Hur mycket bättre blir det ?

Diskussion i 'Hero' startad av rostad360, 20 feb 2011.

  1. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag undrar hur mycket bättre och hur svårt det är att roota en hero och överklocka den osv

    Om man till exempel ska spela nått 3D spel eller Angry birds v1.3.5 där laggar spelet när man träffar grisarna annars inte :S, blir det någon prestandaskillnad som är märkbar om jag installerar en mod med 2.2 och överklockar i spel då ?

    Hade en Huawei U8220 innan som jag rootade men hade STORA problem med att den stängde av sig konstant när man skulle spela något spel eller ringa nått samtal.
     
  2. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Angry Birds är inte gjort i åtanke för våra gamla lurar. Du kan få det att lagga mindre, men fullt spelbart kan du inte få det, om du inte optimerar spelet.

    Der är ganska enkelt att låsa upp bootloadern och flasha en custom ROM. Bara man vet hur man gör. :) Om du ska slänga in en hemkokt ROM rekomenderar jag Android 2.3, då får du en märkbart positiv skillnad på batteritiden samt en prestandaökning. Men med Android 2.2 kan du nog få en något snabbar lur än med 2.3, men den prestandaskillnaden väger inte tyngre tycker jag, (iaf jag) behövde ladda telefonen 1-2 gånger per dag med 2.2, till skillnad med 2.3 då jag behöver ladda telefonen var annan dag. :)
     
  3. Plams

    Plams Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Vilken rom kör du? tycker att batteritiden är lite sämre än 2.2, jag pratar då om elelinux's ROMar...
     
  4. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag kör med Cronos som det står här till höger. ;) Han fokuserar dock på mer på prestanda än battertid.

    Men batteritden är ändå märkbart bättre än i 2.2. I 2.3 har ju Google gjort förbättringar i Android vilket har en direkt positiv effekt på batteriet. Jag läste om det förut, men har helt glömt bort exakt vad man gjort.
     
  5. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du kan inte skicka några länkar på guider på hur du gjorde när du installera din ROM och vilken ROM du använde exakt med namn osv

    Jag har ju flashat telefoner, xbox 360, chippat gamla ps2or så teknik och sånt är inte så svårt men jämnfört med min gamla Huawei U8220 så verkar det mycket krångligare att flasha en HTC

    Är ROMen du använder stabil?, om du installerar spel,surfar,ringer,messar brukar den stänga av sig av någon konstig andledning och sen hur svårt är det att försötöra en HTC genom om man missar något steg i en guide ?
     
  6. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag skrev en guide om det för länge sedan: http://www.lathund.nu/2010/03/15/flasha-in-en-custom-rom-pa-din-htc-hero :)

    Den rom jag använder idag är denna: http://www.cronosproject.org/forum/viewtopic.php?f=58&t=780 (Det finns en tråd om den i Hero-delen här med)

    Den är så stabil den kan vara för en 2.3 ROM till Heron tycker jag. Jag har inte upptäckt några allvarliga buggar i överhuvudtaget. Jag har aldrig haft problem med att den stänger av sig. Men läs igenom tråden hos Cronos så bör du få en liten bild av hur väl den fungerar.

    Det mest kritiska steget är när man låser upp bootloadern. Men om du följer instruktionerna är det ingen fara. :)
     
  7. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER


    Okej tack så mycket ska kolla igenom detta :)

    Gör det något att man har stock 2.1 från HTC inlagd?

    Har också läst att man INTE ska flasha in en ROM gjord för HTC hero Sprint men den där FLashrec stod det att man kunde använda den på HTC sprint stod inget om den vanligt HTC hero
     
    Last edited: 20 feb 2011
  8. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    läste i din guide att man behövde en recovery img vart finns den?
     
  9. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
  10. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ahh tack :)

    Tänkte testa denna men installerade en annan Elelinux med 2.3 som fanns här på forumet, den funkar väääldigt segt tycker jag även med pro launcher och ADW så undrar, kan jag bara wipe allt och installera den du använder utan att behöva nedgradera till någon annan ROM först?
     
  11. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Det är bara att wipa och in med den nya romen. :)
     
  12. Laffe

    Laffe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    1 430
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 6S
    Platta:
    Apple iPad Air 2

    Funkar den där guiden även för nyaste officiella 2.1?
    Ska fixaq en väns Hero idag, följde din guide till min Hero. FAst den hade ju 1.5 då..
     
  13. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Jag vågar inte svära på det, men jag tror inte det ska vara några problem.
     
  14. andush

    andush Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Kan väl redogöra lite för mina intryck efter min första rootning för en vecka sedan efter att ha kört original-rom i ett drygt år. Jag har slängt in den beprövade Elelinux_Froyo_2.2.1_Final.

    Mitt första intryck var att AWDlauncher kändes otroligt segt jämfört med LauncherPro som jag använt sista halvåret. Men efter att ha laddat ned senaste LauncherPro kände jag att det var något bra på G.

    Telefonen känns med Elelinux_Froyo_2.2.1_Final betydligt rappare än innan, och då har jag inte gett mig in på att mixtra med klockning av CPU etc. Om detta beror på att det är en bättre rom än original eller på att en factory reset faktiskt rensar bort en hel del gammal skit som kan slöa ner telefonen kan jag inte svara på. Jag känner mig iaf grymt nöjd. Men det kan man ju å andra sidan känna efter att ha installerat om en dator för första gången på ett par år.

    Batterimässigt upplever jag ingen större skilnad motför tidigare.
    Det enda negativa jag egentligen kan säga är att jag haft problem med alarmets snooze-funktion samt att jag saknar Sense-dailern, men kör med Dailer One som substitut.

    Men jag rekommenderar helt klart en root och flasha ny rom! Var enklare än jag trodde, största problemet för mig var att få kontakt mellan datorn och telefonen.