Kendo M7 tablet, på expert.se

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av evil_ed, 24 nov 2010.

  1. bl-gr-n

    bl-gr-n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det kanske har frågats förr men jag har inte lust att lus läsa 21 sidor för varje Surfplatta jag kollar upp innan jag köper en.

    Fungerar Spotifys Android klient/spelare på Kendo M7?

    Dessutom visstas jag sällan på platser med Wifi surfzoner. Hur kopplar man ihop en X10 Mini med Kendo M7, helst med Blåtand eller Wlan?

    X10 Minin är orotad.
     
  2. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Ja spotify funkar väldigt bra på Kendo M7 eller LL 7CK100 - speciellt nu sedan appen finns i "liggande läge" så man kan fälla ut stödet på baksidan av plattan och ha den som en "kontrollpanel" till musikanläggningen. I stående läge var det sådär eftersom hörlursuttaget sitter i botten (kortsidan). KOppla ihop med blåtand går inte ännu eftersom Kendo M7 och LL 7CK100 saknar inbyggd blåtand men stöd för usb blåtand är på gång. Wifi tethering är också på gång men jag tror det kommer behövas root på telefonen du vill surfa genom.
     
    bl-gr-n gillar detta.
  3. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Innebär detta att jag inte kan använda min Nexus One som har stöd för Wifi tethering till att dela ut min 3G-uppkoppling till en Kendo? Eller tänker jag fel nu?
     
  4. android3.0

    android3.0 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    4 feb 2011
    Inlägg:
    362
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    visst kan du det
    ett bättre allternavtiv är Connectify

    du delar den bärbara datorns internet-uppkoppling
    (ha bara wifi trådlöst internet påslaget på datorn)

    Connectify - Turn your Windows 7 laptop into a Wi-Fi Hotspot

    http://www.connectify.me/
     
  5. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Har hittat en kille som säljer sin Kendo m7 för 400 spänn. Den har en liten spricka i skärmen (ca 1/2 cm enligt honom). Är det någon som har fått en spricka i sin skärm? Hur påverkar det touchen? Finns det risk att den blir större?
     
  6. plutoorjan

    plutoorjan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Låter märkligt...

    Om det är en spricka i skärmen så skulle iallafall inte jag köpa den...
    Risken är såklart stor att den är större, men framför allt så borde även "Digitizern" vara skadad, vilket innebär att Touch-funktionen inte kommer att fungera som den ska.
     
  7. danielc.se

    danielc.se Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    870
    Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Okej, då köper jag en dyrare istället. tack!

    EDIT: Nu har jag slagit till på en sån här platta. Det första jag kommer vilja göra (gissar jag) är att uppdatera romen i den. Vilken bör jag lägga in om jag vill ha en stabil rom med market och sånt kul? Är det denna? http://netlogic.se/Kendo-M7.aspx

    Tacksam för svar
     
    Last edited: 11 feb 2011
  8. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Nu har jag kommit över en Kendo M7 för 500 riksdaler. Helt klart prisvärt förstås, men jag måste säga att den beter sig väldigt nyckfullt.

    En gång efter att jag lagt den i viloläge så vägrade den starta igen. Var tvungen att "gema" den, men det verkar rätt vanligt.

    En annan gång, efter att ha lagt in twk006, och kört ett tag (inkl ett par omstarter) totaldog den efter att ha stoppat in laddaren under körning. Inte ens reset funkade, var tvungen att flasha om den! Det tycker jag är lite väl....

    Är det läge att nyttja sin garanti, tycker ni?

    I övrigt tycker jag att det är en rätt fräck liten gynnare. Kommen frå iOS3 känns Android 2.1 lite halvdant på vissa punkter, men man vänjer väl sig. Speciellt tangentbordet tycker jag beter sig oerhört märkligt emellanåt. Vad bör man välja istället? SwiftKey? Gingerbread?
     
  9. andreas.trygg

    andreas.trygg Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    796
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Köp min kendo nu!
     
  10. Thulo

    Thulo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Var inne på Expert idag då jag såg att priset nu var nere på 1299:- så tänkte jag att det kan vara något att ha att leka med tills man hittar något roligare. I affären stod den prissatt som 1499.- så jag frågade efter det billigare priset, jo det skulle jag ju få såklart. Väl framme vid kassan så bad han mig vänta ett tag, han skulle kolla något. När han kommer tillbaka säger han:
    -Du får inte den för 1299:-
    -Nähä, säger jag (och börja samla mig för att diskutera)
    -Nä, du får den för 999:- ...fr o m torsdag så kommer den att ligga på det priset ivårt blad.
    Bara att tacka och ta emot.
     
  11. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

  12. Brodroid

    Brodroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tjo, nu när m7:an ligger under 1k strecket för en ny så funderar jag skarpt på att inhandla en.

    Det jag undrar är med den nya versionen av android som cirkulerar här i forumet för m7:an .. kommer den fungera smidigare än original?

    För jag vill ha en så bantad version som möjligt för att den ska bli så rapp som bara går.
    Tänkt att använda den som multifjärrkontroll nämligen, och då finns det ju inget mer irriterande än lagg.
     
  13. -ix-

    -ix- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 nov 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ja, den blir rappare än i original.

    Om du bara använder den som multifjärr (och därmed inte kommer installera och köra varje app du kommer över) tror jag att du kommer att uppleva den som tillräckligt snabb.

    Det som möjligen kan vara irriterande är den resistiva touch-tekniken. Jag tycker den fungerar bäst med en penna.
     
  14. Brodroid

    Brodroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Okej, ska prova den om en timme. är den acceptabel i original så blir det nog ett köp.

    Ska ha touchen i åtanke när jag provar den!
     
  15. mippen

    mippen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Är det någon som experimenterar med att få igång bluetooth (via usb sticka) på denna eller LL plattan?
    Avsaknad av blåtand är det enda som hindrar från köp.
     
  16. Tornankan

    Tornankan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 dec 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ledsen Mippen men det ser mörkt ut.
    Vi är några som testat blåtand och 3G donglar men inte fått det att funka men TWK har lagt pannan i djupa veck så vi håller tummarna och hoppas på framtida firmware.
     
  17. humlan

    humlan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    73
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Slog till på en sån här i fredags, kör man in twk-rommen från netlogic så funkar den super, eller iallafall så är den klart värd 999:- :P
     
  18. phermansson

    phermansson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hur har du tänkt då? Har inte hittat någon IR-sändare på min?
     
  19. mippen

    mippen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Troligen samma svar som tidigare... :ehm:
    Men har någon testat USB-COM ports adapter på plattan?

    Hade man haft en fungerande seriell COM port så kanske man skulle kunna få in GPS data den vägen.
     
  20. popcorn

    popcorn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej på alla, första inlägget här på swedroid, jag måste säga att jag är sjukt imponerad av engagemanget och kunnandet vissa på det här forumet har!

    Jag jobbar i en större elektronikbutikskedja och har sedan i höstas en samsung galaxy 5 och igår köpte jag mig en Kendo M7.

    Har under gårdagen läst alla trådar här på swedroidforumet och det verkar finnas en hel del olika uppdateringar, men jag som aldrig riktigt pillat med android djupare än att kopiera kontakterna till datorn blir jävligt förvirrad.

    Finns det någon sammanställning för en som aldrig gjort något sådant här tidigare? Alltså steg för steg manual som vilken idiot som helst skulle klara av?

    Blev informerad av säljaren på Expert att garantin inte gäller om man moddar den alltför mycket, köpte därför till en trygghetsförsäkring så man kan "tappa" den i vatten eller liknande, men vill fortfarande inte ge mig ut på för djupt vatten.