Telefonen driver mig till vansinne.

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av Pederp, 19 feb 2011.

  1. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Vill du ha den nyaste av den du har (och kan senare uppgradera via kies) eller vill du ha den nyaste och bästa? :)
     
  2. Pederp

    Pederp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja de är väl bara köra på den bästa då :D Går det att ta bort de där sen om man vill uppdatera sen via kies?
     
  3. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Testa först om du har 3-knapps kombon. Stäng av telefonen helt. Håll in hem-knappen + vol ner samtidigt som du slår på telefonen. Om du får upp den gul triangel med texten downloading så kan du fortsätta.

    Ladda ner odin här http://www38.zippyshare.com/v/19205818/file.html
    ladda ner firmwaren här https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=33939

    Packa upp odin och firmwaren till datorn.
    Stäng av kies helt (kolla i Task Manager)
    Starta odin och tryck på PDA.
    Välj filen som du packade upp (ska sluta på .tar)
    Håll ner home-knappen + vol-ner samtidigt som du slår på telefonen.
    En gul triangel ska nu visas.
    Koppla in telefonen till datorn med usb.
    Tryck sedan på start och vänta.


    Om du vill uppdatera via kies sen så kan man "lura" kies eller flasha in den rätta firmware med odin igen.
     
    Last edited: 19 feb 2011
  4. Pederp

    Pederp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jaha okej, måste man ta och göra en backup på kontakter? Treknappscombon hade jag då. Så de är bara ansluta telefonen till datorn och trycka in combon och mata in allt i mobilen? :)
     
  5. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Allt kommer att finnas kvar om det går bra men en backup är ju alltid bra att ha :) Om du har kontakterna i gmail-kontot så har du en backup där :)

    allt du gör är på datorn.
    Blev lite snabbt med beskrivningen :)
    beskrivningen är uppdaterad
     
  6. Pederp

    Pederp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men telefonen ska vara avstängd och i tre-combon när man kör in allt. För kommer bara upp felmeddelande i odin <OSM> All threads completed. (succeed 0 / failed 0)
    Antar att den inte hittat mobilen.
     
  7. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Ja, det är rätt.
    Kies måste vara helt avstäng annars hittar i odin telefonen.

    Gå in i windows aktivitetshanterare och stäng av processen "KiesTrayAgent".

    Edit: guiden ska nu vara rätt.
     
    Last edited: 19 feb 2011
    Pederp gillar detta.
  8. Pederp

    Pederp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu jäklar är de åka av :D tuggar på förfult :D Tack som fan

    Finns de något annat man kan köra i telefonen, sett att det står speed någonting och voodo är de samma som den här eller är de nå annat?
     
    Last edited: 19 feb 2011
  9. diji

    diji Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min telefon låste sig idag också plötsligt när jag tänkte låsa upp den. Kompisen testade 3knappscombon och nu är den där gula varningskylten där ...fortfarande efter 1 timma.
    Vad gör jag? Ska jag våga stänga av den?
    Det står ju trots allt "Downloading... Do not turn off Target!!!"
    ...eller ska jag testa med det som föreslås längre upp i denna tråd?
    Telefonen är ny och jag är väldigt rädd om den fortfarande, så vet inte om jag direkt ska våga.

    Edit: Jag stängde av telefonen genom hålla nere powerknappen as usual även om varningstriangeln visades. Allting funkade prima och det gör det fortf.
     
    Last edited: 20 feb 2011
  10. Nummerskivan

    Nummerskivan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    1 165
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra vit
    Telefon 2:
    Väggmodell bakelit, 30-tal
    Telefon 3:
    Väggmodell plåt, 20-tal
    Jag har laggande SGS också, och undrar vad alternativ 1 innebär. Jag är en newbie på det här...

    Min SGS är dubbelt så långsam som sonens Galaxy 5 normalt, och ofta ännu värre. Retar mig enormt nu när jag bytt från SE P990i och hade hoppats slippa "världens långsammaste processor".
     
  11. Kajowi

    Kajowi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spännande! Jag känner PRECIS igen mig i den beskrivningen.
    Nästan varje gång en app ska öppnas vibrerar den, följt av "Framtvinga stängning". Internet, Facebook, Bankdroid, Barcode, Angry Birds funkar EJ. Däremot fungerar Kamera, Market (men inte AppBrain) och andra lättare.
    Spolade rent telefonen till 0 för nån vecka sedan. (Tyvärr kommer den inte tillbaka till 2.1, utan jag får behålla 2.2.1 när den väl är "återställd till fabriksdata".)
    När detta var gjort mådde den bra igen. MEN nu när jag tidigare idag startade om den, 2-3 veckor efter ominstallationen, började han gnälla igen.
    Har alldeles nyss ominstallerat Problembarnet (som annars, även av mig, hade flugit i väggen). Hoppas att den håller sig till mars, då 2.2.1 ryktas återkomma...

    Avslutningsvis vill jag nämna det intressanta att även Quadrant kraschade, mitt i testen. Men när I/O-delen av testet var bortkopplat gick det bra...
     
  12. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Om du har installerat 2.2.1 så kan du inte förvänta dig att få en annan rom (2.1) vid en fabriksåterställning, eftersom du bara raderar användardata och inställningar vid återställningen, du återställer inte själva romen.

    Sedan hänger jag inte riktigt med, blev den ok efter att du återställde den och fungerade den hel ok fram till att du startade om den och att därefter återkom problemen?

    Hur menar du att du har ominstallerat den nu? Har du flashat in en ny rom?

    Som sagt, jag hänger inte riktigt med i alla svängar, men försöker grena ut dina problem :)
     
  13. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    oj ni verkar ha hårdvaru fel på era telefoner så som dom verkar crasha hela tiden, inte ens med sega 2.2 hade jag dom problemen, eftersom jag saknar 3knappskombon byggde jag en usb jig och körde in 2.2.1 vilket gjorde stor skillnad.

    jag brukar göra en factory reset innan och efter en uppdatering, kanske kan hjälpa?
     
  14. Kajowi

    Kajowi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    För nån vecka sedan så kraschade telefonen. Ominstallerades, och funkade OK tills igår. Då började den krascha igen och nu är den återigen ominstallerad. Allt detta började efter att jag fått 2.2.1, så jag hoppas på nästa uppdatering.

    Med "ominstallera" menar jag Inställningar > Privat > Återställning till fabriksdata.

    Men är det någon här som vågar sig på en gissning om varför Quadrant inte kraschade, när I/O inte var en del av testet? Och vad det kan betyda.
     
    Last edited: 20 feb 2011
  15. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Hade jag varit er så hade jag lagt in JM8 med re-part och sen lagt in JPY eller någon annan 2.2.1, efter det så är era problem garanterat bortblåsta