WhoIsCalling - nummerpresentatör för sms och samtal

Diskussion i 'Applikationer' startad av Henrik Lannerhjelm, 25 jan 2011.

  1. torkel

    torkel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hejsan,

    Lite kommentarer om senaste versionen...

    Om man nu ska vara petig, så undrar jag om man inte normalt sett brukar namnge widget:arna bredd x höjd, och använda 'x' istället för '*'.

    Numera, om jag går in och söker på ett nummer, så hittar den två träffar om jag har vcard sökning påslaget, annars bara en och oavsett om jag vill spara numret eller ej så fortsätter den att söka efteråt och jag måste avbryta sökningen för hand.

    Jag får fortfarande bara valet att skapa ny kontakt, inte att lägga till nummer till existerande kontakt. Tror aldrig det har funkat för mig att lägga till nummer till existerande kontakt.

    Med visa källinfo påslaget och vid en sökning som använder min "Custom" källa, så tycker den att jag söker på just "Custom". Den visar inte det namn som jag har döpt källan till.

    Om jag försöker testa min källa ("Test fields") så får jag inte tillbaka något svar, däremot så funkar den när jag gör en sökning på riktigt.

    mvh
    /Björn
     
  2. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag justerar det till nästa version.

    Får du alltid felet vid varje manuell sökning i appen (med vCard på)?
    Om det inte sker konstant vet jag nog hur jag kan lösa problemet. Om det sker konstant får jag klia mig i huvudet mera.

    Det valet finns idag bara i frågerutan som kommer upp efter samtal. Självklart bör jag justera så att den visas även vid sökning inne i programmet.

    Om du går in på sidan nu och sparar om källan bör rätt namn visas i appen.

    Ska kolla på det. Får jag testköra din källa?


    Tackar för dina kommenatarer, de är guld värda!

    mvh Henrik
     
  3. torkel

    torkel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag får det med alla nummer jag testat. Dessutom, skriver jag inte ett icke existerande nummer (tex 99999999999999) så står den och söker i all oändlighet, tills jag avbryter.

    Ah. Det vore guld värt att ha den med även på sökningar.

    Japp nu visar den min källa.

    Visst. Självklart. Jag PM:ar dig infon (fast jag antar att du redan vet vilken källa det är :-)

    Tack själv för en bra app. Att kunna lägga till egna källor är det som gör den suverän (sen kan jag iofs tycka vad jag vill om att källorna ligger lagrade på en server utanför min kontroll och inte enbart i telefonen, men det är en helt annan sak...)

    /Björn
     
  4. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag hittade problemet. Orsaken var att jag bytt ut enter-knappen mot en sökknapp på tangentbordet vilket fick sökhändelsen att ske två gånger(på telefoner som fungerar korrekt och visar en sökknapp, tyvärr gör inte min HTC Legend detta). Ny version finns nu ute på market som bör lösa detta.
     
  5. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Felmeddelandet från webbsidan visades med svart text på svart bakgrund:o. (Inte riktigt nöjd med den designen...), numera vit text istället!
     
  6. vikko

    vikko Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Sjukt nice appen börjar bli! :) Fattar inte riktigt det här med extra källor, är det om man t.ex. vill lägga in så den söker på lokaldelen, 118218 eller 118700 t.ex.? Eller är det nått annat?
     
  7. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tackar:).

    Man kan lägga till vilken sida som helst (förutsatt att den kan ta in ett telefonnummer som argument) och med hjälp av regexp-uttryck få ur bra information på sidan/tjänsten. Det är de källor som läggs till som programmet använder för att hitta information (programmet själv känner inte till någon sida att söka på.).

    Om en ny källa läggs till av en användare och den anges som publik kommer den att spridas till alla användare av applikationen om tester visar att den är bra. Man kan ha en egen källa som t.ex. söker på det företag man jobbar på. En sådan källa sprids inte till övriga telefoner. Det finns idag ca 200 källor tillagda (en del dubletter).

