Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

  1. Labbrocken

    Labbrocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z
    Platta:
    Z4 tablet
    Det har jag inte gjort ännu. Ursäkta den oinsatta frågan men är det bara appar och kontakter som tas bort med en fabriksåterställning? Kontakterna kan man väl göra backup på i blur så dom enkelt kan stoppas in igen va?
     
  2. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Ja, telefonen blir som när du fick den.
    Kontakter kan backas upp till Google också.
    Appar kan också säkerhetskopieras om du aktiverat det under Inställningar -> Sekretess.
     
    Labbrocken gillar detta.
  3. Labbrocken

    Labbrocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z
    Platta:
    Z4 tablet
    Blir till att prova och hålla tummarna. Tack för hjälpen!
     
  4. ankaon

    ankaon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Last edited: 2 mar 2011
  5. Falkz

    Falkz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Någon som vet om man måste ha någon speciell laddare för att kunna ladda den i bilen?
    till min Desire så har jag en vanlig cigg till usb adapter men när jag kopplar in tjejens Defy så händer inget alls!
     
  6. jukkas

    jukkas Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    har en galaxy s som fick fukt i usb uttaget...ingen kontakt med datorn..:( köpte nu en defy..ska ju vara säker för sånt om plopparna ligger där dom ska....måste säga att jag är överraskad....förutom lite lagg i bland så funkar den ju klockrent...ex/ jobbets email fick jag aldrig å funka i galaxyn...ibland kunde det komma in ett mail..men men...funkar kanon i defy:n..helnöjd
     
  7. Jonsson

    Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    @Falkz
    Min mobil laddas fort och utan problem i mitt cigg-usb-uttag. (Ingen hjälp det kanske...)
     
  8. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Märke på den?
     
  9. Jonsson

    Jonsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Menar du serienummer eller om det är en Defy eller ej? En Defy i vart fall.
     
  10. Rikko

    Rikko Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Hej!

    Är inte säker på hur det är med Defy, men en del apparater (bl.a. iPod) kräver en laddare som kan ge "output current" på 1 Ampere (1000 mA).

    Jag vet inte hur telefonen kommer fram till om laddaren har 1 A eller ej, men kolla på din laddare och prova om en annan laddare med 1 A funkar bättre.

    Hmm, fast kollade precis på min egen laddare. Den är visserligen till en Motorola Milestone, men den funkar till Defy.
    Den ger en output på 850mA (5.1V).
    Kanske knäckte min egen idé där. :ehm:

    Men kolla laddaren du kör med. Ger det t.ex. Output 500mA så kan det ju vara värt att prova en laddare med högre output.
     
  11. Falkz

    Falkz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Den ger en output på 1000 mA och den klarar som sagt var att ladda min desire utan problem...
     
  12. Vesa

    Vesa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag hade exakt samma problem med 3g efter att ha flashat 2.34.1 men det har löst sig nu. Det jag gjorde var att flasha den senaste läckta romen på xda forum. Nu funkar allt perfekt och jag har dessutom froyo. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=978792
     
  13. elvings

    elvings Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER



    Saker o ting kan vara felmärkta.

    jag kan inte ladda min defy med en 500 mA utan måste använda en större. Har provat både bil o nätladdare med mindre än 1000mA och det är ingen bra idé.
    Det är som telefonen drivs men ej laddas. Charging kommer aldrig fram på displayen men telefonen tänds.
     
    Last edited: 15 mar 2011
  14. pomah

    pomah Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    strömmärkning anger egentligen bara hur "snabbt" ens telefon kommer att laddas, det är alltså max ström som laddaren kan ge ifrån. Dock så kan det vara så att telefonen behöver en minsta ström för fungera. Dock så bör allt över 500 mA fungera då en USB port ger ifrån sig max 500 mA.
     
  15. texasgotland

    texasgotland Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    verkar vara skillnad på usb kablar med ? köpte 3 st häromveckan å 2 meterskabeln får man de lustiga fenomenet att när man tar ur laddaren så fattar den inte att man gör de utan står på telen att den laddar å ibland på eftermiddagen kommer den på att den inte är ansluten. har testat med mina se kablar å orginal å då gör den inte så. å med vissa kan man ladda genom usb porten datan, usbaddapter bil å andra inte lustigt tkr ja
     
  16. Tiny Turtle

    Tiny Turtle Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2010
    Inlägg:
    1 142
    Mottagna gillanden:
    173
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Poco F3
    Info:
    Vit 256GB / 8GB
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Skiljetecken
    Grattis! Du har just slagit svensk rekord i lång mening. Cirka 90 ord och två punkter!
     
  17. Rm99

    Rm99 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hallå allihop, är äntligen en Defy ägare!

    Detta är min första Android mobil tillika smartphone(tidigare ägare av nokia 5530). Jag måste säga att jag är helt såld till denna mobil, trots att jag hade höga förväntningar på den så överträffade den ändå dem. Att den dessutom ändå är så tunn och ändå är stöttålig och vattentät gör inte saken sämre .Men tråkigt nog så kan jag inte skaffa mig ett motoblurkonto.

    Jag vet att många av er har fimpat motblur och istället tagit in Launcher pro , jag tycker att motorolas standard homescreens är betydligt smidigare och mer lätt använd än Launcher Pro.

    Nu är det så att jag inte har rootat mobilen, tänker inte göra det heller. Den är verkligen bra som den är förutom några lagg här och där när man överbelastar den. Men jag har läst på några ställen att det går att klocka den från 800 mghz till 1200 mghz, kan man verkligen klocka den utan att behöva roota? Jag vill ogärna roota då garantin dör och samtidigt som man helt och hållet kan förstöra sin mobil. Jag kan verkligen inte se vilka andra fördelar man har med en rootad defy. Vill tillägga att Mobilen är snabb som satan, lite för snabb för mig som inte är van vid kapacativ pekskärm, men på några håll så skulle jag önska att den var något snabbare då den ansträngs mer.

    Men jag ser verkligen fram emot Froyo lanseringen, då telefonen möjligtvis blir bättre och med svenska menyer. Jag skulle gärna vilja ha swype på svenska, vilket inte funkar just nu.
     
    Last edited: 22 mar 2011
  18. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Vad jag vet kan man inte överklocka utan att roota. Samt att det är nog större chans att mista garantin genom att överklocka än att roota då root i sig inte påverkar hårdvaran.
     
  19. caballerial

    caballerial Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hur är det med stöttåligheten på defy?
    Min flickvän har pajat 2 st galaxy s (har ett ganska fysiskt arbete).
     
  20. Falkz

    Falkz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min tjej har en och det började redan med att säljaren tappade den sen har hon tappat ett antal gånger i stallet där hon jobbar utan att det har blivit några märken på den...
     
    caballerial gillar detta.