Jellyfish 2.2 telia 3g problem

Diskussion i 'Blade' startad av Reb, 20 feb 2011.

  1. Reb

    Reb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej.
    Innan jag börjar så har jag sökt forumet men hittar inte den hjälp som jag behöver(sorry om jag har missat något tråd med den infon).

    Jag har köpt blade från tele 2 men låste upp ock bytte till telia.
    Nu kör jag jellyfish r9 av kk.

    Här är problem jag får inte igång 3gn från telia, edge fungerar men inte 3gn(fungerar med comviq sim), när jag la in jellyfish så hoppades jag att det skulle fixa det där.

    "OBS! Då RLS8 innehåller APN för både Telia och Halebop så får man "Connection cannot be made" tills man varit in och valt rätt APN. Man kan göra detta redan i "Setup wizard:en" genom att trycka på "Menu" på den sida där man knappar in sitt Google konto."

    Jag fattar noll av det här, hur väljer jag APN för telia, står bara trådlöss inställningar inget som på pekar till telias APN?.

    Gör jag inställningar manuellt så får jag bara edge...
    Snälla hjälp mig.
     
  2. Reb

    Reb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, hitta den men får fortfarande bara edge...
     
  3. Latsson

    Latsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2010
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    33
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    Är ditt telia simkort 3g? Troligtvis där felet ligger
     
  4. Reb

    Reb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte.
    Det du säger låter troligt ock värt att undersöka.

    Men kan jag få nytt kort av telia med samma nummer ?
     
  5. Kenne

    Kenne Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem, löste det med ett nytt simkort. Logga in på "mina sidor" på Telia eller ring kundtjänst. Du kan behålla nummret, leveranstiden för mig var bara 1 dag :)