LiveView

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Ewr, 16 nov 2010.

  1. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Någon som har testat LiveView tillsammans mes SGS 2.2?
     
  2. Dr.Zoidberg

    Dr.Zoidberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dessvärre inte, men följer tråden då den skulle hamna på 500-600 kr och är riktigt intresserad av en sådan. Får vi knåda ihop ett Spotify Plugin som man kan byta spellistor + vanliga funktionerna så är det ett givet köp för mig.
     
  3. CaptainC

    CaptainC Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2009
    Inlägg:
    2 149
    Mottagna gillanden:
    2 319

    MINA ENHETER

    men det ska funka byta låtar i vanliga mediaspelaren? isåfall blir det beställa nu från noyes :)
     
  4. Skee

    Skee Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag testade precis en på min tab, typ samma telefon som en S, fast större skärm, allt funka fint utan möjligheten att styra musiken, lämnade tillbaka den snabbt.

    Vet inte om det är min telefon men den koppla från frenetiskt, tvungen att ansluta hela tiden.
     
    Last edited: 16 nov 2010
  5. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    549:- kan man få en för vilket är acceptabelt pris.

    Ska tydligen vara problem med Android 2.2 vilket ska fixas. Att den funkar med Tab låter ju lovande..
     
  6. WeePete

    WeePete Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis köpt en LiveView och provat den ett par dagar med min SGS. Jag har samma problem som många andra verkar ha, att BT-anslutningen hela tiden bryts med följd att nästan inga funktioner fungerar som de ska. Jag har även haft en låsning kort efter jag installerade medföljande appar som låste telefonen helt med konstant vibration och ringsignal (Då småskrattade jag lite).

    edit: System: Froyo JPA + Voodoo pre6 + LauncherPro
     
    Last edited: 19 nov 2010
  7. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Tråkigt, verkar som om SE inte har koll på sin produkt. :(
    Verkar som om avvakta är det enda rätt nu. Synd...
     
  8. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag har köpt LiveView och använder tillsammans med min SGS Froyo. Jag tycker det funkar acceptabelt. Jag kan dock inte styra musiken från LiveView vad jag märker. LiveView är helt klart coolt och mycket intressant, men jag kan inte riktigt överblicka om det är hundra procent en vinst. Batteritiden på min nya "klocka" är ju inte fem år längre, om ni förstår vad jag menar. Och ska man se tiden måste man klicka på en knapp; annars ser man bara en svart skärm. Det hela är en ganska stor omställning. Men jag är ganska entusiastisk ändå just nu.
     
  9. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Det finns många problem med LiveView och Samsung Galaxy S. Här är de flesta:

    * Blåtandsförbindelsen droppas allt som oftast.
    * Värre är: det är ofta pb att upprätta den efter att den droppats. Man får ofta vara envis. Nog det näst allvarligaste felet.
    * Galaxyn kan närmast frysas i vissa fall efter att man kopplat upp den till LiveView. Den blir så seg så man inte ens kan avsluta Live-View-appen på mobilen. Mobilen måste tvingas till omstart. Kanske allvarligaste felet.
    * LiveView-enheten kan tillfälligt" dö och man kan inte nollställa den igen på något generellt sätt. Olika tidskrävande tekniker krävs för att ge den liv igen. Hålla inne knappar länge är inte en säker lösning.
    * Batteritiden som ska räcka i fyra dagar, räcker i praktiken inte ens ett dygn.
    * Kopplar man till remmen till LiveView-enheten så är remmen i vägen så att man inte kan ladda med den medföljande laddaren som är för tjock. Det går, med skohorn, med Galaxyns laddare däremot.
    * Inga vettiga RSS-flöden, t ex från Sydsvenskan eller Helsingborgs Dagblad kan läggas in. Den inbyggda för BBC funkar dock. Och t o m bra.
    * Kalendern funkar inte med SGS.
    * Det funkar inte att styra musikspelaren på Galaxyn från LiveView.
    * "Find phone" ger ganska mesiga SMS-ljud från sig på telefonen, som nog kan vara svår att spåra i många fall.
    * Uppdateringsfrekvensen på 15 minuter (Facebook, Twitter och RSS) känns ibland ganska sällan. SMS och samtal pushas dock ut direkt till LiveView-enheten.
    * Däremot funkar Facebook, Twitter, SMS, ingående samtal och förlorade samtal generellt bra.

