[ROM]FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock/Special_Editon_Final [ROM] Uppdaterad 2010-12-13

Diskussion i 'Hero' startad av elelinux, 23 jul 2010.

  1. EzZn0

    EzZn0 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kommer det inte att slöa ner telefonen eftersom apparna kommer vara igång hela tiden?
     
  2. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Med den filosofin så ska du inte ha en enda widget, ingen sync och inga smarta program alls installerade :) lika så bra att skaffa iphone.. :P)

    Visst dialern är förmodligen igång för det mesta, men det borde ju va i princip samma som "orignal"-dialern. Bara för något är inkluderat i romen så betyder det ju inte att det inte drar extra när det är igång..

    Du kan ställa om uppdateringaintervallet i snowstorm så att den är aktiv precis så mycket som du själv önskar. Att widgeten visas drar per automatik lite kraft men så är det ju med alla widgets..

    Att en app är igång och att den slöar ner är olika saker. Är den aktiv så kanske den använder processorn, men annars ligger de bara och använder lite ramminne som inte behövs till annat..
     
  3. EzZn0

    EzZn0 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Där har du en poäng faktiskt! Jag har bestämt mig för att flasha ROM:en och jag håller på att kopiera över allt på mitt sd-kort till min dator nu!
     
  4. ExCeed

    ExCeed Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Ingen HSDPA anslutning?

    Har märkt att jag inte kommer upp över 3G sen jag drog in den här ROMen. Det visas iaf inte i statusraden. Jag funderar på om det kan bero på Blue_Mix_Final temat.
    Jag har ju alltid haft H täckning tidigare. Nån mer som uppmärksammat detta? Jag har senaste radion flashad.

    //ExCeed
     
  5. elelinux

    elelinux Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2010
    Inlägg:
    1 823
    Mottagna gillanden:
    352

    MINA ENHETER

    Japp helt och hållet temabaserat,du har H men ser bara 3g ikonen,den är för både H/3g
     
  6. EzZn0

    EzZn0 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nu haft ROM:en i några timme och det finns väldigt mycket som jag inte har satt mig in i. Men det första gäller ADWlauchern. Man kan dra det där fältet där nere på skärmen så kommer fler rutor där det är ett plus tecken. Det är alltså lediga platser för diverse saker man vill ha där. Men nu får jag inte tillbaka plus tecknet efter att jag tog bort en app. Jag tycker att det är väldigt fult och jag vill få tillbaka plustecknet. Hur får jag det?

    Sen så finns det inte så bra klock-alternativ. Kan jag ladda ner HTC:s klocka? Jag tycker också att själva musikspelaren är dålig och där vill jag också ha HTC:s. Går det? Kan jag lägga in flykernel 12 i den här Rom:en? Kameran fungera väldigt dåligt och det blev bara svart ett tag men det fixade sig genom att starta om den och använda SetCPU så att den körde 176/710 minmax.


    Vad är det för skillnad mellan ADWlauncher och launcherpro? Hur uppdaterar jag market? Ska jag lägga in den senaste radion eller är den uppdaterad till den senaste radion?
     
  7. ExCeed

    ExCeed Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    38
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 5
    ROM:
    org
    Platta:
    Samsung Galaxy S10.5
    ROM:
    Stock (root)
    Fick eda på att jag åste dra in en ny recovery img för att kunna flasha in .se tangentbord. Just nu hör jag med Amon RA Recovery Image versiion 1.6.2a.
    Min fråga är om jag bara följer wikin igen och byter ut den mot tex ClockworkMOD recovery?

    a) Koppla in telefonen med USB kabeln och för över Flashrec och Recovery-RA-HERO-v1.6.2.img till rooten på SD kortet

    b) Koppla ur USB kabeln

    c) Installera Flashrec via ASTRO

    c) Starta Flashrec och välj backup recovery image (Knappen längst ner i programmet), vänta tills detta är klart. (Är man neurotisk så kopplar man in USB kabeln och säkerhetskopierar backupfilen Recovery-backup.img innan man fortsätter :-)).

