Bästa budget Android? Tips önskas

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av makatech, 19 jan 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Jani

    Jani Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 sept 2010
    Inlägg:
    1 019
    Mottagna gillanden:
    57
    Operatör:
    GiffGaff

    MINA ENHETER

    Operatör:
    GiffGaff
    X8:ans kamera måste jag säga är väldigt dålig, bilderna blir mörka och grumliga.

    Batteritiden är som du säger inte riktigt bra.
    Angående uppgraderingar, det är riktigt som du säger att SE kommer inte gå längre än 2.1 till X8:an, men på XDA så finns det flera projekt för att få Froyo till telefon, men då måste man ju vara intresserad av det.

    Angående displayen i Optimus One, hur är skärpan på det, om du jämför med X8?
     
  2. Emma86

    Emma86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag upplever att jag kan ta bra bilder i dagsljus, men så fort det blir mörkt så är det nästan omöjligt att ta bilder. Angående skärpan så har jag nog tittat för lite på x8:an för att göra en jämförelse (gillade inte gränssnittet i x8:an). Men den har ju 16 miljoner färger jämfört med 262000 i Optimus One, så jag antar att x8:an borde ha bättre skärpa. Dock upplever jag inte att LG:n har dålig skärpa, men allting är ju relativt....Sedan gällande kameran, så finns det väl ingen autofokus i x8:an heller, vilket LG:n har.
     
    Last edited: 21 jan 2011
  3. Hamparaffe

    Hamparaffe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lånar den här tråden lite då jag också behöver lite köpråd. Tänkte slå till på en ny mobil till sambon i födelsedagspresent och samtidigt köpa en till mig så jag har nåt att leka med och så jag kan lära mig mer om hur Android funkar (har en iPhone 4 idag som jag är nöjd med, men är nyfiken på androidvärlden, och lär väl behöva supporta henne en del också så då är det ju toppen om jag har en egen att pilla på...)

    Velar i första hand mellan X8:an och Bladen. Skulle jag köpt till mig själv skulle jag inte tveka på att klippa till på Bladen då den verkar vara en kanonlur för oss som gillar att pilla och trixa men X8:an verkar lite mer stabil och lättanvänd och kanske kan minska tröskeln för sambon in i smartphone-världen något (hon har idag en lastgammal sonyericsson-lur...). X8:an verkar dock ha några brister som är tråkiga (ingen multi-touch, ingen uppdatering från 2.1 etc.). Tycker det känns trist att köpa nåt som är omodernt redan från början...

    Är iofs lite sugen på X10-minin också, mest på grund av den smidiga storleken, men den känns lite "gammal" och omodern, och den låga skärmupplösningen är helt klart en nackdel.

    Är det nån som kan ge mig nåt bra råd om hur jag bör göra? Ska inte köpa nåt förrens i mitten på mars, är det några nya modeller på gång i det här prissegmentet (<2000 kr) som jag bör kolla på, kanske en uppdatering av minin?

    Tacksam för lite input!
     
  4. Emma86

    Emma86 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Varför skulle du inte välja LG Optimus One? Själv skulle jag valt den alla gånger framför X8. Skulle satsat på LG O1 eller Blade.
     
  5. Hamparaffe

    Hamparaffe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har kikat lite på den också men jag antar att det är mina fördomar om LG som lyser igenom, har inte direkt bra erfarenheter av kvalitén på deras produkter, men jag ska hålla den också i minnet. Tack för tipset iallafall!
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.