Förlorad Hero

Diskussion i 'Hero' startad av norskel, 4 jan 2010.

  1. norskel

    norskel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nya året kunde itne börjat bättre... eller sämre.

    Bra fest och bra människor och bra uppvaknande blev abrupt avbruten när man slog sig på fickan och insåg att ens lilla hjälte var försvunnen.

    Nåväl ingen nytta görs genom att gråta över denna förlust och det är bara att sätta siktet på en ny mobil men nu till den stora frågan;

    Jag tyckte alltid Hero hade små saker som man störde sig på såsom: lite slö då och då. En ständig väntan på 2.1, en kamera som inte kunde kallas speciellt duglig men man saknar inte androidkossan förrens fickan är tom som man brukar säga.

    Frågan är om man skall investera i en ny Hero(smärtgränsen rent ekonomiskt är nåd där) eller kommer Droid eller Nexus släppas snart i Sverige och vad skulle ni gissa på att prisnivåerna lägger sig på där? Eller skall jag våga mig på att importera en droid?

    Vad tycker ni, för jag saknar verkligen min lilla hero.
     
  2. deltoro

    deltoro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Persoligen älskar jag heron, men det känns lite sådär att köpa en ny 'gammal' telefon när det verkar komma en del intressant runt hörnet. Har du en backup telefon hade jag nog väntat på espresson eller legend. Fast klara hela vintern utan android kanske inte är så kul... :-/
     
  3. norskel

    norskel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Exakt vad jag tänkte på, jag älskar min hero men det känns verkligen sådär att betala fullpris för en gammal telefon. Droiden har jag kollat lite videos på, den skall vara snabb och allt men för jäkla ful faktiskt:). Jag får väl rota fram nokia 5110... Om hur lång tid kommer de nya telefonerna måntro?

    Då jag saknar både dator och tv blir det lätt så tyst när man inte har musik eller radio hemma så jag vill gärna ha en ny så snarast.
     
  4. SlickNick

    SlickNick Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Droid går inte att använda i Sverige. Vi kör på olika nät mot Verizon. Den europeiska versionen heter Milestone och fungerar bra tycker jag.
    Du har inte tittat på Acer Liquid?
    Eller kanske LG GW620?
     
  5. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Skulle jag vara i behov av ny telefon nu så skulle jag gå utan tills Nexus går att få tag på. Enkelt.
     
  6. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    @Op. Täcker inte försäkringen en ny telefon, eller iaf del av en ny telefon?
     
  7. norskel

    norskel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha ja jag hade ju kunnat hoppats på det. Jag är utan försäkring. Den gick ut i december och jag åkte hem då utan en tanke på att förnya den...

    Så det känns väldigt surt att som student förlora en så dyrbar och fantastisk telefon efter bara 2 månader, men jag får stå mitt kast för min klantighet helt enkelt.

    Jag kollade upp lite av de mobiler som ni tipsade om f.ö. och jag tyckte att Legend såg helt underbar ut. Frågan är vad priset kommer ligga på tror ni? Eftersom specifikationerna inte är så superbra om man sätter den i relation till Nexus och milestone så kanske man kan hoppas på en mer förlåtande prislapp här? Läste även att den planeras släppas i mars men vad innebär det för den svenska marknaden?
     
  8. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilken försäkring gick ut? Jag tror du kan få en ny på din hemförsäkring.
    Inte säker dock, får nog betala ca 1500:- i självrisk men ändå
    mycket billigare än att köpa en ny.
     
  9. deltoro

    deltoro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hemförsäkring täcker väl inte att man tappar bort grejer? då behövs allriskförsäkring... och då drar dem först 25% av värdet därefter 1500 i självrisk så på en hero skulle man kanske få ut 2250:- Anyways, ifall Legend kommer ut i mars så kommer den nog gå o få tag på rätt snart därefter i sverige. heron kom väl ut här i princip samtidigt som övriga länder. språk o region verkar ju inte ha så stor betydelse på en androidmob (utan tangentbord då). Man kan ju ställa in rätt region med custom/more locale ändå även om den "inte finns" med från början.
     
  10. Skrutt

    Skrutt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sist jag kollade var 2250:- bättre än 0:- men det är i min bok det.
    Är väll olika mellan bolagen om man får det eller ej, värt att kolla kanske?
     
