Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av CaptainC, 2 sept 2010.

  1. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Finns en app (widget) i market som heter Silent mode OnOff (utgivare Curvefish) som jag har på startmenyn. Där har du 3 olika alternativ , ljud , vibrator , ljudlöst. Går snabbt att ändra från ljud till vibrator på ett litet tryck på skärmen :P
     
    Last edited: 13 feb 2011
  2. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    På senare dar har jag tappat wifi kontakten och nu även 3G kontakten när jag hämtar hem data trafik. Om jag tex är inne på google och söker en sida så laddar sidan bara hela tiden, då måste ja gå bak ett steg och sedan trycka igen på länken då "hittar" den tillbaka till anslutningen och så funkar de i 5min sen blir det samma sak igen. Känner någon igen detta??
     
  3. Sultanen

    Sultanen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fråga:
    Jag försöker uppdatera telefonens mjukvara, får upp ett meddelande om att en ny version finns tillgänglig, "PDA:JPA / PHONE:JPP / CSC:JP4(XEE)".
    När jag väljer att jag vill uppdatera och hoppas över säkerhetskopieringen så tappar telefonen plötsligt anslutningen till KIES, "Anslutningen till GT -I9000 Avbröts".... Därefter hittar den telefonen och den nya uppdateringen igen...


    Detta händer varje gång jag försöker, vad kan jag göra? Har precis installerat om KIES till senaste versionen 2 ggr.
     
  4. Sultanen

    Sultanen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Löste mitt problem med en ominstallation till, trodde dock att det var 2.2.1 som fanns tillgänglig, men så var inte fallet... När kommer den ut?
     
    Last edited: 14 feb 2011
  5. Caroline81

    Caroline81 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Beautiful widgets (köpt)

    oops, fel forum ... sorry :)
     
    Last edited: 14 feb 2011
  6. Sunekaa

    Sunekaa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag har suttit och lusläst lite på forumet men hittar inte mitt svar.
    har installerat Voodoo lagfix men hur tar jag bort den om jag vill isntallera en ny rom eller gå tillbaka till original. Och hur vet jag om jag har en NEE version ??

    tack på förhand.
     
  7. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Har ett litet problem som uppstått ur tomma intet . När jag kopplar telefonen till datorn med usb debuggig på så säger den "Det kan finnas problem med en del filer på den här enheten eller skivan. Det kan hända om du tar bort enheten eller skivan innan alla filer har skrivits över till enheten eller skivan"

    Sök igenom och åtgärda.. Sen när jag gör en sökning säger den att det inte finns något fel . trots detta får jag upp detta fel meddelande varje gång. Kommer visslingen in i sd kortet men kanske kan bli problem om jag ska föra över nått? känner någon igen detta?
     
  8. Zethor

    Zethor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    202
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Någon fler än jag som har haft problem med en popup om att databasen börjar bli full?
    Hur ska man lösa det problemet?
    Thnx.
     
  9. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Har haft min galaxy S i knappt en vecka nu.

    Jag har installerat ett några appar (3 vädergrejer, 1 spel, whatsapp, 3G-watchdog, krazykart, talking tom och facebook).

    Nu är telefonen seg, händer ingenting när man klickar på saker utan den liksom låser sig och så utför den det man ville efter ibland en halv minut (oftast kortare).

    Jag har inga automatiska uppdateringar av något, och bara 3G-watchdog som ligger i bakgrunden.

    OS-et är 2.2 som någon som såg resten av mina siffror sade var oktoberversionen (försökte uppgradera genom Kies, men inget hände och nyss såg jag här på swedroid att de verkar ha dragit in 2.2.1 tills vidare...).

    Är detta normalt att det ska sega så? Barnen som har Optimus one och galaxy 5 har inte dessa problem, och deras telefoner är formligen PROPPADE med appar.

    Om det är så här Galaxy S är, så är det lika bra att sälja den igen och hoppas få igen pengarna, och antingen köpa en Desire om de är bättre, eller en Optimus one.

    Kan det vara ngn av apparna, t.ex. whatsapp som gör den seg?
     
    Last edited: 16 feb 2011
  10. elof

    elof Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Nej det låter inte normalt ens för en stock-2.2:a.

    Den enda gång jag upplever någon som helst form av lagg är om jag försöker utföra någonting samtidigt som mediascannern kör i bakgrunden. (jag kör med Doc's ROM).
    När jag hade stock-2.1 laggade det lite, men aldrig massor av sekunder så som du beskriver.

    Hade jag haft sådana problem skulle jag spara det som behövs och sedan formattera både externt och internt SD-kort och sedan göra en Factory Reset i recovery-läget för att återställa telefonen till grunden och se om det hjälper.
    Om det blir lika slött igen efter man installerat apparna igen skulle jag läsa igenom lathunden som länkas till i signaturen samt fundera på om man inte skulle ta och flasha om telefonen helt.
     
    Sunekaa gillar detta.
  11. CiaB

    CiaB Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2010
    Inlägg:
    632
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har fabriksåterställt min mobil nu då den bara laggade och skulle roota med apk fil som jag sparat "Z4root" men när jag ska installera så står det att min mobil redan är rootad, hur kan den vara det om jag tömt den?

