Touchproblem / backlight bleed

Diskussion i 'Blade' startad av ripan, 24 jan 2011.

  1. ripan

    ripan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Köpte en blade för snart en månad sedan (telia) och den har funkat super hittills. Dock har jag nyligen märkt att touchkänsligheten på den övre delen av skärmen är sämre än på andra ställen av skärmen. Detta gäller bara området precis där notifikationsraden ligger. Detta är lite halvstörigt t.ex. när man ska dra ned notifikationerna och när man tiltar tangentbordet och skriver på sidan då knappen för 'a' ofta inte registrerar nedtryckningar (dock gör jag inte det senare så ofta).

    Dessutom så syns det att det är lite backlight bleed just där och jag gissar att det är relaterat på något sätt... Min undran är bara om man kan byta den på telia eller om det är för sent för det, och annars om man kan lämna in den för att laga det eller fixa det på annat sätt? Någon som har koll?

    Tack på förhand för hjälp!

    Btw, mysigt forum. Har fått mycket hjälp bara genom att kika runt här :)
     
  2. Redzo

    Redzo Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Galaxy S7
    glöm det, det är vad man får när man betalar 1500 för en lur. så är det på alla blade, det går inte att "laga" utan att byta skärm och digitazer till nåt som kostar bra mycket mer.
     
  3. ripan

    ripan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, det verkar som att det är ett mjukvaruproblem... När jag kopplar in blade:n till datorn via usb så märkte jag nu att skärmen helt plötsligt blir mer responsiv och smidig. Skumt.