    Man kan själv välja vilka källor den ska söka på. t.ex. så använder en del endast någon av källorna vemringde.se/missatsamtal för att undvika telefonförsäljare.
     
  8. ProZebe

    ProZebe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har kört denna ett tag och det fungerar kanon. Mitt enda problem är att jag inte får opkollen att fungera?
     
  9. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Anledningen är att den källan inte skulle synas ännu (källan hämtar operatörens namn och lagrar i ett nytt fält som inte den nuvarande versionen kan visa). Jobbar på att lägga till stöd för ytterligare fält i Android och iPhone versionen. Meddelar här när den versionen finns tillgänglig!
     
  10. nadro

    nadro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Grym app på alla vis, men jag har ett problem med den och det är att den krashar efter varje samtal alt sms, processen com.android.htccontacts för programmet Kontakter stoppades oväntat. Försök igen.
    tips på det ?
     
  11. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Låter inte bra. Installera gärna Log collector från Xtralogic och skicka logen till mig så kan jag kontrollera vad som sker. Mailadressen hittar du i appen alternativt kan jag kan PM:a den till dig om du vill hjälpa till att hitta problemet!

    Vilken version av WhoIsCalling kör du?
     
    Last edited: 29 mar 2011
  12. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har du börjat ta betalt för whoiscalling? Den verkade helt ha lagt av för mig, och jag avinstallerade och lade till den igen. När jag rotade runt bland inställningarna hittade jag att det var trial i tre dagar och sen skulle man betala 20 kr med sms. Hittar inget i tråden om det.
     
  13. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Programmet kommer att fortsätta vara fritt för nummeruppslagning både manuellt och vid samtal. Extra funktionerna typ sms kommer endast finnas i den registrerade versionen.

    Gick det att söka manuellt i programmet när du hade problem?

    Om problemet skulle fortsätta skicka mig gärna en logg så sätter jag din telefon till registrerad!
     
    Grotesco gillar detta.
  14. Grotesco

    Grotesco Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    366
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Ja, det gick att söka manuellt. Jag får prova den ett tag till och kolla...
     
  15. jokke.holmkvist

    jokke.holmkvist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+
    användt appen nu ett bra tag och är riktigt nöjd, dock en liten irreterande detalj är när jag rensat samtalslistan så ligger det kvar i widgeten tills jag öppnat och stängd appen ett par gånger...
     
  16. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Roligt att du är nöjd:)

    Är det när du rensar cachen som widgeten inte uppdateras eller använder du något speciellt program för att rensa samtalslistan?
     
  17. jokke.holmkvist

    jokke.holmkvist Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S22+
    näh det är när jag mottagit eller ringt några samtal så går jag in i telefonboken "samtalslistan" och raderar alla samtal. när jag sen går ut på hemskärmen igen så ser jag sista samtalet visas fortfarande i whoiscalling widgeten... trycker jag då på widgeten så programet öppnas så visas där inga samtal men stänger jag programet så är widgeten uppdaterad...
     
  18. Henrik Lannerhjelm

    Henrik Lannerhjelm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2011
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ahh, nu förstår jag. Vet ej om det är möjligt att fånga upp att en rensning av samtalslistan skett. Ska kolla på detta!

    Som det fungerar idag uppdateras widgeten max var 30 minut. Extra uppdatering görs utöver detta efter ett samtal samt när man varit i applikationen (bör endast göras av applikationen om nya data har hittats alternativt rensa cache har använts)
     
  19. whalle

    whalle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2011
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    När jag får ett sms från ett okänt nummer så kommer det upp en notification om detta men problemet är att den även visas efter att jag sparat numret.
     
  20. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Riktigt bra! Tycker om denna mycket mer än vemringde appen.

    Men varför är det färre transparency options för widgeten än för inkommande samtal? Medium har alldeles för hög opacity tycker jag.