CM7.0.0 RC1 Alpa2 ute nu

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Brain, 21 feb 2011.

  1. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nu finns en ny version av CM7 till Spica. Den är väldigt stabil för att vara så tidig, och Sleep-of-Death-buggen är nu löst. Givetvis är den ännu inte lika snabb som CM6, och det finns ännu inget stöd för custom kernels.
    De flesta nödvändiga funktioner fungerar nu, förutom kameran.
    Testversionen kan laddas ner här
     
  2. Dava

    Dava Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vad innebär Sleep-of Death?

    Kommer nog att vänta lite. Är galet nöjd med CM6.. Men när en ny version väl är släppt brukar det väl inte dröja länge innan en fullt fungerande version släpps?
     
  3. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Sleep of death, mobilen går inte att väcka när den sover. Enda lösningen är att rycka ur batteriet och starta om.
    Utveckligen går riktigt fort. Mycket fortare än Froyo gjorde, så vi har säkert nästa alpha snart, och på den lär det mesta fungera.
     
  4. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Kan tilläggas att CM 7 är baserat på Gingerbread och inte FroYo, stod inte uttryckligen bara för att förtydliga lite :P
     
  5. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Bra, jag tänkte skriva med det, men sen tänkte jag att all vet nog det :P Och det är nog troligen GB, in CM7 i sig, som ställer till problem. Jag har kört den i en dag nu, och det mesta fungerar, men man ska tänka på att den ännu är i sin linda. Spel fungera överlag dåligt, och batteritiden är usel, eftersom mobilen inte kan sova ordentligt. Om jag har förstått det rätt så beror det på radion, för de som kör med endast WiFi har lägre CPU användning. Men samdroids utvecklare jobbar som vanligt på i hög takt.
     
  6. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Funderar på att behålla telefon nu ändå fast de kosta jävla mycket i månaden
     
  7. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ja, Spican blir bara bättre hela tiden. Med de senaste FroYo ROMarna är den fantastisk, och nu är SpicaGen på väg, en ROM som inte är Alpha, med det bästa från CM och Samdroidmod. Och de siktar på att även den ska bli Ginger, det vill säga, när det fungerar. Men en riktigt bra GB Alpha verkar komma när som helst. Spicagen kör GB tema för övrigt.
    Jag har också funderat ibland på att göra mig av med Spican, men tack vare Samdroids utvecklare så tycker jag bara mer om den nu än när jag köpte den för ett år sedan.
     
  8. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Ja Samdroid är ruskigt bra på att utveckla nya saker till Spican, det är nog en av anledningarna till att jag alla fall är nöjd med telefonen. Dock skulle jag gärna vilja ha en "bättre" Android lur ala SGS eller Desire men har inte riktigt råd just nu.
     
  9. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ja, man kan ju klaga en hel del på hårdvaran. Men killarna där borta har ju lyckats optimera som bara den. Med Lukiqqs kernel 7 flyter allting på ruskigt bra. Om man kör patchen av Angry Birds med den så känns det nästan som Rovio har lärt sig programmera till Android.

    Edit:
    Alphan är nu patchad, och vad det verkar drar den nu inte lika mycket batteri. Jag väntar dock ett litet tag till, då jag vill ha kameran och bättre grafikdrivisar. Men batteriet var tidigare ett stort problem, som nu verkar borta, om någon vill testa.
     
    Last edited: 23 feb 2011
  10. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Jag tror inte att det är hårdvaran som är så dålig utan implementationen av den och samdroid gruppen har det inte lätt eftersom källkoden inte är öppen så det måste gissa och pröva sig fram väldigt mycket.
     
  11. m0hamed

    m0hamed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung s21 ultra
    Har testat patchade versionen och batteriet håller mycket längre nu. Grabbarna på samdroid är underbara :-)
     
  12. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Är det några fler fix? Jag avvaktar nog ändå lite då jag precis börjat köra ett gäng sköna spel :P
     
  13. Fueleh

    Fueleh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2011
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ser sjukt lovande ut. Kommer nog inte byta ut min spica på många år känns det som nu iaf, de på samdroid gör det juh sjukt bra. Men väntar lite med detta tills det blivit lite stabilare.