Desire + BT headset (a2dp) funkar inte

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av zatan, 28 feb 2011.

  1. zatan

    zatan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Hejsan!
    Jag har en rootad Desire med orginalrom. Sen så har jag införskaffat ett Sony Wireless Bluetooth Headset PS3 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=371850. Både headsetet och mediaprogrammen som jag spelar upp musik med stödjer A2DP.
    Jag kan ansluta till headsetet och använda det som vanligt men när jag vill lyssna på musik så spelas musiken upp i vanliga telefonhögtalaren. :cry:
    Hur gör jag för att få musiken i headsetet istället?

    Mvh Danne
     
  2. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Meny, inställningar, trådlöst och nätverk, bluetooth, longpress på enheten, välj media och telefon eller liknande (minns inte exakt vad det står)
     
  3. zatan

    zatan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Jo dom inställningarna har jag bockat för men fungerar endå inte. (Anslut: Anslut till telefonens ljud och Profiler Telefon: Ansluten till telefonens ljud)
     
  4. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Du måste ansluta till medialjud också. Det ser ut som att den bara är inkopplad till telefonens ljud, på min MW600 står det typ "ansluten till telefon- och medialjud".

    Longpress, alternativ. Där ska du kunna bocka in profiler som Media och Telefon.
     
  5. zatan

    zatan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Okej, men det verkar som jag inte har någon sånn inställning. Jag har bara en profil att välja på. Troligtvis så kanske det inte går att lyssna på musik med den här typen av headset även att den stödjer a2dp. Tack så mycket för svaren.
     
  6. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag är säker på att du kan hitta en app som skickar musiken via telefon ljudet.

    ___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

    Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.
     
  7. Nissdroid

    Nissdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Mitt MW-600 har ibland (3-4 gånger på lika många månader) tappat mediakanalen och enbart varit kopplat över telefonkanalen. Det har löst sig när jag tagit bort parningen i telefonen ("slängt headsetet") och låtit de para sig igen. Kan vara värt att prova om du inte gjort det redan.
     
  8. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ditt headset stödjer inte A2DP, det är inget någon av oss kan göra någonting åt. Tyvärr. Om du läser i "Egenskaper" på prisjaktsidan du länkade ser man att den endast stödjer Bluetooth-profilerna HFP(Handsfree-profilen), HSP(Headset-profilen). Hade det stått A2DP så hade du haft medialjud i stereo. Om du vill kunna lyssna på musik via bluetooth måste du tyvärr köpa ett headset med A2DP, eller gå tillbaka med ditt till den affären som sade att ditt PS3-headset hade A2DP. Generellt så stödjer inte mono-headset A2DP, även om det säkert finns undantag.

    Jag misstänker att du blandar ihop bluetooth 2.1+EDR* med A2DP(Advanced audio distribution profile). Det är inte samma sak, men jag har för mig att 2.1+EDR är ett krav för A2DP dock gäller inte det omvända :(

    *Nyare version av bluetoothprotokollet med tillägg "Enhanced Data Rate" för att öka bandbrädd

    Wikipedia om bluetooth-profiler
     
  9. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 585
    Mottagna gillanden:
    483

    MINA ENHETER

    Eller så är den inte a2dp? hittar ingen definitiv info om den har eller inte.


    Tittar man på dustinhome så skriver dom att den har a2dp.
    Tittar man på sonys hemsida säger dom att den har a2dp.
    Men tittar man på någon annanstans så har den dom du säger.
     
    Last edited: 1 mar 2011
  10. zatan

    zatan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Jo jag har kikat på både dustins hemsida och på sonys och där står det att det stödjer A2DP.
    Visst, det är ju egentligen bara ett vanligt headset som egentligen bara är till för att prata i men jag tycker endå att det ska fungera eftersom det enligt tillverkaren (sony) stödjer A2DP?
    Grejen är att jag har ett likadant BT headset fast ett gammalt sony ericsson som verkligen inte har A2DP, så det va därför jag lånade kompisens Sony ps3 bt headset för att se om det skulle fungera innan jag köpte ett själv.

    Jag kanske bör prova med ps3 headsetet i hans iphone 4 och se om det går att få ur nån musik ur den för då kan man ju utesluta lurarna och istället tänka sig att det är nått med inställningar eller nått annat med min telefon.

    Tack så jättemycket för alla svar.. berätta gärna om ni kommer på något mer som kan lösa problemet
     
  11. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Enligt tillverkaren? Eller enligt diverse återförsäljare? Du vet hur man ser om en säljare ljuger? Hans läppar rör på sig.

    Jag laddade ner produktbeskrivning från http://us.playstation.com/support/manuals/ps3/ och hittar inget om A2DP.
    ___
    MiniMax (HTC Desire Z, standard ROM, 2.2.1)

    Android is a trademark of Google Inc. Use of this trademark is subject to Google Permissions.
     
  12. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 585
    Mottagna gillanden:
    483

    MINA ENHETER

  13. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag har ytterst svårt att tro att den har A2DP... läser man på sidan som länkades i föregående posten kan man läsa:
    Men allt jag har läst om A2DP så är det inte tvåvägs vilket får mig att tvivla på informationen som står på sidan.
    Läser man på http://us.playstation.com/ står det inget om A2DP bara att den har ett "HQ-mode" och noise canceling... Samma sak gäller om man läser manualen.
    Lägger man sedan till att den faktiskt inte fungerar som A2DP-enhet, så tycker jag att det är ganska solklart vad som gäller...
     
  14. zatan

    zatan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Hej igen!
    Jag har nu provat headsetet med farsans Nokia 5310 och det fungerar att streama ljudet till headsetet! :D Så då är det alltså nånting med min desire som gör att det inte vill fungera... =/
     
  15. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Beats me... du har inget annat A2DP headset att prova med din desire? men coolt i vilket fall att den har A2DP - det trodde jag aldrig...
     
  16. zatan

    zatan Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 feb 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung S22 Ultra
    Nja jag har bara ett gammalt sony ericsson headset som gjordes innan a2dp uppfanns. :D Jag det va rätt häftigt men ljudet va dock inge vidare (ganska låg volym och skorrigt ljud). Det är nog inte så att man går omkring dagligen och lyssnar på musik med dom då är nog SE MW600 bättre för det endamålet...