Barnacle, 169.x.x.x ip.

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av niklas.berggren, 23 jan 2011.

  1. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har rootat och lagt in barnacle tethering. Men när jag startar det så kan jag ansluta till telefonen, men får bara en 169.x.x.x adress. :-( har försökt med massa saker men får inte till det att funka. :-(

    Sänt från min extremt ultimata X10
     
  2. Jewib

    Jewib Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är ingen expert i ämnet, men jag kör med Barnacle utan problem, det enda jag ställde in i början var nog att jag valde ett SSID och en WEP-key. Sen fungerade det klockrent.

    IP-adressen du nämner, var ser du den? Datorn borde ju få en intern IP-adress typ 192.168.5.100 eller liknande, den externa IP-adressen finns väl i telefonen? Jag kör med telenor och har ett ip-nr som börjar på 178.28.xxx.xxx.

    Står det något i Barnacle:s log som kan vara till hjälp? tror att om det är problem nånstans så blir texten röd i loggen..
     
  3. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det är datorn som får en 169 adress och windows får den när det e något fel. Jag får ingen röd text i barnacle, ser inga anslutna klienter i barnacle heller. Men datorn säger att den e ansluten till min telefon.
    :-(


    Sänt från min extremt ultimata X10
     
  4. XepehX

    XepehX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu var det ett tag sen jag körde med barnacle. Men det är en inställning man måste göra för att det ska fungera. Har för mig att att man ska skriva wpa_supplicant någonstans.

    I can install a lot of apps. Can you, HTC? - X10 Tapatalk
     
  5. Jewib

    Jewib Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ajustde, eller var det att i "LAN" skulle det stå "wlan0" ? eller nåt i den stilen
     
  6. w00rd

    w00rd Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lånar denna tråd lite, jag upplever samma problem när jag slår på wep funktionen (annars fungerar det), hittade du någon lösning på problemet niklas.berggren?
     
  7. XepehX

    XepehX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Varför kör du med wep? När jag använde barnacle så körde jag med wpa och det fungerade utmärkt. Vore konstigt att det krånglar med en enklare kryptering.

    Mitt tips är att du ställer om ditt system och kör med wpa 2. Varför det inte fungerar kan jag inte svara på.

    I can install a lot of apps. Can you, HTC? - X10 Tapatalk
     
  8. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag löste det enklast genom att stänga av allt vad lösenord hette.. ;D

    Enda gångerna jag behövde det var när jag va på jobbet (Sporthall) och det va bara jag med en dator där.. Så ptja :)