Htcsense.com

Diskussion i 'Desire HD' startad av dbpetrol, 12 okt 2010.

  1. NervsOfSteel

    NervsOfSteel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det kan ta ett par dagar innan den fattar det. Så va det för mig och min kusin. Kolla lite då och då på ....sense.com, så när du kan se position så fungerar det. Glöm inte att uppdatera positionen då. Annars visar den att du är i afrika ;)
     
  2. Monsterkid

    Monsterkid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag provade att låsa telefonen och nu står det att den är låst på htcsense.com med telefonen funkar lika fint som innan. Hur låser jag upp den via htcsense.com så det inte står att den är låst? någon annan som har detta problem?
     
  3. olavbolaski

    olavbolaski Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag skulle prova att låsa min via htcsense.com men det hände inget alls då, sen efter en vecka när jag skulle ringa från luren stod det att den var låst via htcsense...skitskumt.. Då låste jag bara upp den med den koden som jag angivit och sen var allt som vanligt... HtcSense.com verkar ju skitbra...not...
     
  4. thefreedomfighter

    thefreedomfighter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Skit sense...

    Fattar inte heller varför det inte funkar för.. har som andra provat att tabort sense kontot på mobilen och lagt till det igen men det funkar ju inte..
    Har även provat att låsa telefonen men det händer ingenting..
    Skickade därför ett klago mail till Htc, får se vad man får för svar.. söv gött:teeth:
     
  5. PickOwned

    PickOwned Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2011
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    fattar inte vad ni gör med era telefoner o_O , htcsense.com fungerar utmärkt för mig och min DHD

    Edit:
    (1) se alltid till att ni har 3g på för att kunna "ringa" telefonen. går inte med 2g.
    (2) om du ska "låsa" telefonen måste du ha 3g och autosynk på, eftersom när den har synkat med htcsense.com så låser den sig.
    (3) vill du uppdatera din position från afrika, så låt gps / 3g / autosynk vara på. gå in på inställningar -> konton synk -> htcsense -> manu..synk låt den göra typ en synk som tar flera min (den har inte fastnat) avbryt inte, tog typ 5-6 min för min DHD första gången när den visade afrika på mig, nu går det snabbare.
     
    Last edited: 2 feb 2011
  6. Feffe

    Feffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    181
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Det fungerar fortfarande inte för mig, gjorde precis som du sa.

    Jag får inte ens upp någon afrikakarta, jag får meddelandet
    "Spåra telefon" är för närvarande avaktiverat. Av säkerhetsskäl måste du aktivera den här funktionen i telefonen i Inställningar >> Plats >> Spåra telefon.

    Självklart har jag aktiverat det.

     
  7. Roacher

    Roacher Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma här Feffe
     
  8. Hultner

    Hultner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fan trixade med det idag och funkar fortfarande inte. Har ju gått nästan ett halvår nu och det funkar fortfarande inte som det ska, helt värdelöst. Innan jag skaffade min DHD så var det en a funktionerna jag verkligen så fram emot. Jag tycker att det är värdelöst att det inte funkar ännu. Utöver det så lovade de ju oss Gingerbread men var fan tar det vägen. Jag ville köra på stock rom eller roms baserade på stock för HTCSense verkade så smidigt framförallt med sms och allt sådant men nu pallar jag fan inte vänta mycket längre, känns inte som det aldrig kommer.
     
  9. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Nej, också besviken på htcsense.com. Hade hoppats att det skulle börja funka nu när sajten nyligen var nere för underhåll, men inte. Min telefon befinner sig fortfarande i Afrika och låsa funkar inte. Tur man har gratis WaveSecure :-) Pepparkakan har jag mer hopp ska komma inom nån månad eller så. På gång är det iaf

    Skickat från min Desire Z med Tapatalk Pro