Kommentarer/frågor som inte kräver en ny egen tråd

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av CaptainC, 2 sept 2010.

  1. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Inne på min första vecka som android-användare när det kommer till mobiltelefoni och därför kommer nu en noob-fråga.

    Sitter i dagsläget på Darky's 9.3 (2.2.1) och tänkte ge mig på denna: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=975930

    Min fråga är: Kan jag på något sätt spara alla mina nuvarande inställningar för applikationer enbart som man kan överföra tillbaka efter man installerat det som står i bifogade länk? Om ja, hur går man tillväga?
     
  2. Deacon

    Deacon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2010
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    388
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja. Använd exempelvis Titanium Backup. Spara inte inställningar för systemapplikationer dock. Det kan, eventuellt, ställa till det.
     
    Lidback gillar detta.
  3. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Tack för det snabba svaret :).
    Det är ej systemapplikationer som skall sparas, gällande inställningar utan det är mer vanliga apps som man laddat ner via android market.
     
  4. juun

    juun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    vad skulle hända om man la in en firmware till en samsung galaxy s i en SE xperia mini? ;>
     
  5. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Svårt att säga, vad som INTE kommer att hända är iaf att x10:an skulle fungera bra med den. Tror faktiskt inte ens den skulle starta.
     
  6. juun

    juun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2010
    Inlägg:
    111
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    okej, haha!

    Varför inte android är lite som idén med ett OS till en PC?

    Jag menar, det finns olika leverantörer men "windows 7" är alltid just "windows 7" i samma form och skepnad.

    T.ex en DELL's W7 ser precis likadant ut som en HP.

    Det hade väl gått att lösa? t.ex göra alla objekt förminskings/förstornings-bara så att en ikon passar både på en SGS och en Xperia mini?
     
  7. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Om man bara släppt ett renodlat Android så kanske det hade kunnat gå, men nu gör ju tillverkarna om android till respektive telefon, lägger in rätt drivrutiner för rätt hårdvara, lägger till sina egna program över själva os:et. Dvs. de anpassar Android för respektive telefon.
     
  8. Magle

    Magle Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ett problem med kalendern och synkningen till Gmail. Klarar att synka min personliga kalender så den visas upp i mobilen, men skolschemat vägrar komma upp. När jag går in i kalendern i Gmail så ser jag att min personliga ligger under "Mina kalendrar" och skolans ligger under "Andra kalendrar" så jag antar att det är där problemet ligger.

    Någon som vet hur man flyttar över en kalender från "Andra kalendrar" till "Mina kalendrar" eller hur man får "Andra kalendrar" att visas i mobilen?
     
  9. Slaneby

    Slaneby Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Då skulle jag rekommendera Appsaver
     
  10. Cyrax

    Cyrax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tja alla! Fick idag en billaddare som har micro USB, min fråga är om den fungerar till min galaxy S (Teknisk spec som stod på laddaren: Input: 12-24V Output: 5-6V 550mAh) Vill ju inte förstöra min älskade telefon.
    Mvh
    C
     
  11. albatorsk

    albatorsk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    500mA är väl vad man får ut om du kopplar telefonen i ett USB-uttag i datorn så det är lugnt. Ladda på!
     
  12. conny85

    conny85 Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    3 478
    Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Jag har en fråga gällande nedladdning av appar från market. Helt plötsligt idag så får jag ett meddelande varje gång jag laddar ner en app från market. Efter det att den har installerats står det tex "soundcloud (1565KB)com.soundcloud.android The software is APP2SD. Do you want to view the package detail and move it? Ok eller Cancel finns som val. Hur fan kommer det sig att detta uppträde helt pltösligt.. Ladda hem appar igår och då kom det inte upp nå sånt där skit :P nån som vet vad som är problemet så är jag idel öra
     
  13. Perka

    Perka Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    562
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

  14. doedskalle

    doedskalle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag undrar varför min Gmail-app är på 29 MB, den har laddat ner alla mail sedan jag fick telefonen, men på brorsans så läser den in mailen varje gång man öppnar appen, så det bara är appen som tar plats. Vad är det för inställning jag har missat? (ZTE BLADE med nån modaco-rom.)
     
  15. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    ZTE Blade i en Galaxy S tråd?? ;)

    Nu kan jag naturligtvis inte hitta inställningen, men när jag flashade en ny rom för någon dag sedan så hittade jag en inställning där jag kunde välja ifall Gmail-appen skulle synka 25 mail eller alla. Ska se om jag kan hitta vad det är jag söker efter.

    Edit: Nu hittade jag det, gå in i Gmail-appen, Meny/Mer/Inställningar/Etiketter. Där kan du under varje etikett välja om den ska synka 4 dagar eller alla (vart jag fick 25 mail ifrån vet jag inte).

    Kan detta vara anledningen?
     
    Last edited: 9 mar 2011
    doedskalle gillar detta.
  16. doedskalle

    doedskalle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack så mycket för svaret, sorry att jag postade fel. jag sökte på gmail och lite annat och hittade den här tråden, fattade ju inte att den var i ett subforum.
     
  17. Bjarne

    Bjarne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    934
    Mottagna gillanden:
    127

    MINA ENHETER

    Det är lugnt! Men löste det problemet?

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  18. doedskalle

    doedskalle Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    yes, fungerar kanon, och massor med plats för fler appar :)
     
  19. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Någon som vet om det finns någon tweak för gmail-klienten på telefonen där man kan kryssa i leveransrapporter samt läsrapporter (när personen i fråga läst mailet) ? Saknar denna funktion då man tagit all mail till telefonen istället för datorn & thunderbird numer.
     
  20. Pjoter

    Pjoter Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2010
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kör med detta tema
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=951510

    Finns ingen klocka i statusbar på detta (bara när man rullar ner notificationslistan) och min fråga är om det är någon som kan tipsa om hur man fixar en klocka i statusbar, om det är möjligt över huvudtaget? :)