SweSpel (Styket, Europa, Måltips, Lotto, Keno, Oddset, Triss och Tia)

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av ReaPadda, 30 jan 2011.

  1. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Du kommer inte runt problemet att appen får full tillgång till kontot oavsett var lösenordet skrivs in. Vi väljer själva vem vi vill lita på, håll dig till att serva de som väljer att lita på dig. :)
     
  2. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ok, har tagit ett par beslut angående AndroidSvS.

    Först och främst kommer jag sannolikt döpa om produkten till SweSpel. Tycker det klingar bättre (tack för tipset Kingcool)

    Sen kommer jag släppa den inledningsvis i en allmän testversion som deaktiverar sig själv efter en tid. Den testversionen kommer att innehålla Stryktipset, Europatipset, Måltipset, Lotto, Keno, Triss, Tia, Mina Spel samt möjligheten att tillfälligt spara en kupong och fortsätta med den senare. Den kommer fungera fullt ut och inte vara begränsad.

    Efter avslutad testperiod så kommer jag släppa den på Market i version 1.0

    Den kommer att bli gratis.


    Vad tror ni om det?
     
    Last edited: 9 feb 2011
  3. itadruid

    itadruid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 138
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    har svenskaspel hört av sig?
     
  4. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Ja, och vi vet var vi bägge står gällande den här appen.
     
  5. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Har gjort lite designförändringar i Lången.
    Tycker faktiskt att den blev riktigt snygg.

    Börjar bli dags att sy ihop säcken nu så att ni kan ladda hem appen.
    Ska se vad morgondagen kan ordna till. Nu är det dags för sängen.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 10 feb 2011
    DjStef gillar detta.
  6. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Du har inte lust att dela med dig av infon?
    Jag har inga jättesummor på mitt Svenska Spelkonto och kommer använda din app även om den inte är officiell, men det skulle naturligtvis kännas säkrare om Svenska Spel stod bakom den.

    Skulle också vara intressant att veta vad dom tycker.
     
  7. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    De står inte bakom den eftersom de inte har haft nåt att göra med dess tillkomst. Ej heller kan de erbjuda nån som helst support på den av naturliga skäl och kan ej heller uttala sig officiellt vad de tycker om den. Vi har diskuterat appen och vad den gör för något samt vilken teknik den använder sig av i kommunikationen mot Svenska Spels servrar och baserat på detta har de förklarat att de inte har för avsikt att stoppa mig från att releasa den.

    Därmed är ansvaret för appen mitt och i och med detta så används den också av användarna på "egen risk" (som alltid när man använder en icke-officiell programvara). Eftersom Svenska Spel inte har nån möjlighet att kodgranska appen och gå igenom varenda kodrad som finns inför varenda ny liten uppdatering för att verifiera att allt går rätt till så är det mitt ansvar att säkerställa att ingen användare råkar illa ut.

    Jag kommer därför i samband med releasen sätta mitt riktiga namn och kontaktuppgifter på appen. Det känns nog tryggast för användarna också.
     
    DjStef, ulsa och spjerne gillar detta.
  8. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    På m.svenskaspel.se kan man ju bara spela oddsetspel så den fungerar verkligen inte lika bra.
     
  9. DjStef

    DjStef Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ser verkligen framemot den här appen ! Lysande !
     
  10. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Vi får väl se vad ni tycker inom kort när ni får lägga händerna på den.
    Om allt går som det ska ikväll så kommer den finnas nedladdningsbar för er på Swedroid redan ikväll eller möjligen i morgon bitti.

    Jag håller på att lägga sista handen på Lången som jag gärna vill ha med eftersom jag är så nöjd med hur den blev. Det handlar om minimering av datatrafik. Jag tycker inte att det är ok att det skickas över 2.5MB data mellan Svenska Spel och mobiltelefonen bara för att öppna kupongen så jag jobbar på en lösning där bara det väsentliga skickas över.
     
  11. Kingcool

    Kingcool Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    806
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    Kanon!:)
    Kom att tänka på en sak, hade varit rätt nice att på något sätt få med om en match visas på tv och på vilken kanal. Kanske kan det finnas någon inställning där man väljer vilken/vilka sport/sporter man vill se tvtiderna ifrån. Tvmatchen.se är kanon som källa, men om du kan få något ur den sidan det vet jag inte:)
     
  12. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Nu går ögonen i kors så jag lägger mig och sussar ett par timmar innan jag vågar mig på att releasa SweSpel v0.6 till er att leka med.

    Har kämpat halva natten med att bygga en lösning för Lången där jag minimerar trafiken mellan Svenska Spels servrar och klienten. Det är INTE ok att behöva ta emot 2.5MB data för att få fram en enkel Långenlista men tyvärr ser deras API ut så i dagsläget. Fick till slut en lösning på plats som minskar ner trafiken till ca 100kb och det får nog vara ok just nu.

    Annars ser det mesta bra ut och jag räknar med att releasa testversionen under första halvan av lördagen. Länk kommer att publiceras här i forumet.
     
  13. jj830131

    jj830131 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur går det med appen? Är mycket intresserad! :)
    Bolagsspel vore en fint också.

    Edit: Sorry såg den andra tråden nu, kom in via google. My bad
     
  14. ReaPadda

    ReaPadda Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    155
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Testversionen som kan laddas ner via en länk i en annan diskussionstråd verkar funka tillfredsställande. Jag håller på att lägga sista handen vid den skarpa versionen som jag ska lägga upp på Market om några dagar. I den finns en del förbättringar samt även Oddset Bomben och Topptipset.

    Håll ögonen öppna.