Telefonen stänger av sig när den blir varm

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av RN6, 16 feb 2011.

  1. RN6

    RN6 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony XZ

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony XZ
    Hej

    Min telefon startar om sig själv när den blir varm. Det tog ett tag innan jag kopplade att det var värmen som gör att den startar om sig själv.

    Vid användade av telefonen en längre tid, typ spel, wifi/stream, ja egentligen vad det än är så startar den om när den blir varm. Doftar man även lite på bakstycket så känner man att det luktar bränt och batteriet blir jäkligt varm!

    Är det någon annan som har råkat ut för detta? Om så är fallet, vad var felet och hur läne tog det att få det åtgärdat?

    /Peter
     
  2. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Du kör inte customroms va?
     
  3. RN6

    RN6 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony XZ

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony XZ
    Nej, allt är orginal med 2,1.

    /Peter
     
  4. Anders66

    Anders66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    242
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har råkat ut för detta en gång. Tog då ut batteriet och sedan har det aldrig hänt. Vet inte varför det hände?
     
  5. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    som sagt, ta ur batteriet, vänta 30sek - 2 minuter, kör in det igen och se om problemet kvarstår, annars är det tyvärr service som gäller skulle jag säga.
     
  6. Cyruez

    Cyruez Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har haft samma priblem. Hade min inlämnad 3 gånger och varje gång tog det mellan 3-4 veckor innan jag fick tillbaka den.
     
  7. RN6

    RN6 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony XZ

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony XZ
    Cyruez, var det löst när du fick tillbaks den?

    /Peter
     
  8. RN6

    RN6 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 sept 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony XZ

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Sony XZ
    Info.

    Jag lämnade in telefonen i mitten på Mars till Telenor på Hamngatan. Döm om min förvåning när jag blev väldigt väl mottagen och bemöt när jag lämnade in telefonen. Det kändes som om de tog det på allvar och skulle lösa de. Efter tre veckor fick jag tillbaks telefonen. Löste på servicerapporten och såg att det enda de hade gjort var att göra en fabriksåterställning. Säljaren var också väldigt ivrig på att jag skulle köpa en ny SE ARC. Hade ändå fortsatt förtroende och gick glad i hågen hem. Jag startade upp den och gjorde ställde in den. Surfade ett tag, gissa vad som hände. Den stängde av sig, ville inte starta upp igen innan den hade svalnat av.

    Dagen efter, gick jag åter ned till Hamngatan och påpekade att det fortfarande inte funkar. Då blev jag helt plötsig behandlad som om jag var någon som katten hade släpat in (märk väl att jag inte alls var otrevlig), de tog emot telefonen men sa väl egentligen ingenting; de tyckte mest det var jobbigt.

    Tre veckor senare, ned till Telenor på hamngatan, som för övrigt måste göra något åt sitt koncept där, det är som att gå in i en grotta. Hämtade ut min telefon, blev helt likgiltigt bemöt. Läste servicerapporten, det dom har gjort var följande, Fabriksåterställning samt uppdatering, laddtest. Samt följande liten skrift. Om du fortfarande upplever problem med laddning, vänligen skicka in laddare och USB-kabel för kontroll!

    Gick hem, dock inte lika glad denna gång. Han knappt ställa in datum och föra över kontakter innan den la av. Jag uppfattar den nästan som sämre än förut.

    Således har jag haft den inlämnad två gånger, totalt sex veckor och de har egentligen inte gjort någonting!

    Telenor skickar ned sina telefoner till deras service center i Malmö som i sin tur skickar vidare dem till Deltaservice.

    Ringde alldeles nyss till kundtjänst och frågade vad jag skulle göra. De sa att jag skall lämna in den till butiken för reparation! Blev inte speciellt vänligt bemött där heller faktiskt. Skön situation man hamnat i!

    Vad tycker ni jag skall göra, skall jag lämna in den på Måndag igen eller?

    /Peter
     
  9. Hoggeman

    Hoggeman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Min hade samma problem. Lämnade in den på Dialect. Dom satte in ett nytt kretskort. Tydligen ett känt problem med komponentfel som överhettar kortet. Kräv ett nytt. Min funkar iaf felfritt nu.
     
  10. MathiasE

    MathiasE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hade samma fel förut och fick samma lösning som Hoggeman, dock krävdes 2 inlämningar och nästan 2 månaders väntan på att få tillbaka telefonen.
     
  11. Hoggeman

    Hoggeman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Rn6 jag har för mig att SE har någon form av garanti. Åker tfn in för 3e gången skall man få en ny från dem. Iaf nämnde Dialect något liknade när min krånglade och åkte in för andra gången. Kanske värt att kolla upp med SE support istället för åf.
     
  12. kanske

    kanske Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Kompisen hade sin X10 inne på service tre eller fyra gånger, fick en helt ny men det var samma problem med den så han ringde såklart supporten och skällde ut dom, två veckor senare efter många om och men så fick han en Xperia Arc på posten.