Limited Label 7CK100

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nixxz, 4 dec 2010.

  1. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Haha oj då, där ser man! Jag trodde ingen faktiskt använde den. Självklart lägger jag upp den som .apk, avvakta någon timme så kommer en länk.

    Och vad gäller Market: Det var en miss, jag borde gjort en riktig reboot efter all initial setup. Men det verkar råda koncensus om att det först inte funkar, 1 omboot o sen är allt bra. Skönt med buggar som är konsekventa (lätt att fixa) :)
     
    arianmanesh och plutoorjan gillar detta.
  2. nonprogrammertechie

    nonprogrammertechie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    @ Twk tja, funkade uppenbarligen trots intryckt menyknapp ; -)

    Än en gång TACK! Med ny firmware blir ju LL tableten ett solklart klipp!

    Och efter att ha flashat en gång, käns det inte så märkvärdigt skrämmande ; -) Men Twk006 är väl inte planerad att kräva windows verktyg för installation?
     
    Last edited: 24 jan 2011
  3. arianmanesh

    arianmanesh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Stor tack och kram till alla Ni som gjorde breliant arbete!Tusen TACK:):D
     
  4. plutoorjan

    plutoorjan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    kanon!

     
    -ix- gillar detta.
  5. HBG

    HBG Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  6. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    @plutoorjan: Ebookreadern som togs bort i twk-005 finns här:EBookReader LL / Kendo


    @nonprogrammertechie: Du hade lite tur (eller, kanske snarare, du provade ett nytt sätt att flasha :) Eftersom recoveryn inte drog igång med automatik var du kvar i någon slags "life boat mode".) Jag skulle flashat igen om jag var du, för säkerhets skull. Bl a är det inte säkert att /data blev formaterat, och den kan alltså vara korrupt t ex. Samma sak med din /flash-disk.

    Om v006 inte kräver några partitions-förändringar skulle man eventuellt kunna klara sig utan Windows tools, men av olika skäl kommer jag rekommendera det sättet i fortsättningen, inte minst för att det är nog rörigt ändå många gånger. Dessutom utnyttjar jag en sido-effekt av flashningen (skriver över 10 MB av ext3 /system med "FF" för att garanterat "förstöra" en eventuellt korrupt /system. Alternativet är att skriva ett eget recovery-system- Genomförbart, men jag lägger hellre tid på annat...


    @drnashlenin: Boot-logga är en kapitel för sig :) Det verkar finnas två olika, som dock är identiska i detta fallet. En heter initlogo.rle (om jag minns rätt) och ligger i rooten på /boot. Den är i RLE-format och inget du kan öppna i något standard-program. Googla och du ska finna :)

    almightycasey kan säkerligen förklara i detalj, jag testade bara lite snabbt för skojs skull för att se "att det gick". Kanske vore en idé med en gemensam LL / Kendo-screen dock eftersom firmwaresen faktiskt är kompatibla..?


    EDIT: (till de som känner sig träffade :)) Med risk för att låta lite gnällig (jag är ingen mod här, men ändå) : Undvik att citera jättelånga inlägg och sedan skriva en enstaka rad. Citera det du svarar på.

    Flera poster i rad är också onödigt och gör tråden onödigt lång och svårläst. Editera ditt förra inlägg om du har mer att säga innan någon annan hunnit svara, så blir det trevligare för alla att läsa :)
     
    Last edited: 24 jan 2011
    plutoorjan gillar detta.
  7. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Förslag till någon mod... kan vi få ett underforum för respektive märke eller åtminstone skapa en gemensam tråd för allt som har med kendo och LL att göra. Jag kan tänka mig att man som ny på forumet får lite svårt att hänga med då vissa kendoägare skriver i LL tråden och vice versa.
     
    almightycasey, HBG och Twk_ gillar detta.
  8. HBG

    HBG Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Man kanske ska basera på vad man har för chip tex rockchip 2818 , tegra mm
     
