SGS2(i9100) ?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av twisted1, 12 feb 2011.

  1. sleep

    sleep Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Känns som en bra efterföljare! Kommer den att ha HDMI ut?
     
  2. Vimes

    Vimes Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    För att man i dagsläget sitter med en helt värdelös telefon och man helt enkelt är tvungen att köpa en ny?

    Hur som helst, vilken telefon man än bestämmer sig för att köpa under 2011 så får man jävligt mycket telefon för pengarna.

    Själv så köper jag nog den första dubbelcore telefonen som blir tillgänglig där jag bor, utan att ha någon ångest whatsoever.

    Hade jag redan köpt en lur under de gångna 1-2 åren så skulle jag nog dock tveka på att uppgradera redan.
     
  3. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Svar nej!
     
  4. Husknuten

    Husknuten Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    872
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Å andra sidan så bygger de flesta tillverkare sina lurar på färdiga plattformar, vilket bestämmer prestandan i hög grad. Tegra-plattformarna kommer sannolikt att vara bas för flertalet mobiler under det kommande året.

    Det kommer att skilja lite mellan dessa, liksom det skiljer lite mellan olika snapdragon-nallar.
     
  5. RoadHazard

    RoadHazard Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Du tänker inte ens vänta och se vad telefonen har för barnsjukdomar (och kanske till och med permanenta problem), osv? Många som köpte en Galaxy S hade förmodligen inte gjort det om de hade vetat vilka problem den skulle dras med.
     
  6. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Jag förstår vad du menar, men precis som herrn ovanför mig nämner så känns det inte som om man "går miste" om något om man sitter på något uråldrigt.
    Jag funderar på O2X, dvs den som kommer till marknaden först. Visst, den har inte NFC etc och SGS2 kanske är snabbare and so on.

    Byter man dock telefon i alla fall en gång om året, vilket jag tycker hör till kategorin "sällan", snarare än kategorin "ofta" så ser jag mig inte missa någonting. HTC och Samsung har kanske något som är snäppet värre än O2X men så här kommer ju cirkeln att fortlöpa för all framtid.

    Jag missar NFC, men innan det blivit ordentligt "utbyggt" och när det väl börjar nyttjas ordentligt, då sitter jag säkert redan med en ny mobil. Självfallet vill man vara framtidssäker, men när man idag generellt byter mobil så pass ofta, då går man, i alla fall enligt mig, aldrig riktigt miste om någonting.

    Sen kan man ju sitta och dreggla sönder tangentbordet vareviga dag ;).
     
  7. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Den käkar tegra 2 gpu's till frukost, mkt snabbare. Tegra 2 gpu'n är bara marginellt snabbare än SGX540, om den ens är snabbare. Den högre fps'en tegra 2 presterar vs hummingbird kan lika gärna bero på tegrans snabbare cpu.
     
  8. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Ja det är bara att använda masslagringsläge i telefonen, så är det precis som ett vanligt USB minne.
     
    johan456 gillar detta.
  9. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Mali 400 gpu'n är betydligt kraftfullare än den i tegra 2, dubbla prestandan på ett ungefär. Tegra 2 gpun är samma som nvidia körde i tegra 1, tegra 2 är en ganska gammal plattform då den släpptes för över ett år sedan men då var ingen intresserad :)
     
  10. TommyTS

    TommyTS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    818
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Låter lite väl mycket enligt mig.
    För att bevisa det lär dom ju göra lite tester och först efter det kan jag gå med på den fakta du beskriver.

    För övrigt, den som kommer först blir troligtvis mitt köp (Förhoppningsvis).
     
  11. Polynoma

    Polynoma Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Någon på XDA har här funderat på de olika CPU/GPU-plattformarna...

    Den ranking han kom fram till:
    Såg på anandtechs genomgång av Tegra 2 att den har dedikerad krets för ljuduppspelning - har även de andra plattformarna det?
    De som lyssnar mycket på musik har kanske mycket batteritid att vinna där?

    Det blir spännande framöver när verklig användning och utnyttjande kommer fram:-)
     
  12. twisted1

    twisted1 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    2 549
    Mottagna gillanden:
    205

    MINA ENHETER

    Det spekuleras minst sagt vilt där, tvivlar på att dom skulle sätta en långsammare gpu i SGS2, det faller liksom spå sin egen orimlighet. Enligt arm's spec. så fixar mali gpun 30M t/s på en kärna. Och den har ju 4st. Sen finns det annat som spelar in än hur många trianglar i sekunden gpu kan skyffla.
     