  11. deltoro

    deltoro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    definitivt... både till att 2250 är bättre än 0 och att man ska kolla. ;) men kanske inte hoppas alltför mycket. sen är man lite ful kan han ju bara säga att den blev stulen, det lär ju underlätta lite diskussionen med f-bolaget. om man har samvete till det :)
     
  12. norskel

    norskel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja alltså det var min hemförsäkring som gick ut. Första gången jag struntade i att förnya den så händer detta så det är inget alternativ tyvärr. Misstänker stark alkohol som tjuven här. My only weakness. Skall nog skaffa en mobil som man kan ta med när det gäller farliga evenemang såsom 10 krs öl på nyår i danmark. Men nog om det. Jag skall nog plocka fram 5110 och vänta på Legend som ser oerhört läcker ut. Hoppas bara på ett rimligt pris. Vad tror ni? Den kommer inte ha de högsta specen när den släpps så?
     
  13. deltoro

    deltoro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    skulle gissa att den kommer säljas för ungefär samma som när heron kom ut, kanske lite lägre med tanke på att lite 'ny'generationshårdvara börjar komma i januari med nexus och dragon/passion/bravo skulle väl släppas rätt snart därefter. jag hoppas det i alla fall :) är lite nyfiken på espresson ändå. hårdvarutangentbord på en heroisch telefon låter mycket trevligt. plus att devs verkar gilla tangentbordstelefoner vilket innebär mycket godispotential därifrån. :D
     
  14. danneman

    danneman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Detta kanske är annonsering, som inte är tillåtet, men då tar jag på mig det. Tycker ju synd om dig!
    Jag köpte mig en iPhone i julklapp så min två månaders gamla bruna Hero ligger och väntar på att bli utlagd på annons. Den är helt repfri, och aldrig moddad hit och dit. PM om du är intresserad!
    Lider med dig. Tappa mobiler är fan skräp!!!
     
  15. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja nu har han ju ingen hemförsäkring men jag har utnyttjat allrisk vid tre tillfällen på 5-6 år & då har jag fått full ersättning -1500kr självrisk & grejorna har varit över ett år gamla, kanske skillnad mellan olika bolag? Folksam har i alla fall varit sanslöst trevliga & hjälpsamma...

    Nåt du kan fundera över norskel är om du på nåt sätt kanske kan utnyttja exempelvis dina föräldrars hemförsäkring eller nåt sånt, min son utnyttjade min när hans laptop åkte i golvet & han bor inte hemma. Försäkringsbolaget vet ju inte vems mobilen är, kan ju vara din farsas.

    För att gå ontopic så känns nog Hero lätt utdaterad med dagens prissättning än fast jag är nöjd med min...
     
  16. norskel

    norskel Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja alltså abonnemang står på mig (jag köpte den från tele2) så jag antar att det kan vara svårt att få det att gå på mina föräldrars då jag inte bor hemma. Är inte helt pigg på försäkringsbedrägeri heller.

    Deltoro: jo jag vet bara inte om det där med utfällbart tangentbord, ajg var väldigt nöjd när jag inte hade det. Lite laggig emellanåt men det var allt.
     
  17. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ok, bedrägeri kan jag förstå men ang. abonemanget så kan jag säga att åtminstone folksam kollar nada ang. sådant men ok, jag förstår...
     
  18. deltoro

    deltoro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2009
    Inlägg:
    128
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    intressant... jag trodde alla lade på lite extra när man tappar bort grejer för att man är dum i huvudet eller nåt. jag lyckades med konsstycket att glömma min ryggsäck med ny laptop och xbox360 på tåget. märkligt nog dök den aldrig upp på hittegods... jaja någon blev ju glad av det. :D men då fick jag ta att dem drog av 25%, sketna LF!!
     
  19. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Du behöver ju inte äga telefonen för att du har abonnemanget. Jag råkar gilla att köpa telefoner, och ofta hamnar mina överblivna telefoner hos farsan. Han får låna dem på obestämd tid, men jag räknar mig fortfarande som ägare :)

    I ditt fall kunde det ha varit det omvända, men jag förstår att du inte vill dra en rövare.
     
  20. Beex

    Beex Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Om du inte gillar att tappa bort din Androidlur så borde du kanske kolla närmare på WatchDroid eller de andra liknande apparna. Man skickar ett sms till sin mobil med ett kodord så svarar den med sina GPS-koordinater.

    Finns lite olika varianter men har själv inte testat nån av dem. Bara ett förslag :)