Alla SMS borta

Diskussion i 'Desire HD' startad av the-guvnor, 8 nov 2010.

  1. carleman

    carleman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha dom menade något att ta backup med.. trodde dom menade bara ett annat program som man hanterar smsen i för det gör ju bevisligen ingen skillnad ;)
     
  2. Stric

    Stric Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När det hände mig så var det i och med att sms-avisering från posten kom.. Telefonen blippade, jag kollade sms - tomt. Dvs inget program skulle hinna ta backup däremellan.
     
  3. Fredrik88

    Fredrik88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Hmpf.

    Det enda sättet då är ju att ett backup-program tar backup varje minut. Men jag antar att det drar rätt mycket batteri.
     
  4. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    GRRRRRRRR!!!

    Fan va lack jag blev.....var idag hemma med en sjuk dotter....vaknade efter vår tupplur med en "omstartad" telefon!

    Tänkte inte mer på det....loggade in och sen lite senare märkte jag att alla mina SMS är borta!!

    KUKEN! *ursäkta språket* men är förbannad!

    Speciellt arg blir jag när man ringer HTC och de säger att de vet om problemet och att de jobbar på en lösning!! Varför i HELVETE har de inte gått ut med detta problem!?! De har ju både facebook och twitter!!

    Ni skall veta att jag älskar min nya leksak...eller som min fru säger "nya vän"!
    Jag har även rekommenderat minst två vänner som köpt en likadan telefon!

    Men detta gillar jag inte....ok att det blir buggar som man fixar! Men om man vet om att folk kan bli av med viktiga SMS så går man väl ut med det!!!

    Som tur var så hade jag tagit backup på mina SMS eftersom min bäste vän precis gått bort och jag är livrädd för att förlora dessa underbara minnen....det är mycket därför jag reagerar....om man vet att ett problem finns...gå ut med det då så folk har en chans att skaffa ett backup program!

    HTC själva sa som sagt att de visste om problemet...och beklagade...o bekräftade att det gick inte att återställa sms´en och att de jobbade på en lösning! De rekommenderade även att hämta hem ett backup program!

    Dåligt, när man har möjlighet att hjälpa folk före de blir av med viktiga SMS/minnen/Bilder!

    Iaf så använde jag SMS Backup and Restore, det skapar en fil som hamnar på SD kort som du sen kan lägga över på en dator gmail osv!

    Nu kommer man ju göra detta väldigt mycket oftare!

    Over and out!

    EDGE
     
  5. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    Kör ADW launchern, men gick in i HTC's vanliga launcher och plockade bort ALLA widgets.

    Döm till min förvåning att standbytiden femdubblades när jag gjorde detta. <3
     
  6. coolacrille

    coolacrille Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    1. Vafan har det med ämnet att göra?
    2. Det säger väl sig själv att det hjälper batteritiden?
    3. LauncherPro är mycket bättre än ADW.

    OnT: Jag har inte märkt av något sms-buggande efter att jag flashade ARHD förra veckan trots att detta ska vara en Android-bugg.
     
  7. Mundane

    Mundane Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    1 229
    Mottagna gillanden:
    280

    MINA ENHETER

    Råkade lägga in posten i fel tråd.

    Jag har LauncherPro plus, men finner ADW EX bättre. :)
     
  8. carleman

    carleman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu hände det igen! -.- Jag börjar tröttna nu faktiskt.. HTC vet ju för fan om problemet, varför kan de inte bara fixa skiten då? Det måste inte alltid kombineras med 29 andra uppdateringar samtidigt utan ibland är det väl kanske bättre att fixa det som är problem nu och sen låta framtida uppdateringar få komma när dom nu vill komma.. det här är så förbannat irriterande..
     
  9. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Min kollega råkade ut för detta och jag förstår helt att man blir riktigt lack på det. Jag har peppar peppar inte råkat ut för det än men jag håller verkligen med att det är uselt av HTC att inte gå ut med info om att problemet finns.
     
