WhoIsCalling - nummerpresentatör för sms och samtal

Diskussion i 'Applikationer' startad av Henrik Lannerhjelm, 25 jan 2011.

  1. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det stämmer nog att du inte såg den (Lade till den där först igår kväll.:) )
    sidan är en htmlsida. Tyvärr är den dokumentationen som finns på sidan den enda som finns.

    Som exempel kan du kan testa att lägga till 118100 enligt nedan: (Inledande och avslutande " ska ej vara med.)

    url: "http://developer.118100.se:8080/openapi/appetizing?query:(who]"
    name: "first">(.+)<"
    lastname: "last">(.+)<"

    Det skapas då en källa vid namn custom (lägger sig sist som standard)
     
  2. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag har lagt ut en ny version som ska lösa detta nu. Rutan göms numera efter 10 sekunder vid utgående samtal som standard. VCard-källorna ska inte heller hitta nummer med liknande växelnummer. (rensa cachen på det nummer som var felaktigt)
     
  3. Crall

    Crall Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 107
    Mottagna gillanden:
    253
    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    AllTele
    Telefon:
    LG G6
    Info:
    Kör helt default utan root.
    Telefon 2:
    COBS Smart1
    ROM:
    COBS Default Android 5.0.2
    Info:
    www.smart1.se www.cobs.se
    Skall testa det i morgon. Tummen upp för snabb uppföljning. Ett önskemål till, namnsökning hade varit grymt, det är inte ofta som jag har ett nummer men behöver namnet :-) oftast har jag ett namn men inget nummer.

     
  4. torkel

    torkel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hm, det funkade ju inte. Tyvärr är källan jag vill använda en två-stegs websida :-(
    Du har inga planer på att lägga till möjligheten att söka via LDAP? :-)
     
  5. torkel

    torkel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har förresten sett att om man går in i Programinformation i telefonen och kollar WhoisCalling så står appen som se.lannerhjelm.whoiscalling och med version WhoisCalling0.67. Det ser inte riktigt rätt ut...
     
  6. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    WhoIsCalling har egentligen stöd för att hämta data från fler-stegs webbsidor. Jag har dock inte lagt till den funktionaliteten i bilden där man kan lägga till källor eftersom jag inte har fått till det lätt begripligto_O. Kanske ska fundera på att publicera ett riktigt API för tjänsten:)

    LDAP är inte på TODO-listan idag, men jag jag har funderat på det någon gång tidigare, så kanske i framtiden....
     
  7. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Skulle du vilja lägga till stöd för att hämta nummer från www.180.no när man får inkommande samtal från - eller är i - Norge?

    www.1881.no kan användas också. Nu hittade jag en app som ska klara detta iofs, men din är troligen snyggare osv så det skadar inte om du implementerar det :)
     
    Last edited: 3 feb 2011
  8. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Appen har idag inte stöd för Norge. Jag jobbar på det.
     
    Last edited: 11 sept 2011
    Ekofasc gillar detta.
  9. HydraGel

    HydraGel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag använder inte inställningen att programmet ska fråga efter samtal, men jag provade det nu och ringde från en annan mobil och då när jag trycker på "till befintlig" efter samtal så startas programmet med sökfliken uppe och numret i sökrutan.
    Sen får jag söka efter numret igen och sedan lägga till. Men jag kan inte välja att det ska sparas i befintlig kontakt.

    Om jag istället väljer "till ny kontakt" efter samtal så öppnas också sökfliken, men då kommer automatiskt "ny kontakt-popupen" upp där jag får välja om jag vill spara i telefonkontaker eller google. Men jag kan inte lägga in i befintlig där heller.

    De två alternativen är alltså i princip samma sak.

    Det går alltså inte att lägga till i befintlig kontakt för mig. Men om jag redan har en kontakt med exakt samma namn som sökningen så läggs den automatiskt där. Men jag kan inte välja vilken kontakt den ska hamna i. Jag har ju kontakter med bara förnamn eller smeknamn och då kan jag inte lägga in det där, om jag nu inte själv ändrar sökresultatet och skriver in namnet som jag redan har.

    Svårt att förklara och det blir rörigt, men du kanske förstår. Men det är väl en SE-thing antar jag och inte programmets fel. Har aldrig haft någon annan Android-telefon så jag vet inte om det är samma kontaktprogram på alla.
    Men att bara sökfliken kommer upp vid "till befintlig" med numret i sökrutan känns fel. Då kan jag ju lika gärna själv starta programmet och skriva in det okända numret i sökrutan där, eller kolla i samtalsfliken.

    Vad mycket text det blev. Det här är ju inget jätteproblem jag bryr mig om, jag vill personligen bara se vem som ringer och ha en telefonlista så jag kan söka upp nummer i efterhand. Lägga till och sånt kan jag göra själv.
     
    Last edited: 3 feb 2011
  10. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Fick nåt långt felmeddelande där SE/SWE nämndes. Är i Norge & blev uppringd av norskt nummer.
     
  11. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Inget felmeddelande som jag känner igen. Fick du upp felmeddelandet som namn eller en popup?
     
  12. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Popup/toast. Ska läsa noggrannare nästa gång.
     
  13. milky81

    milky81 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    2 047
    Mottagna gillanden:
    1 349
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Någon som har lust att lägga upp en länk direkt till .APK filen?

    (Detta pga jag har danskt mobilabonnemang, kan inte ta hem från market).
     
  14. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    "Warning! The country of the phone [SE] is not supported" ungefär. Med någon ytterligare mening. Detta trots att jag har norskt nummer & den som ringer har norskt nummer, så jag vet inte vad SE har med saken att göra? Jag ser i market-beskrivningen att Norway inte står med under supported countries?
     
  15. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Är du säker på att det är min applikation som ger det felet? Jag har inte det felmeddelandet i koden. Det skulle bara kunna visas om någon av källorna returnerar det meddelandet.

    Det finns en annan applikation som heter WhoIsCalling på market, kanske är den du installerat (misstänker att min app inte syns om du har Norskt abonnemang)?
     
  16. Ekofasc

    Ekofasc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2009
    Inlägg:
    1 888
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ja där ser man, det är nån sydlänning som gjort den jag har. Får vänta tills jag besöker fosterlandet nästa gång innan jag får tag på din app ser det ut som.
     
  17. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kontaktapplikationen ska startas när man väljer till befintlig (och ge val på befinliga kontakter). Misstänker att det kanske är en bug i kontaktapplikationen för X10 mini. Såg att appen vemringde skriver så här "X10 Mini appears to have a bug in the recent 2.1 update regarding "Add to contact"."

    Är det någon mer med X10-mini som har samma problem eller för övrigt någon annan modell där det inte går att lägga till uppgifter i en befintlig kontakt?
     
  18. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Får se om jag hinner före...
    Planerar att lägga ut appen på market i Danmark och Norge vid nästa uppdatering:)
     
    Last edited: 6 feb 2011
  19. gony

    gony Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funkar bra, tack!
     
  20. HydraGel

    HydraGel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja visst ja, det har jag läst på Market.