Exchange stöd till Galaxy

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av E-T, 24 nov 2009.

  1. E-T

    E-T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har funderat lite :rolleyes:

    Min Galaxy (köpt i Sverige olåst) hade som man kunnat räkna ut med stortån helt obefintligt Exchange-stöd, POP/IMAP var det som gällde.
    Efter lite rootande till Galaxo fick jag vad jag uppfattat som Hero’s Exchangelösning, dvs. en applikation som heter Work Mail. Fint så!

    Den applikationen stödjer ju dock bara mail. Min fina Magic (RIP) hade ypperligt Exchangestöd där användarinfo m.m. knappades in i ”Settings->Data synchronization” och gav då Nativestöd för sync med exchange, både kontakter, mail och kalender. Allt hanterades i default applikationerna.

    Fundering 1: Bör det inte gå att slita ut det här Exchangestödet från en Magic och använda i Custom Roms eller till och med en .apk istället för att ta Herons?
    Fundering 2 (bara för nyfikenhetsskull): Varför i hela världen har HTC gått från denna mysiga lösning till bara mail via applikation?

    Bör vi inte kunna nyttja Swedroids stora andel Magic användare till något positivt här ;)

    Vad tror ni, bör väl kunna funka?
     
  2. Motin

    Motin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle jag också vilja veta !
     
  3. sensorama

    sensorama Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick en galaxy i fredags och har lekt en del med den nu. Saknar dock som du säger stöd för exchange. Testade först moxier sync eller vad det nu heter men gillar inte att kontakter osv läggs till i den vanliga listan utan att man behöver köra deras egna sk*t.

    Sak samma, satte mig en stund för att försöka lösa detta och testade att installera HTC Mail eller Work Mail eller vad appen nu heter. Iaf den är "portad" från HTC Hero skulle jag tro och den fungerar utmärkt för mail. Nu skall jag försöka få igång kontakterna så kan det faktiskt hända att jag kommer använda galaxyn på jobbet imorgon.

    HTC mail hittas om man googlar "HTC mail APK".
     
  4. stga77

    stga77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Vänta lite här nu.
    Stödjer inte Heron Exchange-sync för kontakter och kalender? Sitter precis och funderar på att uppdatera min Magic till just en Hero. Men denna funktion är ett måste för mig. Ja, jag vet att det finns 3:e parts-lösningar för detta, men ändå.
     
  5. E-T

    E-T Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2009
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har inte kunnat kontrollera på någon Hero så jag vet inte säkert. Det Exchange stöd som är portat till andra telefoner är iaf bara mail.

    Har inte orkat lägga mer tid på detta. Om du hittar en lösning som synkar min kalender så berätta gärna här. Kontakter är sekundärt men självklart trevligt. Precis som du vill jag gärna köra "native" inte någon 3:e parts programvara för att få fram de som synkats.
     
  6. sensorama

    sensorama Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Då jag har en Hero kan jag säga att den klarar att synka allt utmärkt. Fullt *harkel* stöd för exchange.

    Testade att extracta alla apk:er från en hero rom. Tyvärr går dom inte att installera på galaxy. Vissa appar funkar att installera men går inte att starta på en "icke HTC" enhet.

    grottar vidare..
     
  7. stga77

    stga77 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    238
    Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Tack för den infon, blev lite rädd ett tag där :rolleyes:
     
  8. illithe

    illithe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med Galaxhero-rommen får man något som kallas "Work Mail". Provade att starta och det stod något om Exchange. Har inget exchange-konto att prova med, men jag antar att det är detta ni pratar om att Hero har... kanske ni som verkligen vill ha exchangestöd ska prova att kasta in Galaxhero.
     
  9. sensorama

    sensorama Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    som jag skrev tidigare. Ladda ned work mail så behöver ni inte flasha om till galaxhero.
     
  10. illithe

    illithe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ahh... sorry, missade den lilla detaljen när jag ögnade igenom tråden :)