Om man brickar telefonen?

Diskussion i 'Desire HD' startad av Azfor, 23 jan 2011.

  1. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Om man alltså brickar telefonen när man tex lägger in en ny ROM eller ett tema typ! Kan man då reparera luren genom att köra en reparation via "HTC uppdate" vet inte ens om det finns nått som heter så men endå..! Kunde göra det med x10:an jag har, och det va väldigt bekvämt och kändes säkert att flasha å så när man bara kunde börja om från början med återställd telefon..!

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  2. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Coolt. Du har ställt fem frågor med lika många frågeteckens frånvaro.
     
  3. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    en fråga vad jag kan se... :P men nu e de ett ? i allfall!
     
  4. Moonshine Fox

    Moonshine Fox Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Svaret är med största sannolikhet nej. Har du flashat en ny ROM kan du inte köra HTCs updates.
     
  5. coolacrille

    coolacrille Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Njaaaaaeeeeeeeeejoooookanske. Det går ju nästan alltid att flasha original igen även om det är lite styr.

    Men TS frågar ju om man kan få igång den om man brickat den - svaret är nej. Är den död så är den, därav termen "bricked".
     
  6. Moonshine Fox

    Moonshine Fox Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    193
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Brick = Tegelsten. Så nej, är den brickad är den rökt. Det är själv definitionen av brick. Kan du rädda den är det ingen riktigt brick. Bara en tillfällig hjärtattack. ;) (Trust me, I've done it.)
     
  7. Citruz

    Citruz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du tror att du har lyckats bricka din telefon ska du snabbt som satan försöka få tag i någon kunnig på t.ex. xda-developers forum, låt telefonen vara påslagen och låt den ligga orörd tills du har fått något bra svar.
     
  8. Hultner

    Hultner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det kan ju faktiskt vara så att det går att fixa en brick med rätt verktyg. T.ex. så kunde ju Sony fixa brickade pspar och senare alla med pandora battery. Att bricka är ju att göra den oanvändbar genom misslyckad mjukvaromodifikation men hårdvaran finns ju fortfarande där så med rätt verktyg så går det att fixa. Men frågan är väll om det finns något sätt att fixa en failad flashning av t.ex. kernel, radio eller rom (finns det mer, är inte så insatt ännu). Om det finns så tror jag att alla här är interserade av det.
     
  9. Azfor

    Azfor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    714
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Nej alltså den e inte brickad, men jag fixar rätt duktigt med luren så jag bara undrade vad man kan göra om det går åt skogen.. :D som jag förstog det med x10:an så kunde man återställa den med SEUS som det heter (SonyEricssonUppdateService), men bara om man misslyckats med att flasha tema eller så, inte när man körde in en ny rom, om den inte va baserad på originalet, för programet behöver nog kanna igen program varan som den rätta för att reperera antar jag..! så det jag undrar är om det finns något motsvarande för HTC?
     
  10. Hultner

    Hultner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle vara intressant att veta vilka alternativ som finns om olyckan skulle vara framme. Någon som har någon länksamling eller liknande som beskriver hur man ska agera vid olika tillfällen?