Hero tillbehör, TM

Diskussion i 'Hero' startad av plun, 28 dec 2009.

  1. Oskar1

    Oskar1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur känna skärmen efter att du satte på is, har funderat på att köpa ett sånt skydd har dock inte en repa på skärmen men i förebyggande syfte iaf
     
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo skärmen känns lite plastigare och något mer "glidmotstånd" när man flyttar runt fingret. Nu har den inte torkat klart än för det tar upp till 72 timmar enligt manualen så plasten kanske hårdnar lite.

    Annars funkar skyddet bra... brukar alltid repa sönder mina mobiler..:P
     
  3. KiviE

    KiviE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag hade full body men lyckades repa den lite så skickade in den och fick en ny på garantin.

    Dock märkte jag hur mycket skönare det var utan skydd så satte aldrig på det igen så det ligger och skräpar i bokhyllan.

    En dålig sak med full body är att det inte följer med något skydd för ljudknappen så riktig full body vet jag inte om jag skulle kalla det.

    Samt det är lite krångligt att få på skyddet i hörnen så det inte ser fult ut och går upp.
     
  4. Oskar1

    Oskar1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2009
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    aha då ska jag nog ta och köpa en skydd så att heron inte blir som min gamla w810i(jävligt bra tele).
     
  5. mort

    mort Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  6. PatBenson

    PatBenson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tusan också! Det var den jag var ute efter, kom just hem från webhallen i Sumpan i tron att dom hade en HTC hörlur kvar, men den sista hade någon köpt. Kanske bra... borde avbeställa och köpa den 3.5 pluggen och några rejälare lurar istället. Blir något dyrare men det frigör USB pluggen om man vill ladda/ha den ikopplad i datorn medans man pratar. (svår att se, men står det iPhone eller Mac på den? Glider ojärna omkring med nått s**ans äpple på stan ;) )
    Verkar som att jag drar ner till Kjells imorrn och kollar på den.

    Någon som kan rekommendera några bra "in-ear" lurar? (mössa hörlursbåge går inte ihop)
     
    Last edited: 30 dec 2009
  7. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Annars har Netonnet i Veddesta både din HS U110 och den dyrare RC E100, som har fler funktioner inkl. mute och lock. I och för sig så snor åtminstone RC E100 USB-uttaget istället för att använda sig av 3,5 mm-uttaget om det är så att du vill ha det ledigt.
     
  8. PatBenson

    PatBenson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2009
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hmm, jag är rätt säker på att den första U110 lirar i USB:n den med, och jag väljer nog USB:n fri om jag kan, annars såg den andra redigt flott ut, tack för tipset :)
     
  9. jocke4u

    jocke4u Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har precis beställt en HTC Hero och funderar på Invisible Shield...
    Har haft det på en Creative Vision:M spelare och där har det fungerat mkt bra. Dock kan man ju misstänka som ni skriver att känslan försvinner och det blir lite "klibbigare".

    Så " plun", hur lyder din rekommendation? :)
     
  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Att man aldrig stoppar ner "hjälten" i en ficka som innehåller något som repar.....:P

    Nu klarar iaf jag inte av det så då är InvisibleShield helt OK. Verkar helt torrt nu och det är "lite" plastigare men jag störs inte av det. Ett fåtal små/små bubblor kvar på ena sidan som man nog helt fått bort om man varit noggrannare med den medföljande skrapan, man ser bubblorna om man kollar noga.

    :)
     
  11. mort

    mort Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det står Philips på den :P
     
  12. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    *Ursäkta dubbelposten, men såg att mitt förra inlägg låg i Liquid-forumet och tänkte att det passade bättre här*

    Jag har nu idag fått hem mitt DQC-160-skydd till min Hero till det facila priset av 94 kr inklusive frakt (fri frakt) via ovanstående sajt (men från denna Hero-länk). Tidigare hade jag ett Invisible Shield som satt bra och fungerade bra. Jag tyckte dock att det var lite för mycket friktion, särskilt om man skulle göra finjusteringar på skärmen.

    Det här skyddet är betydligt glattare (Invisible Shield hade en mer gummiaktig känsla) och verkar liksom Invisible Shield stå emot fingeravtryck bra. Känsligheten på skärmen är minst lika bra, så än så länge är jag mycket nöjd med bytet. Vid första applikationen fick jag in ett dammkorn, men det var bara att ta av, skölja av i vatten och sätta dit igen.

    Det som återstår att se är hur hållbarheten är. Invisible Shield har ju livstids garanti på sina skydd, vilket inte dessa har. Däremot är dessa billigare och för tillfället kan man dessutom köpa tre till priset av två på ovanstående sajt.