Motorola Atrix - svårt att inte bli imponerad

Diskussion i 'Atrix' startad av userv, 6 jan 2011.

  1. Ferdie

    Ferdie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu står det ju i och för sig (om jag inte läst helt fel) att du kan köpa ett paket med både dockan och telefonen och då får du allt för $500.
     
  2. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    Nu ska jag sova och orkar inte läsa, men är det fritt olåst? Eller är det med 2-year-contract?
     
  3. Ferdie

    Ferdie Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det står ngt om 2-year contract med telefonen och då skall det kosta ca $200 men jag tolkar det som att paketet med både dockan och telefonen är ngn form av bindningstidsavtal det med. Du var tvungen att skriva under på ngt avtal om tethering och vad det nu stod. Rätt kort artikel så du kan ju läsa igenom det i eftermiddag/kväll när du vaknat och se om du tolkar det annorlunda än vad jag gjort.
     
  4. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Ja, för $500 dollar kan jag ju köpa en fullstor dator med bättre specs. Riktig tabbe Motorola.

    Jag tycker även att $300 är för mycket med tanke på hur begränsad användningen är
     
  5. jfk

    jfk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Enligt det finstilta på http://www.att.com/gen/press-room?pid=18996&cdvn=news&newsarticleid=31555&mapcode=wireless-networks-general|consumer
    är ordinare pris med 2års-kontrakt, $600 för telefon + laptop-docka. Man kan dock få tillbaka $100 via mail-in-rebate Promotion card (det är det dom menar med "promotional price" nedan, tror jag):
    Sedan tror jag man kan få tillbaka ytterligare $100 om man tecknar sig för "Data Pro smartphone data plan and tethering add on"
    AT&T har två olika data plans: DataPlus 200MB/mån för $15 eller DataPro 2GB/mån för $25 <-- DYRT!

    Vill man köpa enbart laptop-dockan går den på $500.

    Enbart telefon med 2års-kontrakt är $200 som sagts tidigare.

    AT&T erbjuder även ett "Entertainment Access Kit", ett paket med Multimedia-dockan, fjärrkontroll, Bluetooth-keyboard och Bluetooth-mus för $190! Utan telefon givetvis
     
    Last edited: 4 feb 2011
  6. Vimes

    Vimes Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ju mer jag tänker på det så inser jag att jag absolut inte har något behov av laptop dockan, ska man släpa med sig dockan som är lika stor som en laptop så tar man ju hellre med sig laptopen..

    Dock är jag fortfarande intresserad av Telefonen i sig, 6 mars är ju ett riktigt bra release datum, bättre än LG optimus 2x, undrar hur många marknader/länder som har det release datumet, kan ju bli så att Motorolas lur blir "the worlds first dual core phone" i många länder ifall de håller 6 mars internationellt.
     
  7. AndreasLjung

    AndreasLjung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Räkna inte med att den kommer till Sverige på iallafall ett halvår, tydligen ska motorola komma tillbaka till Sverige, men då främst med Defy har jag läst, då kan vi ju alla räkna ut att Atrix kommer senare tyvärr :/
     
  8. wandborg

    wandborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Lg G5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Lg G5
    Telefon 2:
    Lg G3
    Telefon 3:
    Lg G2
    Platta:
    Lg 500
  9. dRiN

    dRiN Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

  10. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Ja, verkar som att telefonen har en ruggigt låst bootloader. Tethering funkar bara med speciellt avtal hos At&t... undrar hur det skulle bli då här hemma i Sverige vid eventuell import. Ifall telefonen kommer släppas olåst kan jag inte tänka mig att den går för mindre än $600-700. Multimediadockan minst $200-300 (inkl. Tangentbord & mus). Webtopen känns rätt så oväsentlig då jag inte kan tänka mig ett tangentbord utan svensk layout.
     
  11. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Kanske dags att tänka om och ställa förhoppningarna till HTC och en snabb europalansering av nya Pyramid/Saga/Desire 2 eller vad den kan komma att kallas. Det ryktas iallafall om en riktigt juste spec. & samma upplösning på skärm, QHD, vilket är det som tilltalar mig mest med Atrix även ifall tillbehören också smäller högt. Har aldrig blivit besviken på HTCs produkter hitintills...
     
  12. CookieMastah

    CookieMastah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Mkt värdig efterföljare åt min gamla Magic som kämpat på i nästan 2 år.

    Laptopdocken åker nog med. Blir perfekt till högskolan. Sen kan man till och med köra windows på den ifall appar och gDocs inte räcker till, som vid programmering.

    Sjuka möjligheter med denna luren..
    Bara jag som blir kåt av o läsa om den? :neutral:
     
  13. burton666

    burton666 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    198
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  14. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Ska du köra Windows på en ARM-CPU? Inte på några år.

    Dessutom får du en ganska snabb bärbar för det du får lägga på en Atrix och dess laptopdocka. Dockan är dyr.
     
  15. GandalfGraw

    GandalfGraw Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har också skummat nätet efter fakta på cellhut, var sjukt sugen på att beställa från dom men det verkar som att man ber om bekymmer då. Nu chansar jag visserligen, men tror inte att man får den tidigare från dom än ifrån någon annan sida som inte har publicerat pris än. Just nu siktar jag in mig på expansys, är det någon som har tips på någon annan sida eller vet varför jag borde undvika expansys?
    piz
     
  16. CookieMastah

    CookieMastah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2009
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Lär ju funka virtuell eller nå skit via desktone, såvida jag inte uppfattar det fel.

    4:30 in i videon
    http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/2252/

    Jag hade inte planerat att köpa Atrix + laptop dockan speciellt för att använda det som laptop. Atrix kommer jag nog att köpa i vilket fall som helst - utan eller med docka.
    Vad kostar dockan själv då?
     
  17. Gr1peN

    Gr1peN Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Dockan kostar $500

    Sen har jag för mig att citrix kostar en del, 10k+
     
    Last edited: 6 feb 2011
  18. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Citrix / Remote klient så kör man windows på den med en kraftig station bakom också, det är vad jag vill. Men 500$ för en laptop utan hårdvara är för mycket, dom får helt enkelt fixa det problemet! Som det är nu väntar jag tills priset går ner på laptopdockan, och de andra dockorna kommer säkerligen tredjeparts-dockor komma upp snabbt då det bara är hdmi+microusb.
     
  19. Drupal

    Drupal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2009
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    43
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 2 + Pixelbook

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 2 + Pixelbook
    ROM:
    Kör för det mesta vanilla numera
    Info:
    Pixel
    Telefon 2:
    Nexus 5x
    Telefon 3:
    Nexus 5
    Platta:
    Pixelbook
    Platta 2:
    Nexus 9
    TeamViewer kan nog funka bra också, länken går till Andoidversionen och funkar riktigt bra även på min Magic. Ladda hem klient till datorn du vill styra, kan även testköras utan någoninstallation på datorn.

    Ny Photoshop Motorola med HC, om en liknande telefon med dessa specs kommer innan sommaren skulle den vara klockren med HC desktop stöd som Atrix. http://www.talkandroid.com/29595-motorola-bee-concept-phone-runs-android-3-0-honeycomb-sports-4-3-super-amoled-and-5mp-front-facing-camera/
     
  20. wandborg

    wandborg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Lg G5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Lg G5
    Telefon 2:
    Lg G3
    Telefon 3:
    Lg G2
    Platta:
    Lg 500
    Last edited: 9 feb 2011
    Rekcus gillar detta.