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag tror det kan vara farligt..på sikt för Apple att ge sig in i budget marknaden...och det är emot hela Apples grund koncept...att vara "bättre än alla andra". Om dom satsar på low end istället för high end marknanden..så är risken på sikt att dom blir en i mängden...

    Och varför just vissa gillar apple är ju att dom inbillar sig att dom är mycket bättre än allt annat...Men fortsätter dom på det här spåret kommer dom bli en i mängden.... och när det gäller Design blir de flesta konkurrenter bättre och bättre..blir nog även svårt att konkurrera där..

    Och om Apple inte längre kan ligga på framkant och konkurrera i high end segmentet så tror jag många kommer överge Apple...det är så många andra fördelar med t.e.x Android och andra Öppna system...

    Hade Apple tillverkat något av hårdvaran själv hade jag nog haft lite mer respekt för Apple...och tror deras glansdagar är förbi...Iphone är inte längre den överlägset bästa telefonen...som det är nu ligger dom långt efter...och någon som köper en Iphone idag...måste vara en idiot..eller trendbög...som köper det bara för att få "status"... men som jag ser det är men en komplett idiot om man köper en Iphone idag för det priset...när det finns t.e.x 2x, S2, Atrix, och nu Även Optimus 3D.
     
  14. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    :O

    Wow...nu blev man glad.. var osäker på om usb porten skulle klara av bandbredden...men med den adapter + DLNA så är det nog inget längre jag kan klaga på för den här telefonen...det häftigaste vore ju om DLNA funkade bra..med HD kvalité osv...men om nu inte det skulle funka så kan man ju använda usb till hdmi adaptern...
     
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  16. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    Tycker du att en ny lur om året är "sällan"?! På riktigt? Wow! o_O
     
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Då är vi två... :)
    Jag SKA helt enkelt ha den med Amoled...även om jag nu blir tvingad att
    beställa den dyrt från utlandet..ska jag ändå ha en med Amoled.

    Jag totalt vägrar ha en sunking LCD...Då känns det
    som jag hellre köper någon annan mer "prisvärd" mobil...

    Tycker det är så jävla fult av dom att släppa olika versioner av telefonen..
    och dessutom ha samma namn på mobilen...Det är ju givetvis ett smart sätt att vilseleda konsumenter... speciellt dom som inte är så teknikkunnig som inte ens vet skillnaden mellan LCD och Amoled...

    Enligt mig blir S2 en HELT annan telefon med en LCD skärm...och borde därför heta något helt annat...

    Tycker..verkligen det måste till något lagförslag som tvingar återförsäljare att ge fulla specifikationer... Jag vet t.e.x när jag var intresserad av ZTE Orange Sanfransisco så var det totalt omöjligt att få reda på vad den hade för skärm...inte ens på orange's hemsida stod det (fanns två olika en amoled och en LCD) ...känns som dom försöker dölja och vilseleda oss konsumenter...och man som konsument har rätt att veta vad man köper.
     
  18. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 636
    Mottagna gillanden:
    665

    MINA ENHETER

    Håller med om att det är ofta men jag önskar jag hade dom pengarna så jag kunde göra det men som vanligt så är det så mycke annat som måste prioriteras före
     
  19. Miro

    Miro Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ser ju inte riktigt ut så? :ehm:

    Här finns lite tidiga benchmarks som visar lite tvärtom, har du andra relevanta test så får du gärna länka! Sedan hur mycket vikt man ska lägga vid det här vet jag inte... ;)
    SGS2 är ju långt ifrån klar för release, det samma gäller i och för sig 2X:an som varken var en färdig unit eller körde 2.3
    http://www.anandtech.com/show/4177/...preliminary-performance-mali400-benchmarked/1
     
    Last edited: 14 feb 2011
  20. Mythic

    Mythic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Verkar lite oklart huruvida alla enheter får samma processor också. Tegra 2 verkar ju en del källor nämna i samband med telefonen.

    Samsung Dual Core Application Processor*

    * May not be applicable in some regions.