Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

  1. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 212
    Mottagna gillanden:
    2 166

    MINA ENHETER

    Nja, jag har oftast ett H även om jag inte använder Datatrafik.
    Den växlar en gång till 3G när jag ska surfa tex och sen går den återigen över till
    H med svarta pilar upp o ner.

    Det är sällan jag ser att det står 3G en längre stund faktiskt,samma sak med min X10 mini med tvillingkortet. Har nästan alltid ett H på den med.

    Det jag regerat på hos Defyn är att den slår över till 3G en gång när man påbörjar datatrafik för att sen stå på H
     
  2. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    stendöd...

    kom hem från jobbet igår ca 00:30 fulsurfade lite under reklampauserna i TV fram till ca 1:30 använde Widgetsoid ficklampswidget för att navigera mig fram till sängen. kopplade in laddare, märkte att telefonen började ladda, stängde av lampan, la ifrån mig telefonen och hoppade ner i sängen.

    imorse vaknade jag upp till en stendöd telefon. kopplade ur laddaren och reagerade på att den inte gav ifrån sig ett pip. skärmen gick inte att slå på. höll in knappen men nada.

    tagit ur batteriet flera gånger. no dice. kopplat in till datorn - ingenting.

    wtf?

    kör helt standard ROM och har aldrig flashat någonting. den bara dog


    edit: sitter det en fuktlapp på batteriet? på mitt batteri sitter en lapp på samma kortsida som kontakterna och det är en massa röda X på den? Betyder det fuktutslag? kan omöjligt ha kommit in fukt där ju! har aldrig ens provat att doppa telefonen! lappen på telefonen är fortfarande vit!
     
    Last edited: 16 feb 2011
  3. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Jag har också röda kryss, men har ingen aning vad de betyder.

    Jag har själv märkt att telefonen vid något tillfälle laddat speciellt långsamt, antagligen gör den det vissa laddcykler för att vara snäll mot batteriet. Då kan den tom. dra mer energi än vad laddningen tillför. Vi sådant tillfälle brukar jag stänga av så mycket som möjligt i telefonen, eller stänga av den helt. Kanske är det det du råkat ut för. Prova att ladda telefonen när den är avstängd med laddaren som följde med i åtminstone ett par timmar.
     
  4. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det kan nog stämma, min DEFY behövde ladda 15 minuter innan den gick att starta efter en urladdning.
     
  5. Datoristen

    Datoristen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Funderar på att köpa en Defy och har några frågor om USB.

    Någon som vet om Defy klarar av USB Host så att man kan koppla in minneskortsläsare etc direkt på USB och föra över filer mellan telefonen och USB-enheten?

    Funkar det annars att stoppa in ett vanligt minneskort direkt i telefonen utan att det fylls med "skräp" eller några filer tas bort? Sitter minneskortet lätt åtkomligt? Krånglar telefonen om man rycker ut minneskortet medan telefonen är igång?

    Datoristen
     
  6. Rikardn

    Rikardn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    1. Minneskortet sitter under batteriet.
    2. Tonvis med filer lagras på minneskortet
     
  7. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    SD-kortet är klassat som ett externt medium, dvs det går att ta bort när telefonen är i drift.
    Hur mycket "skräp" som lagras på telefonen är upp till vilka appar du har på telefonen.
    Endel Google appar (Galleriet, Google Maps etc) lagrar sin cache i /sdcard/Android.
    Om du nu skulle radera data skapat av Android så skulle det inte hända något särskilt (förutom att apparna måste skapa datan igen).
     
  8. Datoristen

    Datoristen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tack för svaren.
    Under batteriet är ju inte så lättåtkomligt precis. :(
    Tänkte inte så mycket på vad som normalt lagras på minneskortet till telefonen utan mer vad som lagras om man stoppar i minneskortet från min digitalkamera, min frilufts-GPS eller liknande. Fylls det med skräp som kameran eller GPS:en kanske inte alls tycker om?
     
  9. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Dom kameror jag använt har lagrat alla sina bilder i en DSC mapp, så jag tror inte kameror kommer störas av det.
    GPSen bör inte heller störas men det är jag inte säker på.

    Men, du får ju trots allt med ett 2GB sdkort när du köper Defy.
     
  10. Rm99

    Rm99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hjälp!!

