Wifi-problem (får meddelandet "fel")

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av ggdfx, 20 jan 2011.

  1. ggdfx

    ggdfx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag försöker få anslutning med mitt wifi så får jag endast meddelandet "fel". Den tänker en stund och det står "ansluter" men kommer ingen vart utan meddelandet "fel" kommer upp varje gång.

    Hur kan jag lösa detta? Nån som har haft samma problem?

    Säg inte att jag måste återställa telefonen en gång till...
     
    Last edited: 20 jan 2011
  2. Yoshien

    Yoshien Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    831
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Har du testat att ansluta till en annan trådlös router?
    Har du rätt inställning på själva routen?
     
  3. Sjöman

    Sjöman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    har haft problem med åäö i nätverksnamn, testa att byta ut sådana tecken om du har det
     
  4. ggdfx

    ggdfx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror inte det handlar om det.. Då jag har befunnit mig i Thailand senaste månaden och är nu i Malaysia. Funkade typ två första veckorna i Thailand, men sen la det ner, helt omotiverat.
     
  5. ggdfx

    ggdfx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Bump
     
  6. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vad har du för kryptering på din router? WPA/WPA2 med TKIP eller WPA/WPA2 med AES? Jag brukar ha problem att ansluta till routrar som endast kör med AES kör dom med AES+TKIP brukar det fungera som det ska. kan vara värt att kolla up....
     
  7. ggdfx

    ggdfx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Som tidigare nämnt så gäller det inte mitt egna wifi. Funkar ingenstans, är utomlands och stöder på massor av wifis hela tiden. Luren hittar inte en enda anslutning utan visar bara "fel". Antar att jag får återställa denna skitmobil.

    Fan snart sjunker man så lågt och byter till iphone.
     
  8. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ok, prova att ställa telefonens språk till engelska och se om du får ett mer beskrivande felmeddelande än bara "fel". Annars kanske en hard reset hjälper. Jag har aldrig hört om någon med ditt problem tidigare, i värsta fall är det en fuktskada... men det är lite svårt att dra sådana slutsatser utan att öppna telefonen...

    Lycka till jag hoppas det löser sig.

    (jag förutsätter att du har startat om telefonen etc.)
     
  9. ggdfx

    ggdfx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tråkigt. Står fortfarande "fel" efter att jag har gjort min hard reset och då har jag inte ens försökt söka efter nät.

    Jäkla trisst, för nu kan jag ju inte göra nånting eftersom jag inte får ner några appar... (är utomlands och har stängt av dataanslutningen utomlands)

    Edit: Kan ju iofs tanka via datorn kom jag på. Vart kan man få ner tex spotify?
     
  10. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vilka appar behöver du? oftast kan man bara google på vad appen heter och apk men om du skickar ett PM till mig med vilka appar du vill ha så ska jag se om jag har dem på min telefon och göra en zipfil åt dig ;)

    Provade du att byta språk, btw?

    Edit: Har du provat att googla på: htc desire wifi "error"? första träffen leder till något som liknar ditt problem: http://www.htcdesireforum.com/htc-desire-troubleshooting/wifi-'error'-after-installing-android-2-2/
    Där var det en som lyckades lösa problemet genom att:
     
    Last edited: 23 jan 2011
  11. inact_0030

    inact_0030 Guest

    Jag råkade ut för detta efter den misslyckade uppdateringen till 2.29.405.2. Jag fick då bootloop, det stoppade precis innan "quietly brilliant" och startade bara om efter en lång stund. Jag var då tvungen att hämta uppdateringen och lägga in på sdkortet som update.zip och boota i recovery.
    Allt såg bra ut efter det tills dess att jag skulle ansluta med wifi, då var det precis som för dig, det stod bara "fel".
    Jag fick aldrig reda på vad det var som orsakade det, men det var fler som hade det felet.
    Kolla här på xda om dom har hittat någon bättre lösning.
    I alla fall så var min enda lösning att lägga in nästan hela systemet som en fil (PB99IMG.zip) på sdkortet och starta om i recovery. Vilken fil man skall ha beror på vad man har, man kan inte nedgradera på detta vis.
    Dom ligger här.Det är alltså snäppet under att köra RUU-fil från datorn. Allt utom sdkortets innehåll försvinner.
    Nu har jag 2.29.405.5 och har aldrig sett felet igen.
     
  12. ggdfx

    ggdfx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ibland glömmer man första grundregeln. Dock hjälpe det tyvärr inte.

    Låter som att det kan lösas den vägen. Men får sätta mig in i det där imorgon. Klockan är 3 på natten här i Malaysia nu...
     
  13. ggdfx

    ggdfx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det här ligger nog över mina kunskaper. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Får helt enkelt skicka in mobilen.