Ny Universal remote (UnifiedRemote)

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av Reconnnn, 8 jun 2010.

  1. pellen

    pellen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    78
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Huawei P30
    Nice, kul att kunna hjälpa :) Suverän app i övrigt ju!
     
  2. 2444ever

    2444ever Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 1 III
    Förstår nog inte riktigt. Båda installerade samtidigt? Menar du beta-app o "gamla" appen?
    Och PC-klienten, finns det ny version till "gamla" appen?
    (det du kallar servern, det är den som ska ligga på min PC - som jag felaktigt kallar klienten?)
     
  3. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Avinstallera den gamla servern som var till version 1 och installera den nya appen på din telefon men låt appen vara kvar på telefonen så att du får uppdateringen till den färdiga versionen när den kommer du ska inte använda den gamla appen eller servern utan bara ha kvar appen för att få uppdateringen.

    Felet du hade har blivit fixat i den nya Beta versionen som nu är släppt så var snäll att installera den och testa.

    Jag hoppas jag var tydligare nu.

    Annars kortfattat:
    Avinstallera serven
    Installera ny server och app från http://unifiedremote.com/upcoming
     
    Last edited: 30 jan 2011
  4. jjansson

    jjansson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ni tagit bort tell stick remoten i den nya betan eller kommer den dyka upp igen när appen är helt klar?
     
  5. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Den kommer dyka upp. Den är färdig utvecklad och fungerar skitbra :P men inte släppt ännu.
     
    jjansson gillar detta.
  6. Joltmannen

    Joltmannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fortsätter mitt bråkande med att få den att fungera via jobbets router nu när nya betan kommit. Den vägrade först connecta men efter att ha bytt till port 8889 connectar den som den ska. (visste att den funkade då gmote använder den porten)
    Dock är det nu så att det står "Loading remotes for the firts time..." på skärmen men det händer inget mer än så. Är det några tunga filer som behöver hämtas i det läget eller vad är det som händer? har nämligen internet via satelit här och det är allt utom snabbt :P
     
  7. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Det är en hel del som ska laddas över. Det som kanske kan hjälpa är att inte ladda över alla remotes. Står det att den lyckats connecta. Det ska dyka upp ett litet medelande som säger om det gick eller ej. Vi har aldrig testat köra över satelit. Kan man få fråga vad du jobbar med?
     
  8. Joltmannen

    Joltmannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det står successfuly connected. Hur väljer man vilka remotes man vill ladda över då?
    Haha nej jag förstår att ni inte testat det. Men det handlar ju egentligen bara om hastigheten mot internet, i övrigt är de förståss ett vanligt trådlöst nät. Jag jobbar på en oljetanker därav sateliten :)
     
  9. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Om det står att den lyckats connecta så borde det inte vara så stora problem. Du kan stänga av remotes i settings på servern. Fast om den kör vanligt trådlöst så borde det inte vara några problem. Har du password protection? Får du något felmeddelande hörgs upp på skärmen?

    Btw coolt att UR finns på en oljetanker :P
     
  10. Joltmannen

    Joltmannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag provade stänga av allt utom winamp remote för att minimera det som ska laddas. men det ska alltså laddas från servern, lokalt från min dator alltså? för där finns ju som sagt 54mbit
    Kan det påverkas något av att jag bytt port? finns det någon annan port som är värd att prova i så fall? för standardporten vill den inte connecta via, möjligen någon blockering i routern där.
    Har ingen password protection.
    Det som verkar lite skumt är att det högst upp till höger när man är inne på remotes finns en liten röd grej, typ en sån stopp skylt, röd med vitt streck i. kan det vara något tokigt då?
     
  11. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Det ska laddas över det lockala nätverket inte över internet.
    Den röda symbolen betyder att den inte har connectat. Har du ändrat port i både server och i appen när du skapade connection till servern?
     
  12. Joltmannen

    Joltmannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hittade ett "litet" problem. Den trodde att den var connectad men det visade sig att det var gmote servern som lurade den. När jag stängde den gick det inte längre att connecta. Dock trodde alltså UR appen att den var connectat när den fick kontakt med gmote server.

    Kom ju dock på att jag kunde se om den ville funka bättre via bluetooth, då slipper jag ju risken med att portar osv kan vara blockat i routern. Men dessvärre stötte jag på problem även där :(
    Servern:
    [COM] No supported Bluetooth protocol stack found.
    Appen:
    Bluetooth: Service discovery failed.

    Några ideér om det? telefonen hittas av windows via bluetoothen.
     
  13. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Testa starta om UR servern och se till att den är satt på 8889. För om gmote servern körde innan så tog den över den porten. Men du måste starta om servern.
     
  14. Joltmannen

    Joltmannen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    "connection refused"
     
  15. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Skulle du kunna mejla info[at]unifiedremote.com så ska vi försöka hjälpa dig så slipper vi spamma swedroid tråden.
     
  16. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Hur går det med beta testandet har ni några problem/önskemål eller något annt skriv här eller på vårt forum. Alla kommentarer är intressanta och vi kommer ha allt med när vi bestämmer vad som ska komma i framtiden.
     
  17. Vejto

    Vejto Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hittade en liten intressant bug tror jag. Det var när jag skulle skriva in ipadressen.
    Skulle jag skriva 180. så blev det 118180180.
    Med andra ord la den till allt jag precis redan skrivit varje gång jag tryckte på en ny siffra. Kan mycket väl ha varit min mobil som vill leka men om det kommer upp fler med samma problem kan man ju kolla upp det. Det går ju ändå att skriva in ip't..

    Sen har jag ett förslag, hade varit soft att long pressar man på en remote så kan ett alternativ komma upp att ta bort den ur listan. Snabbt och enkelt om man vill ha färre remotes!

    Glömde säg, gillar app hårt! :D
     
  18. Reconnnn

    Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    2 809
    Mottagna gillanden:
    263

    MINA ENHETER

    Jag gissar att du använde swiftkey när du skrev ipn. Det är faktiskt inte ur som har en bugg utan swiftkey. Men vi ska försöka hitta en lösning.

    Longpress på remotes var en god ide. Vi får se om vi implementerar det men gillar iden.

    Tack för feedbacken.
     
  19. carleman

    carleman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle gärna se ett smidigare sätt att ställa in allting första gången. Kommer man som en ny användare och ska börja använda denna så kan det vara lite svårt att veta hur man ska göra. Det borde liksom komma upp automatiskt hur man gör osv.
    Btw, funkar den att köra över 3g? För jag har inte lyckats med det..
     
  20. carleman

    carleman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dessutom skulle det vara smidigt att enkelt gå in och ändra en server i inställningarna.. för typ long-press funkar ju inte nu men det vore skönare att kunna redigera via det..