    Det är lite knäppt, men ändå gillar jag LiveView. Den är lite av en revolution, att få infon så enkelt på klockan. Jag hade glömt mobilen i ett annat rum. Det ringde och jag kunde direkt på "klockan" se vem det var som ringde. Sådana saker. Skärmen är ok och texter läses tydligt och man scrollar fint.

    LiveView är dock så behäftad med fel, särskilt frysningarna av telefonen och att man måste envist försöka koppla upp sig i massor av fall, att det är frågan om den är användbar. Den känns lite som en PoC (proof of concept).
     
    Last edited: 22 nov 2010
  10. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Tråkigt, då är det så illa som det verkar. Verkar inte vara bara på SGS heller. Konceptet är ju annars hur grymt som helst. Fixar de bara felen slår jag till på sekunden. Priset är ju överraskande bra.
     
  11. tjonken

    tjonken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    93
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO
    Telefon 2:
    Cosmo Comunicator
    Telefon 3:
    Pixel 6a
  12. derry

    derry Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har en SG Spica och har haft ungefär samma problem bland annat så startade telefonen om sig när jag anslöt LV,n men nu har jag ROOTat med Z4Root och kört BT fix så nu funkar LV`n perfekt
     
  13. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Ja, det var uppenbarligen för bra för att vara sant. :(
     
  14. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    Ja tyvärr :( tråkigt att SE inte gör något för att fixa LV heller...
     
  15. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Var det inte prat om en uppdatering av LV under våren? Sökte lite snabbt och stod att den verkade vara planerad för januari. Jag är lite sugen på en LV, men kommer nog inte köpa förrän jag vet att den funkar bra.
     
  16. WeePete

    WeePete Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte använt min LiveView på bra länge eftersom den inte fungerade. Men provade igen eftersom versionsnumret på appen hade ändrats. Om jag inte minns fel var versionsnumret 1.0.A.0.11 vid min första installation och det är nu 1.0.A.0.13. Rätta mej om det är fel. I vilket fall fungerar det mycket bättre nu. Den har blivit riktigt användbar efter jag lade till LiveView ContactCall Plugin. :-)
     
  17. cmlewan

    cmlewan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Jag provade för några dagar sedan igen. Det har ju kommit två eller tre uppdateringar. Men nej, SGS:en låste sig igen med vissa mellanrum. Du behöver inte ens ha LiveView inkopplad; mjukvaran på SGS:en i sig åstadkommer detta. Det är den "farligaste" mjukvara jag nånsin provat till min nuvarande mobil, dvs man måste starta om efter låsningarna.
     
  18. Ewr

    Ewr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    221
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vodafone+Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 10 Pro
    Platta:
    Xiaomi MI Pad 4
    SE tar fram n bra produkt som har potential att sälja i massor, men den fungerar den inte! Och de verkar inte bry sig... Vill de inte sälja?
     
  19. albatorsk

    albatorsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Får man fråga hur bra den funkar, nu när det har gått ett par veckor till?

    Jag funderar på att köpa en, kanske inte för att jag behöver men för att jag är prylbög, men det är under förutsättningen att den fungerar med min Galaxy S. :P
     
  20. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har läst att uppdateringen är ute "på riktigt" nu (enligt Engadget). Skulle vara trevligt att veta om det fungerar bra nu, och gärna vad som inte fungerar.

    Funderar på både LiveView och BT-headset, med risk att priset springer iväg.