    Jag testade att ladda hem Titanium backup från market igen, men den syns inte under installerade appar?! Sen så hade jag superuser innan jag ens rootat, fattar inget.......blev den inte rensad ordentligt eller vad?
     
  12. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    @Elof: När jag fick hem telefonen förra veckan, var den fabriksåterställd och verkade normal.

    Sedan fabriksåterställde jag igen och fortfarande helt normal.

    Jag tycker att det verkade komma någon gång efter jag installerade whatsapp, snowstorm, 3g watchdog, kies air och gps test. Kollade nu exakt vad som var installerat efter whatsapp. Någon av dessa som är kända att göra telefonen seg?

    Den var absolut inte så här från början.

    Den där mediasökningen, den håller bara på vid uppstart eller? jag har bara sett ikonen då.

    Jag fattar inte vad flasha och sådant är. :S

    Jag har inget SD-kort i den alls, det står bara telefonminne och internt SD-kort. Interna SD-kortet ser i stort sett tomt ut. (Fattar inte vad som skiljer internt SD och telefonminne???) Men jag har lite svårt att fatta vad som ligger var, filsystemet är inte alls så överskådligt som min gamla Symbian-p990i där jag upplevde full koll alltid, även om det var mer tungrott att ta sig runt i menyerna.

    Telefonen är begagnad, köpt i juli och har 2.2 från oktober. Jag köpte den förra veckan då alltså.
     
  13. lagergren

    lagergren Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om du inte redan visste det så får du veta det en gång till, uppdateringen 2.2.1 gjorde mobilen grymt mycket snabbare och lagget som en gång fanns är inte längre där! värt att vänta på :)
     
    Last edited: 16 feb 2011
  14. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag läste att uppgraderingen var stoppad. Hoppas den kommer snart igen då. Fasen vad dumt jag satt och undrade hur man får fatt på den via kies, och efter en lång stund och googlande visar det sig att den är stoppad.

    Försvinner installerade appar när man uppgraderar? har inte lyckats hitta info om det.

    Dito med kalendern, den verkar inte gå att kopiera, men det kanske är för att min synkas med google och anses finnas där då?
     
  15. elof

    elof Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    506
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag har inte testat Whatsapp, så den kan vara en bov.
    Kies Air skulle jag utan tvekan, och utan att veta något om den, stoppa i lådan med misstänkta bovar, baserat på hur absolut otroligt uruselt kodat Kies 1.x och 2.x till Windows är. Om det är samma klåpare till programmerare som skapat Kies Air kan det säkert sabba hur mycket som helt på telefonen på samma sätt som det sabbat min annars perfekta Windows XP.

    Snowstorm, 3g watchdog och gps test stoppar jag inte i lådan då jag använt/använder dem själv utan problem.

    Mediasökningen sker när du ser ikonen. Den sker vid uppstart samt efter att du t.ex. kopplat från telefonen från datorn efter du kopierat filer, eller efter du kört MyFiles eller annan filhanterare som gjort ändringar i filsystemet.

    Det interna SD-kortet är "ditt" utrymme där du kan skapa kataloger och lagra filer som du vill (jämför med din p990i). Telefonminnet är där telefonen sparar sina saker.
    Om du formaterar om SD-kortet kommer du alltså bli av med dina foton och liknande, men telefonens eget minne förblir orört. Endast vid en Factory Reset så rensas detta minne.

    Om du har stor otur kanske den begagnade telefonen är en gammal lagad tfn där lagningen inte lyckades, och det är därför den beter sig så illa.
     
  16. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    @Elof:

    Tack, ska testa lite.

    Jag kollade uppgiftshanteraren/Ram, och kryssade i nivå två och tog bort. När jag gör det, blir telefonen snabbare, och det stängs alltid ned 8-13 program, fast jag inte satt igång mer än max 1.

    Lite svårt att fatta allt det där, för på inställningar/program kan det stå att si och så många program och tjänster är igång, men på uppgiftshanteraren står det att inga program är aktiva. Rensa ram-minnet, så står plötsligt att flera program stängdes ned (fast de ej var igång???). Antar att det är processer som räknas som program eller ej beroende på var jag kollar.

    Lite krångligt när man inte riktigt har koll på vad varje term betyder.

    Tog bort Kies air, gjorde ingen skillnad. Whatsapp har mina barn och min bror på LG O1, Galaxy 5 och HTC Wildfire, utan problem, så det borde inte vara en bov.

    Efter att ha spelat Krazy Kart, så verkar telefonen sega sig mer. Kan det vara någon inställningssak över vad som ska stängas ned/rensas som ställer till det?
     
  17. Nixii

    Nixii Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    kan inte ta emot mms på min lur, får bara meddelande från telia att jag har fått ett med en kod att använda på tela.se/visamms

    What to do?
     
  18. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Fråga mig inte varför, men jag provade med att trycka in home-, volym- och powerknappen.
    Har inte tänkt att roota eller nåt..

    Nu har mobilen stått på "downloading, do not turn off target" i ca 10 min.....

    Har jag sabbat mobilen?

    Eller vad händer/gör jag nu? :neutral:
     
  19. Perka

    Perka Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

  20. Perka

    Perka Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    ta ur batteriet. starta telefonen. inga problem.
     
    Kurt gillar detta.