kan rekomendera.

    Mvh// Anders
     
  4. Oogo

    Oogo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Lenovo Moto Z Play
    Njae. Jag använder mest HTC:s inställningswidgets men även FoxyRing (för omgivningsanpassad ringvolym och natt-profil (flygplansläge) som sätts på varje natt) och jkAppSwitch (eller ev. processhanteraren från ASTRO) om jag behöver stänga ner något program.

    Skulle dock gärna ha funken från Toggle Settings i en snyggare och stabilare app. Så fler rekommendationer, tack!
     
  5. BenDover

    BenDover Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mina ändringar sparas när jag trycker på back-knappen.

    Jag stormtrivs med Toggle Settings och använder profilerna varje dag. Jag har exvis ställt in att 0730 ska den byta från Night till Work-profilen och det funkar kanon.

    Däremot har jag aldrig testat att ändra ljusstyrkan på skärmen, och när jag gjorde det nu så är det precis som Oogo sa. Så fort man går ur Toggle Settings så blir ljusstyrkan som vanligt, men om jag går in i Toggle Settings så tar den min inställning.

    Nu spelar det ingen roll för mig eftersom jag aldrig ändrar ljusstyrkan, utan bara volym på ringsignal, meddelandesignal, lockscreen, wifi, bluetooth och auto sync, men en bugg är det ändå.
     
  6. Goose

    Goose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 dec 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8
    ROM:
    Stock
    hmm verkar inte som den sparar för mig när jag ändrar mellan profilerna, och vart hittar man inställningen för att autobyta profil? Har prövat back knappen. ska man bara trycka på den så man går ur appen eller göra nått mer?

    För just nu är jag inte helt nöjd med hur den funkar, men gillar att den har det mesta så jag inte behöver fler apps för profilinställning och liknande.
     
  7. BenDover

    BenDover Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Menu => Customize => Rules: Där hittar du inställningar för vilken profil som ska aktiveras vid en bestämd tidpunkt.

    Kolla så att dina inställningar du har gjort på profilen du vill modda verkligen är igång. Om du exempelvis har bluetooth avstängt vanligtvis men vill att slå på det när du har Work-profilen igång så måste du bocka för bluetooth på profilens inställningar.