    Fick min Defy idag från CDON, jag har inte kunnat få igång den utan att stoppa in den i laddaren. Den har laddat i över 7 timmar och ändå så får jag inte igång den.

    Vad är det som är fel? Var det samma problem för er?

    EDIT: Jag har laddat den via kontakten och jag får igång den fram tills det står laddar.. Den har även visat indikationer på att den är fullladdad. Men så fort jag drar ur sladden så stängs den av.
     
    Last edited: 16 feb 2011
  11. Origo

    Origo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Med risk för att idiotförklara antingen mig eller dig:
    Trycker du in strtknappen tilltäckligt länge? Du kan behöva hålla in den bortåt 10 sec innan telefonen vaknar.
     
  12. Jonsson

    Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mitt batteri började röra sig aningens mer efter att ha kastat den in i väggen lite lätt, men jag har hört att vissa har lagt in en liten tunn pappersbit mellan batteriet och luckan...
    Det ska tydligen räcka för att stabilisera
     
  13. Cirap

    Cirap Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    456
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    fast min var inte urladdad, hade över 50% kvar innan jag stoppade i laddaren så även om laddningen gott väldigt segt så hade den inte kunnat ladda ur helt under natten.

    lät laddaren ligga i över 9 timmar igår, när jag kom hem från jobbet var batteriet varmt men telefonen fortfarande död *suck*

    blir en tur till Tyskland


    edit: livstecken? pluggade in i USB porten. lämnade den där i ca 20 min då installerade datorn plötsligt "OMAP 3630 drivers) och den vita lysdioden på framsidan av telefonen hoppade igång (den som sitter vid högtalaren)

    går fortfarande inte att slå på
     
    Last edited: 17 feb 2011
  14. Rm99

    Rm99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har hållit inne startknappen i 10 sekunder, jag kan fortfarande inte få igång den. När jag stoppar in laddaren så är mitt batteri fullladdat, men jag kommer ändå inte fram till startsidan. Utan sladden är den helt död ändå.

    Kan det vara fel på batteriet?
    Fel på telelfonen?

    Jag fick telefonen igår, det är min första smarphone och man har sett fram emot att få den. Visst ska jag få en helt ny telefon om den inte fungerar vid start? Man vill ju ogärna vänta ett par veckors lagning av telefonen.
     
    Last edited: 17 feb 2011
  15. Rm99

    Rm99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ett tillägg, Min mobil har legat i laddaren hela tiden nästan, förutom när jag tar ut den lite då och då. Men batteriet är ju nästan iskallt, ska det inte vara uppvärmd nog?
     
    Last edited: 17 feb 2011
  16. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  17. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
  18. azke

    azke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänk på att det förmodligen inte går att nedgradera igen om man kör in rom:en i nuvarande form. Jag rekommenderar att istället använda någon av de custom roms som snart kommer dyka upp baserad på denna rom. I dem har de plockat bort de delar som förhindrar nedgradering.
     
  19. krstec

    krstec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Installerat denna rom och kan säga att den fungerar väldigt bra. Menyer är på svenska och även swype är på svenska original.

    Det går dock inte att nedgradera!!! Så man kan inte komma tillbaka till original mjukvara så garanti etc är ju ur spel då och som vid alla rom flash så finns risken att man förstör sin telefon... Skall tilläggas att bara för att det är froyo och på svenska så är det ju ingen speciell uppdatering jämfört med orginal rom. Visst det går att titta på flash video men det är också typ den ända riktiga

    Denna version har inte heller motoblur helt ut, den har vissa av apparna men ingen sync med facebook eller att man kan logga in med motoblur kontot och få sina sparade kontakter och inställningar. Den har alla nordiska språk så det är väl bara att anta att det inte kan vara lång tid kvar till telefonen släps på svenska marknaden fullt ut. Att den säljs redan här tyder ju på att motorola kanske lovat sina åteförsäljare att telefonen kommer kunna uppdateras till svenska snart..

     
    Last edited: 20 feb 2011
  20. cjs

    cjs Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min Defy vägrar att ansluta till 3G. Får bara Edge. Jag har flashat den med 2.34.1, osäker på om det fungerade innan. :ehm: Har testat att lägga på fixen för UK som finns på http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=944258 men det hjälpte inte.

    Tips?

    Bör tillägga att min gamla SE anslöt via 3G och HSxPA med samma SIM-kort, abonnemang osv utan problem.