Hur nöjda är ni?

Diskussion i 'Desire Z' startad av Sallis, 24 nov 2010.

  1. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    amen to that
     
  2. mrbister

    mrbister Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som när kärringen här hemma gnäller om tunga matkassar så brukar hon få till svar; se det som träning! ;)
    Gillar också vikten, enda nackdelen med en aningen tyngre telefon är att den inte gör sig bra i skortfickan.
     
  3. Poncho

    Poncho Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är otroligt nöjd med min Desire Z. Från att ha gått ifrån symbian till android är bara det en enorm skillnad. Men gillar tyngden i telefonen (känns välbyggd) och jag stör mig inte på tangentbordsupphängningen, det enda som jag tycker är dåligt av HTC är åäö buggen som de verkar oförmögna att ta tag i, hoppas på en lösning snart.

    Annars den bästa telefonen jag ägt hitills som uppfyller alla mina krav och mer därtill.
     
  4. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Håller med om att de borde ha fixat åäö-buggen i uppdateringen som kom. Det är dock snabbt löst när det väl händer. Vad jag förstått kan man göra många olika saker, men själv brukar jag fälla in tangent bordet och så fälla ut det igen så fungerar det som det ska. Inte alltför farligt tycker jag, men visst känns det onödigt.
     
  5. ToHell

    ToHell Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    OPO
    Hur står sig GPS'en i den här jämfört med HD (som väl sägs vara en av de bästa på den punkten)? Jag loggar min löpning med cardiotrainer, så en schysst gps är viktigt för att få rätt sträcka.
     
  6. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    de samma gps i både HD och Z
     
  7. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    @ToHell: Om du kollar in testet som Swedroid gjorde (https://swedroid.se/test-av-htc-desire-z/) så har de en sektion som behandlar just hur bra GPSen är och den har "bara" en felmarginal på 1,9% vilket är bland de bästa de testat hittills om jag läste rätt.
     
  8. glimbrink

    glimbrink Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2010
    Inlägg:
    529
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Problemet är om man tex ska skriva vad man gör på facebook och stänger tangentbordet och öppnar det igen då försvinner all text och man får börja skriva från början..
     
  9. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag brukar bara toucha med fingret i textrutan som jag skriver så är å,ä,ö små igen :)

    Fast jag har inte testat det på just facebook men typ i sms, webbläsarn osv brukar det funka.
     
  10. hey-kyung

    hey-kyung Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade en Satio innan så jag har bara skit att jämnföra med. Men jag valde Z på grund av tangentbordet. Otroligt nöjd med hela mobilen :)
     
  11. marten_af_skane

    marten_af_skane Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bytte från iphone 4 och den är segare än ip4. Laggar mer och är menyer etc flyter inte lika bra. (Är det någon som har tips tages det gärne emot.)
    En annan sak är att den inte tar HD-film. Jag har ägnat ca två-tre timmar att googla runt men det verkar inte gå. Det gör ju iofs inte ip4 heller på något vettigt sätt.

    Jag är dock efter två dagar nöjd med telefonen och gillar att man kan göra som man vill med den. Widgets äger iOS. Full landscape likaså.
     
  12. mrbister

    mrbister Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skapligt nöjd med den. DHD hade för stor skärm enligt mig, dvs gjorde telefonen otymplig när jag stod och valde. Fysiska tangentbordet är riktigt skönt, men efter en uppdatering så får jag endast stora ÄÄÖ på tangentbordet.
     
  13. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag har haft min Z i närmare 3 månader nu, och min uppfattning är följande:

    Tyngden har jag vant mig vid. Kommer från Hero så det blev en rejäl viktökning.
    Tjockleken är väl lite i tjockaste laget, hade gärna sett att den var lite tunnare. Jag har ganska lösa byxor så det är inget problem att ha den i fickan, men går man i lite tightare brallor är det nog ingen höjdare.
    Tangentbordet är inte helt optimalt för att skriva fort. Det blir lite för brett, och knapparna är lite för hårda för det, då tyckte jag min E72 var smidigare.
    Digitzern är ett helt fantastiskt lyft från hero, och jag trodde inte en android kunde ge samma precisa känsla som en iphone med pinch etc, men blev glatt överraskad.
    Batteritiden är dock sådär, uppfattar den som lite sämre än heron, och är nere på orange redan kl 19 oftast.
     
  14. debbox

    debbox Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Efter ett tag nu kan jag säga att jag är riktigt nöjd. I början var jag lite skeptisk till den då batteriet dog väldigt fort (under 1 dygn). Men nu får jag ut mellan 1.5-2.5 dygn och allt är tweakat efter min smak :)
    Kom från N1 så visst är den tjockare och klumpigare men tgbt och dedikerad kamera knapp väger upp det alla dagar!
     
  15. dxtr

    dxtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är nöjd! Lite tjock förstås, och jag tycker tangentbordets knappar är lite märkligt utplacerade.

    Har inte haft några som helst problem med gångjärnen, men fruktar den dagen jag tappar denna pjäs i golvet.

    För några dagar sedan spillde jag kaffe över den. Efter att ha varit lamslagen av panik över tangentbord, mus och telefon, så prioriterade jag telefonen, öppnade den, och skakade ur alla gömmor där det kunde tänkas finnas lite latte. Knivigt var det att få torrt bakom skärmdelen, men det gick. Som tur var verkar telefonen funka, trots att det fanns kaffe överallt. På skärmen, i 3,5-jacket, usb-jacket, på tangentbordet, på batteriet och i högtalaren. Rysare.
     
  16. mannequin

    mannequin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och detta går att göra nu?
     
  17. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Ja, men har du lagt in OTA-uppdateringen är det lite krångligare.
     
  18. M-Dawg

    M-Dawg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2010
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Typiskt en kommentar som skulle kunna komma från min farsa :P (han har en Desire som han är väldigt nöjd med).
    Blev att beställa en Z igår. Skulle egentligen ha en Blade men nu hade dom Z för 3600 på webhallen. Rätt stor skillnad i pris men tror jag blir nöjd, har lekt rätt mycket med farsans Desire och den är faktiskt väldigt trevlig.
     
    Last edited: 7 mar 2011
  19. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Har en DZ som jobbmobil och en Galaxy S privat. Kan väl enkelt säga att jag är jättenöjd med båda. Dom har lite olika fördelar och nackdelar men på det stora hela är det två riktigt bra lurar.

    DZ har sitt fysiska t-bord medan SGS har swype och båda funkar bra. DZ känns oftast lite rappare medan jag tycker att SGS har bättre skärm. HTC Sence anser jag som bättre än Touch Wiz. SGS känns lite plastigare (men är snyggare) medan jag inte gillar styrplattan på DZ (kommer lätt åt den av misstag med jämna mellanrum).

    Som sagt, svårt för mej att avgöra vilken som är bäst utan det beror nog mycket på tycke och smak. Tycker jättemycket om båda. Det är ju androidmobiler ;)
     
  20. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    köp/sälj sektionen visar annat dock :)