Hur länge håller era batterier?

Diskussion i 'Tattoo' startad av mok, 9 dec 2009.

  1. mok

    mok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visst vet jag att detta är beroende på hur man använder sin telefon. Min telefon är dryga veckan ny och visst pillar man lite åp den under dagarna men inga extrema mängder tycker jag. Pratar heller inga överdrivna tider i den.

    Men efter 2 dagar måste jag ladda för att det är slut. Håller det verkligen inte längre?

    I specen åp telefonen står ju passningen iaf på en 5-600 timmar.
    Så använder man telefonen hyffsat så tycker man ju den iaf bör hålla en 3-4 dagar minst.

    Hur håller era batterier`?
     
  2. Nissdroid

    Nissdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag kommer upp i ett drygt dygn med min om jag inte laddar den. Stör mig inte så fasligt då jag har den i laddaren (för att veta var den är...) när jag inte rör på mig. Men det är ju inte så imponerande.
     
  3. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det här är väl iofs något man borde veta om man läst det minsta om dessa telefoner. Tror det står i de flesta recensioner att batteritiden är runt 1-2 dygn. :)
     
  4. fredrik.johansson

    fredrik.johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ska kolla exakt hur länge det håller för mig, men jag har varit iväg över helger och så där. Inte behövt ladda den på minst 3 dagar då, men då har jag inte heller använt wifi, mobilt nätverk, gps eller pratat särskilt mycket i den. Finns en annan tråd här har jag för mig där de pratar om batteriet och hur länge det håller...
     
  5. BenDover

    BenDover Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag laddar varje natt, men jag har också bluetooth, mobilt nätverk, autosync och gps på. Jag leker rätt mycket med den också så laddning varje natt känns ganska väntat i mitt fall.
     
  6. hiro

    hiro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 9
    Jo, en smartphone har så mycket för sig hela tiden som drar batteri. Det är ett pris man får betala för att ha en smartphone. Man kan stänga av alla funktioner och få bättre prestanda, men då försvinner lite poängen med att ha köpt en dyr samrtphone från början :/

    Men man klarar sig en hel dag vid maxad användning, och man lär sig snabbt att leva med att ladda varje natt. Mini-usb vid sängbordet är min lösning.
     
  7. mok

    mok Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2009
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visst står det här och var att telefonen håller 1-2 dagar men alltid trevligt med rapporter från folk som använder telefonen lite olika för att se. Min håller typ 2 dagar o kör hyffsat med den ändå tycker jag.
     
  8. fredrik.johansson

    fredrik.johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    4 dagar, sen laddade jag den eftersom jag skulle hemifrån. Använde den dock inte som en typisk smartphone utan snarare som en vanlig mobil under de dagarna. Som andra här säger så behöver man ladda den efter en dags flitigt användande.
    Men jämför man med en genomsnitts-laptop som håller 4-5 timmar så kan man knappast klaga över batteritiden...
     
  9. VenoM

    VenoM Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mitt batteri håller i ungefär ett dygn, men jag har precis fått min, så man pillar ju en hel del. Jag har dessutom alltid WiFi igång.
     
  10. gusan

    gusan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag använder min på samma sätt... "vanlig mobil" på dagarna, och kopplar på wlan/data trafik när det behövs, och då behöver jag ladda efter 3-4 dagar.


    har dock märkt att batteri-varningen är lite si-så-där :-/ När jag fick varning att jag behöver ladda den, tänkte jag kolla hur länge & hur mycket kräm det var kvar, och sen stod på 5% batteri i 4-5 timmar. Tänkte att den säkert skulle sten-dö direkt om man ringde med den och testade detta men det ändrade ingenting.

    Kan tänka mig att kalibreringen av batteritiden är gjord för ett medelvärde där man är ömsom uppkopplad och kör lite apps och inte med smartphonen enbart i "mobil" läge