Koppla kontakter

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av jesprut, 21 jan 2011.

  1. jesprut

    jesprut Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja

    Var och hämtade en ny telefon på drullerförsäkringen idag (Den gamla fick sig en tur i tvättmaskinen). Nu har jag fixat lite och lagt in alla kontakter igen som jag hade en bakup med på datorn. Dock så får jag inte till det att koppla mina kontakter till facebook vilket jag kunde innan, även fast kontakterna heter exakt samma. Går in på Anslut kontakt, Hämta vänner, väljer Facebook kontot och den kontakten som jag vill ha men det fungerar inte :S

    Någon som har nån aning om hur jag ska gå tillväga? Detta fungerade utan problem på min gamla:S
     
  2. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Vad har du för rom på telefonen?
     
  3. beyondthemind

    beyondthemind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Säger bara en sak: Google
     
  4. Amedi21

    Amedi21 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2010
    Inlägg:
    959
    Mottagna gillanden:
    142
    Telefon:
    Oneplus 7t

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 7t
    Testa funktionen som finns inbyggd i facebookappen? Menyknappen från startsidan och så klickar du dig bara vidare :)
     
  5. jesprut

    jesprut Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Original 2.2


    Och med det menar du ?


    Vilken app menar du ? har facebook for android nu. Vet att på min gamla så hade jag någon Facebook S eller nått men den hittar jag inte nu.


    Märkte förut att längst ner till höger så var det en liten ikon på en grön telefon och facebook på min gamla. Nu ser jag inte den gröna telefonen även fast jag har testat att göra nya kontakter att spara på telefonen. Kanske kan ha något med det hela att göra ?
     
  6. beyondthemind

    beyondthemind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Att du alltså kan synka dina kontakter med ditt google-konto. Fattar inte varför så många envisas med att spara sina kontakter på mobilen.
     
    Johnkan gillar detta.
  7. Niclas2179

    Niclas2179 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har du lagt till facebook som konto i telefonboken?
     
  8. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    För att det finns något som heter sekretess och personlig integritet. Dessa ord är google inte särskilt förtrogna med så beroende på vem man umgås med kan det finnas goda anledningar att låta bli. Du kanske borde fundera lite på din nätnärvaro eftersom det uppenbarligen inte överhuvudtaget slagit dig.

    Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000
     
  9. beyondthemind

    beyondthemind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Förlåt, men vart har jag varit otrevlig? Mitt senaste inlägg i den här tråden är inte heller otrevligt, jag riktar inga som helst anklagelser mot någon individ, och har inte gjort det i andra trådar heller. I så fall är ju ditt inlägg mot mig minst lika kränkande eftersom du påstår att jag inte vet hur man uppför sig på ett forum.
     
  10. beyondthemind

    beyondthemind Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag ber om ursäkt, förstår nu varför det blivit såhär. Jag har i flera forumdelar frågat varför man inte kör med sitt google-konto, och aldrig fått svar. Har för varje gång blivit mer och mer irriterad på att inte fått svar och började då skriva som i mitt inlägg här. Jag ska tänka på vad jag skriver i fortsättningen. Vi vill ju inte ha ett sweclockers-forum här :) Och jag menar inte att sweclockers-folket är sämre på något sätt, men alla som hänger där vet hur det är :)
     
  11. YellowZombie

    YellowZombie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    518
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Tror faktiskt inte någon tog det som "hets". Man måste ha delade åsikter och jag håller med dig om att det knappast finns något smidigare sätt att ordna sina kontakter än google kontot. Visst kanske endel av min integritet försvinner men jag bedriver varken kriminell verksamhet eller tar inte illa upp om någon på google skulle kolla vilka människor jag har på mitt konto.
    Klart att jag inte vill att det ska publiceras public men ett visst sekretessförtroende tror jag att jag har för google.
     
  12. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Har väl inte påstått att du är/var otrevlig? Jag menade bara att du kanske ska fundera lite över vilken information du lägger upp på nätet (om dig och andra) om du inte förstår varför google kanske inte alltid är ett alternativ för backup.

    Sent from my personal Dis-organizer GT-I9000
     
  13. senar

    senar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    194
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När jag synkar med google får jag alla kontakter i dubbla uppsättningar. Har sedan allt i telefonen också - så det blir fyrdubbelt (gjorde detta genom Kies 2 - kanske det som ställde till det...). Nått enkelt tips på åtgärd, eller måste man radera för hand?
     
  14. emilh

    emilh Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    25

    MINA ENHETER

    I telefonen så väljer du displayalternativ under menyn i kontakter (finns under mer), där klickar du ur att visa telefon (räcker ju med google).
    Vad gäller google kontakterna så loggar du in via datorn på fina kontakter, finns en knapp där dom söker efter dubletter och slår samman dom. Enkelt fixat!
     
    senar gillar detta.