    Skriv sedan in följande i textfältet:

    /sdcard/Recovery-RA-HERO-v1.6.2.img

    Tryck sedan på knappen flash recovery image. Vänta nu tills det kommer upp ett meddelande om att flashningen är klar.

    d) Stäng av telefonen för att därefter starta den igen genom att hålla ner power on och Home samtidigt. Har allt gått rätt till så skall du nu komma in i recovery konsollen (svart bakgrund med grön text).


    Sen antar jag att jag måste ta bort den gamla recovery filen ur SD-kortet?
     
  8. EzZn0

    EzZn0 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har märkt att kameran inte fungerar så bra med den här ROM:en. Kan jag fixa det på något vis? Kameran fungerar ibland men jag får lite då och då upp en svart skärm och sen en ruta där jag kan välja tvingad avslutning eller vänta
     
  9. mille4

    mille4 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2009
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det bara jag som saknar en enter-knapp (ny rad) i tangentbordet vid sms? Eller har jag missat något? Finns när jag skickar mail eller skriver i övrigt, men inte i Messaging.
     
  10. AndreasLjung

    AndreasLjung Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Efter att ha installerat denna rom så har min Hero börjat dra så sjukt mycket batteri.. Skärmen drar ju 60% batteri på typ 40 min. Har aldrig varit så innan...
     
  11. EzZn0

    EzZn0 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur gör jag för att ändra min launcher till någon annan? Jag har en .apk fil men jag vill få in det i systemet.
     
  12. Jaevlar

    Jaevlar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    121
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    .apk filer är väl bara att installera genom tex valfri explorer? Se till att du har bockat i "Okända källor" under Inställningar > Program.
     
  13. calmar

    calmar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fungerar inte Flash 10.1 när man flashat Hero till 2.2? Går det inte att ladda ner Flash från Market då?
     
  14. EzZn0

    EzZn0 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, men då ligger ju launchern som jag inte har kvar i systemet.


    Det finns ju .zip filer i första inlägget för att ta bort tex launcherpro men det är bara till version 0.8.2 och jag har 0.8.3.
     
    Last edited: 16 feb 2011
  15. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER


    Använd Root explorer, gå in i system/apps leta rätt på Launcher.apk och ta bort den, glöm inte att mounta i R/W
     
  16. EzZn0

    EzZn0 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar!


    Kameran fungerar inte så väldigt bra i den här ROM:en. ibland så fungerar det att ta kort men ibland så får jag bara upp en svart skärm och en FC.
     
  17. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag kollar mycket film i mobilen och har märkt att när man kollar på längre filmer, så fryser bilden på slutet och ljudet fortsätter... Försöker man spola förbi avsnittet då bilden fryser, så är ljudet helt osynkat! När jag testar samma långfilm på en 2.1-ROM så fungerar det felfritt! Så blir det på alla 2.2-2.3-ROMs som jag har testat...
    Kan någon som har en 2.2 eller 2.3 ROM testa att spola till slutet av en långfilm och se om ljudet är i synk med bilden?

    Sent from my HTC Hero using Tapatalk
     
  18. MeemSenco

    MeemSenco Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    533
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Installerade denna romen idag, hade 2.3 elelinux innan, är det bara jag som inte får någon lockscreen :S?
     
  19. Miktja

    Miktja Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    3G symbolerna

    Supernöjd med denna ROM kör FROYO_2.2.1_Final_Android_Stock samt Htc_Stock_Android_Final tema.

    Dock undrar jag om det är ngn som vet hur man får igång 3G symbolerna Har endast H symbol..

    Tacksam för hjälp och tips!
     
  20. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 055
    Mottagna gillanden:
    305
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Elelinux har valt att bara använda H-symbolen i denna rom, dvs den visar H ovasett om det är 3G- eller HSDPA-hastigheter, vilket även står i change-loggen i inlägg 2.