  10. Snurpan79

    Snurpan79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Platta 2:
    Samsung galaxy tab S7+
    Har klarat mig från att bli av med mina sms.... tills idag. Väldigt irriterande då jag hade massa sms där som jag ville ha kvar. Någon som hört något nytt från HTC angående detta problem?
     
  11. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Jag Googlade på det här problemet nyss och tro det eller ej men man skulle nog kunna sitta i några dagar och läsa om alla de som har varit ute för samma sak.Nätet är fullt av detta.
     
  12. elector

    elector Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hände mig tre gånger bara i helgen. Störande när man har 5 000+ sms att återställa varje gång och när backupprogrammet funkar lite si och så med de mängderna.
     
  13. Snurpan79

    Snurpan79 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2009
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Iphone 14 pro
    Telefon 2:
    iPhone XR
    Platta:
    iPad Pro 12.9
    Platta 2:
    Samsung galaxy tab S7+
    Ringde HTC om detta och svaret var att de jobbar på det. Tittar man på när problemet började så är det ju ett tag sedan. Hur lång tid ska det ta att lösa det egentligen? Backup i all ära, men hur länge ska man behöva hålla på med det? Dåligt tycker jag att det tar sådan tid.
     
  14. OveR-

    OveR- Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma sak här, startar om, bad om PIN-kod, sen var de alla borta. Jag hade en massa anteckningar och minnesnoteringar som jag skrev ner i utkast, och allt det är borta också. Hade inga program mer än det vanliga man får med, och jag gjorde inget, hade telefonen i fickan. Väldigt irriterande, detta är faktiskt andra gången det händer. Dags att skapa nån buggfix kanske? Jag märkte att innan det hände så blev telefonen allmänt seg, när jag skulle skicka och så, kanske i nån vecka. Sen allt försvann fungerar den snabbt igen. Kanske nådde någon kritisk gräns för antal sms?
     
  15. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick ett sms ifrån sambon igår, fast det stod att smset var ifrån en kompis. sen efter 4 sekunder stod det att handcentsms har kraschat eller dylikt och man fick tvinga fram en stängning av processen. När jag sen startade handcent igen så var alla SMS borta... och även i HTCs original meddelande program! Detta var första gången detta hände mig och jag har haft telefonen i ca 2 månader.
    Nu har jag lagt in "SMS backup+" och ställt in det på automatisk backup en gång per dygn, och provkört det och det verkar göra det som det ska! Det syncar till gmail-kontot och är skitlätt att återställa!
    Dock jävligt irriterande att HTC inte gått ut och förvarnat om detta problem då de uppenbarligen har vetat om det ett bra tag!!
     
  16. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    Har också nu haft det 2 ggr på några dagar. Jg kör Wavesecure som backupar varje kväll men lite surt att få in 600 gamla sms från långt bak i tiden. Gick upp och började rensa på deras site.

    Jag har haft Samsung Galaxy S, HTC Magic och Acers första Andorid-telefon och ingen har haft etta problem så det är definitivt något som har att göra med Dersire HD och inte android generellt.

    Förstår inte att de inte löst det än. I värsta fall lägg in en intern backup på sms-databasen om sparar bort alla sms vid uppsatta tillfällen och som sen kan återställa ifall allt försvinner.
     
  17. MangoMan

    MangoMan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    :mad:

    Eller inte. Det kraschade min Desire HD när jag försökte starta det. Testade tre gånger. Dock fungerade SMS Backup and Restore klockrent.
     
  18. FiskMedMos

    FiskMedMos Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Var hittar man dessa program?
     
  19. benhur

    benhur Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    1 473
    Mottagna gillanden:
    210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    xiaomi redmi note 4 / Huawei P8‎
    Hörrududu! He he första träffen i market, och det är gratis också-

    Tänkte du inte på o söka där? PS: Det är ett apps inte fler
     
    Last edited: 3 mar 2011
  20. carleman

    carleman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 nov 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    HTC säger att de har kontaktat Google angående problemet (för tydligen är det där som det ursprungar). Detta är vad de vill att man ska göra: