Custom Rom! Cyanogen mod 6 och 7!

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av MaxaaN, 10 feb 2011.

  1. fragolite

    fragolite Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    asså ??? hur installerar man swedish.zip filen då?

    Jag extractade qwerty.kcm.bin filen och ersatte filen i system/usr/keychars med root explorer.

    Det kanske är fel sätt att göra på :P ?
     
  2. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Alltså jag har ingen aning inte testat själv.. Det är inte så att du ska flasha in den da? Döpa den till update.zip sen flasha i xrecovery... typ kanske :P
     
  3. PolliSoft

    PolliSoft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Felpost
     
  4. jussi

    jussi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 sept 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det mesta fungerar ju kanon bra tycker jag MEN..

    När någon ringer upp hör jag bara en ring signal sen tyst ???

    Personen som ringer kan höra att fler signaler går fram

    vad fan kan felet vara ? ( om det nu är fel :-)

    Mvh / Jussi
     
  5. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Snart dags för mig att testa denna rom till min mini pro. Jag ska testa imorgon om jag får tillräckligt med tid över..

    EN fråga angående installationen. Ska jag innan installationen formatera sdkortet så det fungerar med app2sd? och om det behövs, vilket filsystem ska jag formatera ext partitionen till?
     
  6. fragolite

    fragolite Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade gjort rätt men glömt det sista du skrev "Glöm inte ändra rättigheterna till rw-r--r"

    Så nu funkar åäö :D, synd att symboler inte är komplett då jag använder understreck ganska ofta t ex...


    Du gör som jag nämnde i min andra post:

    1. Ladda ner filen som PolliSoft länkade
    2. Skicka över filen till SD kortet
    3. Om du inte redan har det, skaffa programmet Root explorer
    4. Inne i Root Explorer, navigera till sdcard och välj att kopiera (långklicka på filen) "qwerty.kcm.bin".
    5. Gå bakåt "..." tills du kommer tillbaka till start, sen navigera dig in på system/usr/keychars och längst upp i Root Explorer tryck på knappen "Mount R/W" (detta ger dig skrivrättigheter i mappen). Tryck på Paste och ersätt.
    6. Sista steget är att få qwerty.kcm.bin filen till rw-r--r, det gör du genom: långklick på filen > permissions > User: Read, Write Group: Read Others: Read (execute var ibockat för mig på group och others så jag avbockade dom ..)

    Man kan kontrollera om man har fått "rw-r--r" genom att titta under namnet på filen så står det datum och sedan rw-r--r.

    Annars så funkar romen klockrent förutom att den helt plötsligt kan hänga sig eller starta om oväntat ... :(
     
  7. PolliSoft

    PolliSoft Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Kan någon gå in i Testa-appen och se om Samtal har lika högt värde som för mig?
    Om ingen annan har det är det väl bara att flasha om antar jag, men jag vill inte göra det om jag förmodligen får samma sak igen...
     
  8. espling

    espling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har samma när jag kollar. Kör med MiniCM-1.0.0-Alpha2.
     
    PolliSoft gillar detta.
  9. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    ohhh, galet snyggt, verkar fungera riktigt bra.. nu ska jag bara se till att å ä ö fungerar oxå
     
  10. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Trixar lite med CM6 och det mesta verkar funka än sålänge men har stött på några märkliga buggar.

    1. Om jag lyssnar på musik och försöker höja volymen med skärmen låst så fryser hela telefonen. Nån mer som märkt samma? Är Winamp jag använde då.

    2. Eniro-appen får jag FC direkt på när jag försöker öppna, och likaså är widgeten stendöd. Men den där lilla popup-en som kommer när nån ringer fungerar ändå. Och det är liksom problemet, vill använda appen men inte popupen då jag heller vill köra med Incoming. Nån med nån schysst lösning?
     
  11. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Har kört froyo varianten och den fungerar riktigt bra med lite ta bort, lägg till, modda så flyter det fint... dock så undrar jag två saker...
    Nr 1: En bugg är att den startar om random, nån som kan säga hur ofta av erfarenhet?
    Nr 2: Jag har en gammal engelsk version av market, hur får jag den nyaste samt på svenska?

    Må väl/
     
  12. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Har du märkt nån skillnad i respons på telefonen när du lagt in CM6? La nämligen in MiniCM 1.0.0 Alpha2.1 (Som också bygger på CM6 med Android 2.2.1) på min X8 och det känns numer som en helt annan telefon, svarar direkt i menyer m.m och har väldigt få spontana reboots.
    CM6 till min mini pro känns fortfarande ungefär lika segt som med Android 2.1, ingen direkt skillnad där alltså. Några tips på "ta bort, lägg till, modda" som du vill dela med dig av ? :P

    Som svar på dina frågor:
    1. Har bara kört sen igår men omstarterna är relativt många, men följer även i fas med hur mycket man pillar och testar. Har än inte varit med om att telefonen rebootat sig själv då den legat orörd.

    2. Gillar gamla Market bättre och har inga problem med engelskan så jag klarar mig bra... :cool:
     
  13. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Använt denna rom sedan igårkväll och allting fungerar perfekt. inte varit med om någon omstart ännu (Tid sedan systemstart: 19:28:33h)

    Saknar dock att FM radio inte finns och att jag inte lyckats få hem nya market ännu. men har hört att det är problem med den så lika bra att jag får behålla gamla market så länge som möjligt :)

    Har även märk att min skärm påstås ta 87% av batteriförbrukningen, kan detta verkligen stämma? (skärmen är inställd på autoljus funktionen.)
     
  14. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Min har startat om en gång, direkt efter ett avslutat skype samtal. Ringde ett till samtal för att testa om det hade med det att göra, men det andra samtalet gick fint. Annars inga problem vad jag har märkt. Ännu så länge jätte nöjd med denna rom
     
  15. Hawake

    Hawake Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Blev sugen på att testa skype jag med, och fick nu min första reboot efter att jag loggade ut och stängde av skype. hade ingen vettig person online att ringa :)
     
    Last edited: 25 feb 2011
  16. damagee

    damagee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 maj 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr så var inte den romen så bra som jag trodde. Blev allmänt seg och tråkig. Rootade om och körde in Black Theme och låter det vara så nu.
     
  17. djrov

    djrov Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hmm jag får FC på root explorer när jag har CyanogenMod 3.1 installerat. Nån mer som får, kan inte posta till herrarna på XDA heller eftersom jag inte har postat 10 ggr.
     
  18. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Det har kommit en "CyanogenMod3.1 hotfix 1" nu, ska prova att flasha in den och se om det blir något bättre, förhoppningsvis fungerar skype utan att det ska bli omstarter när jag använder det..
     
  19. besa

    besa Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Jag installerade denna hotfix, har inte hunnit testa den så mycket. Men LCD Density var inställt på 110 i system prop. Allt såg generält sätt bättre ut med det, men Dolphin crashar då. Jag ändrade till 120 men då är ju översta raden på knapparna i dialern halva.. Någon som har en lösning på detta.

    Edit:Jag har testat några skype samtal nu, förut rebootade telefonen då och då efter skype samtal, jag har giort ett par test samtal till skypes prov telefon och det har inte crashat ännu..

    Däremot iriterar jag mig på att halva 1,2,3 är borta i dialern.. lösning önskas, för ställer jag om lch density till 110 krashar ju dolphin..
     
    Last edited: 26 feb 2011
  20. pedlund

    pedlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej det här ser lovande ut, men ni som har testat 3.1 och hotfixen. Vad säger ni? Är det värt att skaffa romen nu, eller ska man vänta ett tag till? Börjar bli väldigt sugen nu som sagt :P