Filöverföring USB PC-Galaxy

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av Addiz, 22 aug 2009.

  1. Addiz

    Addiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem med att föra över filer från min dator till Galaxyn.

    Har installerat PC Studio och datorn verkar hitta telefonen, det externa och det interna minneskortet, MEN så fort jag försöker klicka på telefon-ikonen, eller försöker synka med telefonen, så säger den typ "GT-i7500 (Not supported)" och så går det inte att göra något (varken föra över filer eller synka).

    Har även försökt para ihop telefon och dator med varandra via bluetooth och de verkar hitta varandra och det går att para ihop dem, men de kan sen inte prata med varandra.

    Jag undrar om det är någon som har något tips på någon inställning eller något annat jag kan använda för att försöka få över filer från dator till telefon.

    Blir snart knäpp på att inte ha några kontakter i min telefon... :/
     
  2. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    inga problem. det är New PC Studio som strular, skit i det programmet.

    efter att du kopplat in usb-sladden så drar du ner "notification bar" på telefonen och klickar på "usb connected", välj sedan "mount" och båda minneskorten dyker upp i utforskaren på datorn. där fungerar de som vilken enhet som helst.
     
  3. Fooseb

    Fooseb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Att föra över filer mellan Galaxy och PC görs lättast utan PC-Studio tycker jag. Kommer aldrig att använda pc-studio till nånting annat än för uppdateringar (när dom väl kommer).

    Bara att koppla in med usb'n och i notifications rullgardinen välja "Mount SD card" och sköta allt som med ett vanligt flashminne.

    EDIT: Som vanligt är Eklund snabbast :)
     
  4. Addiz

    Addiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipsen!

    Jag var nog lite otydlig, det är inte bara filer som jag vill ha över (ska testa era råd för filöverföring strax) utan även kontakter. Har gjort alla mina kontakter till .vcf och vill ju då ha över dem i telefonen från datorn. Kan jag bara lägga dem på något av minneskorten? Och hur hittar jag dem sen i telefonen?
     
  5. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    när jag synkade mina kontakter så gjorde jag följande (kanske en omväg men funkar flawless).

    Min gammla telefon var en SE w890i, detta gjorde jag -innan- jag startade min Galax första gången (var inte lätt o hålla sig! :P)

    Så jag installerade Outlook och synkade över mina kontakter med PC-Suite.

    Editerade dom etc så dom såg bra ut.
    Exporterade dom till en .csv fil och loggade in på min gmail och importerade kontakterna till Gmail.

    Stoppade tillbaka mitt SIM kort i galaxyn och sparkade igång den.
    Den synkade med Gmail kontot och drog ner alla kontakterna.

    Woot där e dom, med facebooksynk så har jag tom foton på dom mesta ;)

    Plus sidan är att om jag blåser om galaxen för nån anlednign så kommer den synka in kontakerna igen automatiskt, och du kan redigera dom i gmail och sen synka över dom.
    Super slick!
     
  6. eklund

    eklund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    precis som phrost säger. börja med att lägg till dina kontakter i gmail genom att läsa in filen. sen väljer du "lägg till i Mina kontakter" på dem som du vill ha i telefonen.
     
  7. Evilnils

    Evilnils Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    När jag mountar via usb och för över filer så tappar jag usb-kontakten om jag för över en hel mapp med filer. Det funkar endast om jag tar 1-3 filer manuellt åt gången. Mycket irriterande. Ingen annan som har det problemet?
     
  8. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Jag för över filer med AndFTP, så slipper jag sladden. Men jag har inte haft problem med den. Lade också in kontakterna via Gmail, sen kommer man aldrig mer behöva exportera dem igen.
     
  9. holmen

    holmen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Satan va nice AndFTP var...simpelt och fint. Det enda jag stör mig på är att "bakåt-knappen" stänger programmet, jag vill att man ska gå upp ett steg i katalogstrukturen.
     
  10. Addiz

    Addiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK, nu behöver jag er eminenta hjälp igen.

    Jag får inte upp "Mount SD card" i min "notification bar" när jag kopplar in telefonen till datorn med USB-sladd. Telefonen laddar batteriet, men jag kan t ex inte föra över några filer. Det har fungerat förut (men jag kommer inte ihåg om det fiungerat med specifikt denna datorn.)

    Någon som har tips på någon inställning eller dyl som kan ha blivit konstig?
     
  11. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vet inte vilka inställningar du kör på, men under Inställningar - Om telefonen (längst ner) så tror jag man kan slå på masslagring, du kan testa om det hjälper för att komma åt SD-kortet. Annars skulle jag kolla om det verkar stämma med drivrutiner, vet inte riktigt vad som händer om de saknas.
     
  12. Addiz

    Addiz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hackan: Det hjälpte! Nu funkar det igen! :) Tack!