Vi som väntar på LG Optimus 2X

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Norsehawk, 17 dec 2010.

  1. Över

    Över Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ringer du och köper en nu så får du till veckan, så säger dom ! :)
     
  2. Alto

    Alto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    616
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    nu förstod du nog fel, det jag tror han menade var att 300 kommer till sverige, 150 ska till TM, 127 till komplett => 300 - 150 - 127 = 23 altså bara 23 telefoner som 96 andra återförsäljare ska dela på


    låter mkt skumt. jag tror TM trollar XD
     
  3. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Äh, kom igen nu killar (och tjejer)! Jag väntar också otåligt, men inom någon vecka har vi den lilla skönheten i våra händer! Det är inte värt att beställa en annan mobil bara för att den inte kommer JUST IDAG! :) Jag tycker den verkar perfekt, 4 tums skärm, dual core, snygg, HDMI, gedigen, mm. Det finns ingen annan mobil (tycker jag) som matchar den än på några månader, Galaxy S II är för stor, Nexus S har bara single core...

    Visst är det en tjusning i att vänta och längta också... ;)

    Håll ut, snart kommer den!! :)
     
    Skerved, zizou, Över och 3 andra gillar detta.
  4. noidroi

    noidroi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Låter som det. Eller att personen från TM missförstått någonting.
     
  5. ninetwozero

    ninetwozero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    419
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Det känns lite konstigt att dom inte kan hålla koll på siffrorna på den nivån. Hrrm. :-)
     
  6. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Jag läste någonstans att det skulle komma 700st telefoner till Sverige nu i veckan och då kan det ju stämma rätt bra med att TM får 300st...han kanske blandade ihop siffrorna lite... :)

    Förövrigt ringde jag Tele2's webshop och Rasmus där sa att de skulle få in O2X idag, men han kunde inte svara på hur många...
     
  7. 8bit

    8bit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  8. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
  9. bozzo70

    bozzo70 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    One Plus 8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    One Plus 8T
    Vi får nog vänta till nästa vecka, fick detta som svar av TM idag..

    "Hej igen,
    Fick precis det dystra beskedet från LG att leveransen dröjer till nästa måndag.
    Den goda nyheten är att du fortfarande kommer att vara bland dom första i Sverige att få den då det bara är vi och en kedja till som kommer få först..."
     
  10. bjobr

    bjobr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag var inne hos Tre igår och frågade. Personalen visste förstås inte, men trodde att den skulle vara försedd med en 3-logga åtminstone. Bäst att avvakta tills den finns att se i butik alltså.
     
  11. madcow

    madcow Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi9
    Telefon 3:
    LG V30
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab A
    Platta 2:
    Nexus 9
    Fick besked från TRE kl 14, att leveransen verkar vara försenad från LG. Dom hör av sig när dom vet mer.
     
  12. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
  13. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Nu är ju siffrorna rätt irrelevanta men som professor i matematik måste jag trots allt flika in med min åsikt om vad TM faktiskt menade ;).

    Så... det man menade, 300 enheter kommer till Sverige, 150 av dessa, d.v.s. hälften tilldelas TM. Dessa enheter skall sedan delas ut till 96 butiker (läs: Teknikmagasinets butiker) inte övriga återförsäljare. Alltså, i praktiken innebär detta är varje butik får 1-2 enheter och ett fåtal blir över till webbförsäljning.

    Nox Out :)!
     
  14. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Jag förbannar Teknikmagasinet att man inte kan köpa telefonen med abbonemang (läs: förlängning av abonnemang) :( :(
     
  15. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER

    Ser ut som riktigt trashy lurar det där :S
    Gamla 1998 hörlurar
    Nej tack ge mig något som liknar koss the plug iaf om dom ska användas någon gång
    Har ju varit ganska standard i high end lurar jag köpt dom senaste 4 åren iaf
     
  16. oneandone

    oneandone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Var på TPH idag och klämde lite på den. Den sitter perfekt i handen. Dock hade han inget datum när den skulle komma inte heller TM hade något datum. Den ser riktigt nice ut :P
     
  17. exnm

    exnm Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    309
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Visst blir man lite kär av att klämma på den? :) Stirrade säljarna på dig också som om du skulle springa iväg med den eller var det bara för mig :neutral:
     
  18. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    En sak till...

    Vill inte dra upp diskussionen ang bodyshot igen men vill faktiskt klargöra ett par saker först:

    Vad gör det oss andra om han har telefonen eller inte? Är det någon som kommer bli miljonär eller förlora sin bostad genom en vadslagning om det nu visar sig att bodyshot verkligen sitter med mobilen i handen? Annars, vad är poängen?

    Man behöver inte tro på folk, låter det osannolikt och har man kanske inte världens bästa belägg kan det uppfattas som att man pratar skit, men återigen, vad är poängen med och skriva att någon snackar skit? Vad får man personligen ut av det? Att dessutom kontra med att man legat med Paris Hilton, käkade en Nokia N8 till frukost och redan sitter med utvecklingsplanen för SGS3... kom igen grabbar!

    "Men ååååhhh, lägg upp en bild då så skall jag vara tyst! Ingen bild och du klassas som en skitsnackare, så är det vännen, jäkla troll, bajs på dig".

    För det första så hade jag personligen varken lagt tid eller energi på att tillfredsställa några okända människor på ett forum med ett foto på min mobil. Min energi går så långt till att jag nämner det, sen får folk göra vad de vill med det påstående de fått. För det andra, ett vattentätt bevis vore det endast om han besökte er alla personligen och visade upp den faktiska produkten. En bild säger ni? Ge mig 10 minuter med Photoshop och jag kan manipulera in jultomten som står på Sveavägen i Sthlm med en "Swedroid-skylt" i ena handen och ett halsband bestående av 10 st Optimus 2X i den andra. En bild är väl så långt ifrån ett bevis man egentligen kan komma med tanke på dagens teknik.

    Återigen, jag hade själv inte lagt min personliga tid på att bifoga massa skit, ta det för vad det är, sanning eller inte sanning, vem vet, men tjafsa inte om det. Tillfredsställd eller inte, du får inte DIN mobil tidigare.

    Och slutligen, varför skulle det vara osannolikt att lägga 10.000:-+ på en mobiltelefon? Någon som sett lyxfällan? Jag har vänner som lägger 90% av sin nettolön på "onödigt skit". Varför? För att de har maniska köpbeteenden eller bara ett överstarkt intresse och låter detta ta överhanden. Samtidigt finns det säkerligen även miljonärer eller för den delen miljardärer som inte ens skulle anse ett SL-kort vara värt att införskaffa. "Pfffh, för dyrt, jag går".

    Det personliga ekonomiska beteendet har absolut ingenting att göra med vad man tjänar.

    Så, då har jag sagt mitt.

    Grattis bodyshot, vi andra, ja vi väntar!
     
    dubbe, Skerved och bodyshot gillar detta.
  19. ElecTriX

    ElecTriX Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    1 186
    Mottagna gillanden:
    109
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Aint nobody got time for that
    Ja exakt, som jag sa tidigare. Vad gör det för skillnad. Grattis om han har den och även om han trollar så kommer inte telefonen till oss andra tidigare trotts "mun-hugg".

    Jag tycker vi släpper hela grejen och bara går vidare med att vara bittra och ivriga på att nallen ska anlända! :)
     
  20. oneandone

    oneandone Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Visst blir man :)
    Dom stirrade något ja, men det var fler som ville klämma än jag, var nog iaf 5 pers som ville leka lite