Mail he-etet

Diskussion i 'Samsung' startad av Strv 74, 1 mar 2011.

  1. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Varje gång jag fixar en ny dator är det samma h-e med att koppla upp mailen. Denna gång gäller det Galaxy Tabb. Hustru har hotmail så det är bara att gå in med en webläsare och logga in men jag? Jag har bredbandsbolaget och det är ett av problemen. Jag har två webläsare i tabben. Den som ingick och Opera Mini. Bägge går hur jag än gör in i ett s k mobilt läge och det är helt omöjligt att logga in på Bredbandsbolaget. Ringer man deras support får man deras favoritsvar "vi vet inte men har du provat bredbandsexperten för 19 kronor per minut?". Varför går de in i detta läge och inte fullföljer processen?

    Sedan har Google tilldelat mig en ny emailadress för gmail. Ok, jag följer anvisningarna i den s k manualen för att aktivera detta och får bara felmeddelanden. Jag googlar efter lösningar och följer dessa och det blir bara fel. Helt omöjligt att koppla upp. Jaha, vem ringer man då och för vilken kostnad...

    Om ingen vet någon fungernade metod så måste det bli att satsa familjebudgeten på bredbandsexperten igen.
     
  2. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Pröva Dolphin HD som jag tycker är den bästa browsern. Där kan du välja om du vill köra som mobil eller desktop där det faktiskt fungerar och du kommer alltid till desktop sidan då du surfar.

    Och ang gmail så ska det inte va några problem, har du skapat ett konto så är det bara att fylla i dessa i gmail appen och köra, alt att lägga till konto under meny-inställningar-konto och synkronisera
    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  3. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok. Har laddat ned Dolphin HD och kört det. Samma resultat. Hittar ingenstans var man ställer om denna webläsare så att man inte hamnar i mobilläget. Hur gör man?
     
  4. sannispannisen

    sannispannisen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    hmm dolphin hd, jag har också för mig att det var krångligt. hatar mobilversionen.
    under inställningar "user agent" - desktop, men det har du väl testat.
    det funkar på alla sidor utan konstigt nog, aftonbladet.
    man får pröva sig fram.
     
  5. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Är under "user agent" som man väljer desktop som du säger. Jag kommer alltid till desktop sidan för en hemsida. Även Aftonbladet så får jag alltid hela sidan.

    Finns även att ladda hem "add -ons" där man rår en snabb knapp för att växla mellan mobil alt desktop.

    Jag får fram hela bredbandsbolagets hemsida, har ingen användare så kan inte pröva att logga in om det är där det skiter sig. Men är då inga problem med att klicka runt och få fram rutan där man ska fylla i användare och lösen

    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  6. Nervsjuk

    Nervsjuk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    164
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ett tips är ju att lägga till både Hotmail och Bredbandsbolagets mail till Gmail.
    Gmail stöder hämtning av POP3-mail från andra mailtjänster.
    Är enkelt att lägga till när du loggar in på din Gmail på datorn.
    Det finns lättförstådda instruktioner när du är inloggad.
    På det sättet kan du läsa alla mail på ditt Gmailkonto, och även använda den inbyggda Gmailappen och få meddelande när du fått nytt mail m.m.
     
  7. sannispannisen

    sannispannisen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    jaha vad lustigt, aftonbladet har jag inte lyckats med i nån browser, men när du får fram hela sidan, är den anpassad så du slipper hålla på att zooma då? det problemet hade jag i början, tror det var med opera mini. skitjobbigt.
     
  8. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Jo den är anpassad till Tabens skärm. Och villa jag läsa så är det dubbel klick så zoomar den in på texten eller så använder man pinch to zoom


    Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
     
  9. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 682
    Mottagna gillanden:
    2 038

    MINA ENHETER

    Du kan också prova Opera Mobile istället för Opera Mini. Där finns en inställning "Mobil vy" när den är avstängd så verkar man få skrivbordsvarianten av åtminstone Aftonbladet.
     
  10. Strv 74

    Strv 74 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu fått Dolphin HD att ta mig fram till Bredbandsbolagets mail. Långsamt men i alla fall. troligen för att jag sitter utomlands på en svag 3G uppkoppling. Ibland med tabben tror man att man initierat en inställning men det krävs många gånger upprepade tryckningar inna det "tar".

    Nu skall jag försöka få igång Gmail som är nästa svårighet. Google har gett mig en emailadress med verifieringskod och lösenord (som jag valde själv) men jag kan bara komma in från min dator och inte tabben. Jag följer alla anvisningar men nix. Kämpar vidare....