Telefonen startar om sig hela tiden

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av hejahv, 4 feb 2011.

  1. aalx

    aalx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Garanti kvar så lämna in den, problemet kommer kvarstå tills den har blivit "reparerad".

    Jag har fått lämna in min pga. jag hade samma problem (de va tidigare, innan denna senaste uppdateringen).
    Jag lämnade in den, sen dagen efter att jag hade fått tillbaka mobilen så lämnade jag in den igen pga. felet kvarstod, sen efter andra gången så va allt perfekt, mobilen har kanske startat om 2 gånger (MAX)...

    så har du garanti kvar så lämna in den.
     
  2. kalleboo

    kalleboo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade problem med att mobilen startade om sig ett par gånger i veckan när jag hade JIT inlagt, så om du har lekt med såna grejer föreslår jag att du provar att återställa telefonen i SEUS till standard-system och köra det i ett par dar.
     
  3. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok.... det ser ut som att veckans omstartslista blir 2 omstarter på en vecka. Om det stämmer så blir runt 8 om starter i månaden, som blir 96 omstarter per år. Alltså jag vet inte. Känns som om det kan vara för många. :-) Jag menar i sig , låter det ju inte störande i sig 2 omstarter. Beror ju många gånger på var, när och varför den startar om.
     
  4. Anders66

    Anders66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Låter som min gamla SE P1:a. ;-)
     
  5. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Haha, jaså? Gör det?
     
  6. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    vi måste hålla liv i den här tråden...seriöst vad är det som händer, jag har också problem med random omstarter, rätt som det är när man tar upp mobilen o tittar på den, näe men då står den i "enter PIN" läge, känns sådär när man ibland har jour o folk behöver få tag på en.

    Jag har både rootat kört JIT och laddat in eternity rom, man kan ju kanske tro att det är något av det som gör att luren ballar ur.

    Försöker jusst nu köra aLogcat för att logga vad som händer men det kommer ju inte EN rad i det programmet :P
     
  7. brynolf11

    brynolf11 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2011
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Info:
    Nova launcher
    Min X10:a ballade ur för några månader sen och startade om sig hela tiden. Det kändes som nån minnesläcka. Skickade in på reparation och nu funkar den. Ingen förklaring till vad som var felet.

    Kanske bäst att låta bli att installera senaste uppdateringen...? :ehm:
     
  8. coopdeo

    coopdeo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2010
    Inlägg:
    554
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har haft problemet från och till med alla versioner (1.6 som 2.1). Telefonen har dessutom fått ett nytt moderkort och problemet kvarstår ändå. Ett tag startade den om sig flera gånger om dagen - nu snarare en gång i veckan.
     
  9. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tänkte bara uppdatera tråden lite, ur har ni andra kännt det den senaste tiden?

    Själv så har min lur slutat starta om sig...eller rättare sagt, dom där omstarterna som händer när man bara har mobilen liggandes, dom ha slutat.
    Dock händer det ibland att mobilen startar om sig när den "har fått nog" men det är ju när man håller på o startar/stänger 20-30 appar per minut :P

    Så vad kan man dra för slutasats? tja, som någon skrev ovan om trasig mobil, nej den linjen tror jag inte på (iaf inte för den stora massan) jag trot snarare att det måste varit non app som nu blivit uppdaterad som ställde till det, och mest misstänkt iaf för mig är Launcher pro/go launcher (har rostat go launcher, den var på tok för ostabil)
     
  10. jonaktiv

    jonaktiv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    min startade om sig varje gång jag hade kontakt med internet eller app..

    läste på SE forum att den kan vara överhettad vid batteriet, är batteriet varmt och om det luktar bränt vid kontakterna till batteriet så är det bara lämna in stod det.

    men sen stod det att nån tog ut och in simkortet och fick det att fungera, jag körde ominstallation och fixade mig root, busybox, xrecovery superuser direkt och sen dog den igen......

    nu har jag gjort ominstallation utan dessa appar och utan root, samt rensat sdkortet för att se om det hjälper, annars så ska jag ha en ny telefon...

    kör förövrigt stabilitetstest utan att den startar om så har svårt att tro att min är bränd


    nu märker jag att den bara hänger sig i samband med market laddar ner... vad fan är detta
     
    Last edited: 26 feb 2011
  11. Flugsvampen

    Flugsvampen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har haft detta problemet länge nu. Jag har missat många samtal pga av detta, man går ju inte o tittar på mobilen var femte minut för att se om den startat om....

    Har även problem med att skicka sms periodvis samt att laddaren verkar leva sitt egna liv, måste plugga in u ut mini usb kontakten många gånger innen det börjar ladda.

    Kyla gillar den inte heller, men det är väll ett vanligt problem med smartphones
     
  12. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att den inte startar om sig, men att den tappar anslutningen med SIm-kortet och att den tappar väldigt ofta kontakten med 3g så den "baren" försvinner. Och när den tappar anslutningen till SIM-kortet så får man knappa in pin-koden igen. PLus att jag får väldigt ofta FC's på meddelande appen, och market har jag fått FC på oxå... Jag blir seriöst sur snart och slänger ut telefonen ifrån Sjunde våningen..!
     
  13. jonaktiv

    jonaktiv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    SE tyckte att jag skulle fixat nytt simkort, får se om det fungerar, sen kan det bero på batteriet har jag läst, men INGEN av oss vill betala för nytt batteri dels för 1:om vi betalar och det inte fungerar, hur sugigt är inte det? 2: det är isf inte vi som ska behöva betala, alla som har x10 har garanti kvar
     
  14. jonaktiv

    jonaktiv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hör och häpna, nytt sim gjorde susen, det gamla var 5 år gammalt,

    så om ni har gammalt sim, byt skiten,

    är dock i prövningstadie, återkommer om en vecka , har det inte startat om då , JA då är det simkortets fel, då min startade om sig flera gånger per dag
     
  15. jonaktiv

    jonaktiv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    JAAA! har lekt som sören med telefonen utan omstart. hoppas alla som har samma problem och beställer nytt simkort får samma resultat som mig, att ingen förlorar 100 spänn på nytt kort i onödan
     
  16. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Väntar nu även jag på ett nytt sim-kort för att se om det kanske blir bättre... Har märkt att mottagningen suger något enormt nu förtiden också.. Vilket gör att man drar sig för att använda telefonen..
     
  17. jonaktiv

    jonaktiv Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag ber om ursäkt om jag fått någon fixa simkort, mottagningen blev väl lite bättre o högre hastighet men hjälpte inte med telefonen,

    MEN det var ingen inbillning att det fungerade bra när jag fick det nya simkortet, det gick jättebra i två dagar,
    har nu lämnat in telefonen..............

    varför köpte jag inte iphone?