  9. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Det är inte riktigt så enkelt normalt, kringhårdvara kan skilja, tjänster som ska vara på/av beroende på hdmi-out, bluetooth, 3g etc etc :)
     
  10. HBG

    HBG Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Ok ... var bara en tanke ;)
     
  11. HBG

    HBG Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    så nu har jag testat lite med 005 på min kendo
    det ända som inte fungerar bra är styrkulan
    kan rulla vänster, ner och höger ...men inte upp :(
     
  12. dunet

    dunet Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En idiot fråga. Reboot = snabbt tryck på reset knappen?
    Eller stänga av och sätta på den igen?
    Snabb och fin men jag lyckas inte ladda ner från market.
    Skit bakom spakarna så klart... :(
     
  13. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Vanlig omstart, dvs håll ned power-knappen, väl power-off på skärmen, godkänn, vänta tills den är helt avstängd.

    Starta sedan igen genom att hålla ned power-knappen några sekunder.

    Inga reset-knappar om man inte absolut måste ;)



    Det var som f-n, du har rätt faktiskt (testade just).. Förmodligen någon parameter som behöver ställas, men då skiljer det faktiskt på firmwaresen iaf.. Där ser man!

    Får kolla på det när jag hinner.
     
  14. jackster

    jackster Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag har nu också köpt en LL 7CK100, Nu är jag lite intresserad av att få market att fungera på denna. då undrar jag följande:
    1.Vad menar Twk_ med : "img-metoden"
    2.Funkar market bra?
    3.vilka apps ingår?
     
    Last edited: 24 jan 2011
  15. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    1 med img-metod menas att man för vissa uppdateringar kan döpa om uppdateringsfilen till update.img och lägga över direkt till plattan. En metod som vi dock avråder ifrån för denna uppdatering. Ett tips är att ägna några minuter till att läsa igenom tråden om LL samt om Kendo så får du ovärderlig hjälp och förståelse vad som hänt sen plattan kom ut.
    2 ja den funkar bra efter ombootning. Funkar även bra efter den uppdatering jag släppte för ca en månad sedan.
    3 lite olika basic program men eftersom du har market så löser väl det sig?
     
  16. arianmanesh

    arianmanesh Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vad är praktiskt skillnad mellan updatering vs ombootning? Jag körde med updatering och plattan är riktigt bra men funderar över kör med twk-ll-005 nu. Någon som har erfarenhet kanske? Tack i förhand.

    Sent from my SIM710 using Tapatalk
     
  17. xperten

    xperten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Behöver hjälp med min enhet.
    Batteriet tog slut och så satte den på laddning och när jag väl startar upp så kommer jag inte längre än till LL loggan, har tryckt in reset ett par ggr men där händer samma sak. Hur ska jag gå tillväga ?


    EDIT: Fick till slut installera om den igen, undrar va det va som gick snett. Har ni svar på det så vill jag mer än gärna veta :D
     
    Last edited: 24 jan 2011
  18. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Liknande fall beskrivs tidigare i tråden, jag har själv råkat ut för det. Den kan komma i ett konstigt läge om man har otur när batteriet tar slut helt. Man kan alltid komma tillbaka, sättet du beskrev (omflashning) var nytt, tack för att du beskrev även en lösning :)

    Jag tror det har att göra med att ett väldigt tidigt init-script fakear batteri-status (inget jag lagt dit) innan den riktiga batterinivån känts av. Men att ladda brukar funka, eventuellt starta med laddare i. Någon laddade med USB-kabel vilket också funkade, men tog tid.
     
  19. Twk_

    Twk_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    140

    MINA ENHETER

    Förstår tyvärr inte frågan riktigt, kan du utveckla? En omboot är bara en omstart och inget ändras förutom att RAM-minnet rensas/defragmenteras...
     
  20. xperten

    xperten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för ett snabbt svar.
    Testade att trycka ner reset ett par ggr men dock utan resultat, har du fler lösningar ? Omflashningen gick super. Vill inte installera om (om det inte är högst nödvändigt), tänkte mest pill där efter :D