Touchscreen fungerar ej! Helt plötsligt trasig.

Diskussion i 'Blade' startad av xillion, 10 dec 2010.

  1. Slaneby

    Slaneby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    nvm problem temp solved
     
  2. Ood

    Ood Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    jag hade stora problem med digitizern förut under en längre tid, ett tag lade den helt av.
    höll på och trixa på olika sätt, men inget hjälpte. men så plötsligt började den fungera felfritt igen, när den bara hade legat orörd över natten.
    har fungerat felfritt i flera dagar nu *ta i trä*..
    så jag skulle inte ta för givet att det har med varken cacherensning eller rombyte att göra (jag hade samma problem med stock orange romen och JJ rls 9).
    står mer i denna tråd:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=28912
     
  3. swanden

    swanden Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Känns lite som om jag är den ända som inte fått ett måndags-ex. Min har funkat perfekt hela tiden fast ibland blir på lite dåligt hummör och segar sig som fan.... Fast då är det bara att reboota så funkar den perfekt igen
     
  4. Svartpippi

    Svartpippi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min fungerade perfekt tills en dag då jag drabbades av samma fel, la ifrån mig den på köksbänken och när jag kom tillbaka efter en timme så svarade inte touchskärmen, allt fungerade förutom touchen, lyckades blåsa tillbaka original Comviq ROM och lämna in den på garantijobb. Fick tillbaka den igår efter att den varit hos anovo i 3 veckor och då har man bytt touchskärmen och mainboard. Så nu fungerar den igen.
    Hade lite strul att få igång den, först så ville den bara fungera med laddsladden i även fast batteriet var fullt, men efter att jag matat in pinkoden och välkomstguiden drog igång så boota den om och sen höll den på så. Tog då ur minneskortet och då starta den utan att laddsladden var i och den fungerade som den skulle, stoppade sen i minneskortet igen och nu fungerar den även med det i.
    Funderar på om jag ska lägga in SS igen eller om jag ska gå på CM (men den verkar lite instabil).
    Köpte min Blade den 25 Januari 2011, verkar som det var en dålig batch då många som haft strul, köpt den runt den tidpunkten.

    Edit: Jag körde original ROM 2.1 då den pajade men testade att ladda in SS4 för att se om det hjälpte at byta ROM.
     
    Last edited: 5 maj 2011
  5. dogadder

    dogadder Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER