JIT enable för X10 mini

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av botze, 7 mar 2011.

  1. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Ingen som provat att enabla JIT för X10 mini?

    Finns en välskriven guide för stora X10 här:

    http://www.xperiax10.net/2011/02/20/boost-your-xperia-x10-performance-–-jit-installation-guide/

    Frågan är om den kan tillämpas även på våra minis? Det ska tydligen ge en jäkla prestandaboost! Ganska välbehövligt på våra telefoner :)

    Nu när vi inte kommer få 2.2 och de ROM:s som finns ute inte verkar särskilt fungerande så tycker jag detta känns mycket intressant. De features jag vill ha från 2.2 är:

    - Appar på minneskortet
    - Använda telefonen som WiFi hotspot
    - JIT

    Alla dessa tre går ju att fixa på en rootad 2.1 så då ser jag inte längre någon anledning att använda en hemsnickrad tveksam ROM :-)

    En guide för att fixa JIT på våra telefoner vore grymt bra och borde klistras!

    Edit: Hittade en guide på xda:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=902974

    Dock vet jag inte om den funkar med senaste mjukvaran 2.1.1.A.0.6.
     
    Last edited: 7 mar 2011
  2. Zkeeter66

    Zkeeter66 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Såg att du hittade en lösning, men kan inte låta bli att tipsa om det här sättet från en blogg på nätet...
    http://xperiapromini.blogspot.com/2011/02/automatic-installation-script-for-x10.html

    Verkar funka på .06 för mig i alla fall.


    Det är för övrigt en mycket trevlig blogg med bra tips på både det ena och andra för oss Mini/minipro ägare..
    För mig så har JIT get en märkbar förbättring i flytet på telen..
     
  3. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Vadå inte kommer få 2.2? Det finns ju faktiskt en FroYo rom som bearbetas på XDA. Vi kan alltså visst få 2.2, men inte officiellt.
     
  4. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Jag menar givetvis officiellt :)

    Men vad är vitsen med att installera en sådan ROM, om man nu kan få de tre grejer jag nämner i första posten? Är det något annat i 2.2 att sukta efter? Jag kör hellre en stabil sw från Sony Ericsson än någon hemsnickrad från XDA...
     
  5. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Med denna "hemmasnickrade" ROM, om man kallar den så, så finns bl.a. Native app2sd alltså ingen partionering behövs då den installerar applikationer direkt till FAT/FAT32.

    Du kan kolla på den här: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=961707

    Den är just nu i Beta1 (var förut i Alpha 1, 2 och 3) och är ständigt under utveckling som det ser ut nu.
     
  6. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Min åsikt efter att ha kört 2.1 med JIT för att sedan gå över till 2.2 blir att 2.2 helt enkelt äger röven av Sony Ericssons tjaffs, jag upplever allt tror det eller ej som mycket mer "smooth".

    Sony Ericsson mjukvara ska ut ur min telefon till varje pris, lite av en principsak numera:)
     
  7. Richi

    Richi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    +1 Instämmer :)
    Gilla den hem snickrade versionen hos XDA än den hem snickrade hos Sony Ericssons :P
     
  8. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    OK, men vad är det som är bättre i denna än med 2.1 och ovan nämnda förbättringar? Native App2SD kräver ju att appen stödjer det, det behövs inte med t.ex. Link2SD som jag kör, så jag är inte övertygad om att den är bättre... att partionera minneskortet är inte direkt raketforskning.

    sgtSmittohärd nämner att han tycker 2.2 är mycket mer "smooth", är det en generell uppfattning?

    Att tro att någon som hänger på XDA kan göra en lika stabil mjukvara som Sony Ericsson måste vara en grav förolämpning mot Android/Sony Ericsson, som förmodligen lägger många manår på varje sw. Därmed inte sagt att de på XDA inte är otroligt duktiga och skickliga på det de gör :).
     
  9. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Det du skriver om Link2SD vet jag inget om, har inte koll på det där men när jag installerar t.ex ett spel nu med 2.2 så går jag bara in i hantera program och sen flyttar till SD. Jag har inte behovet av att spara massa spel samtidigt, spelar ett spel och tröttnar oftast snabbt sen tar jag bort det bara. Men jag förstår ju att andra har behovet av mer lagringsutrymme:) Spelar knappt ändå eftersom jag anser att det är en ganska dålig upplevelse på mini.

    Bättre batteritid tycker jag allt att jag fått också! Som sagt allmänt mer "smooth" upplevelse i allt man gör med luren. Jag sms:ar jädra massa varje dag och oftast med flera samtidigt så ut och in i olika konversationer upplever jag också som mycket snabbare, små guldkorn här och där liksom:)

    Just nu går jag bara och väntar på att alla nya smartphones ska släppas här i vår för en uppgradering, tills dess försöker jag göra det bästa av situationen så därför kör jag 2.2. När jag köpte min mini pro i augusti visste jag knappt vad en smartphone va förnå, hade jag haft kunskapen som jag besitter idag så hade jag LÄTT pungat ut 2k extra på en telefon vilket kommer ske i vår..

    Tjing!
     
  10. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Tack för din utförliga beskrivning :)

    Det enda jag spelar är Angry Birds, men det finns ju så fantastiskt många bra appar till Android - och det pluppar upp nya "måste-ha" appar varje dag!! Tycker den begränsade minnesmängden är största flaskhalsen med X10 mini, med Link2SD är det inte längre ett problem, har 1 Gb till appar :)

    Blir väl till att prova 2.2 så fort det finns en stabil och någorlunda buggfri mjukvara!
     
  11. pedlund

    pedlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad ska man ha ungefär på quadrant?? För jag har bara 540, och det känns lite lite :(
     
  12. Ascii

    Ascii Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    10 163
    Mottagna gillanden:
    3 148

    MINA ENHETER

    Du skall väl ha runt 700 tror jag. MiniCM har dock runt 1000.
     
  13. pedlund

    pedlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har du 700???? :O Är du seriös?? Haft cyanogenmod och där fick jag som bäst 850:P Men kör du med jit just nu?
     
  14. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    525 fick jag nu med JIT enablat...
     
  15. pedlund

    pedlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    ungefär samma som jag, men fattar inte hur folk får 1000????
     
  16. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Hur fungerar kamera + videoinspelning på 2.2 till mini pro?
     
  17. pedlund

    pedlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  18. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    När man slängde in android 2.2 blev det så liksom:)
    När jag körde cyanogenmod6 v2.7.1 t.ex hade jag en bit över 1k i quadrant men nu med senaste versionen (v3.2.1b) så får jag 900, 968 för att vara exakt i quadrant.

    Kameran funkar fint att ta kort med, jag har inte testat vignette men ska nog fixa den appen. Videoinspelning fungerar bara med en viss app som jag har fattat det (ska vara gratis). Har inte testat själv men det blir av inom kort! :)

    Edit: Detta ska vara appen man spelar in video med https://market.android.com/details?id=com.androidillusion.videocamillusion
     
    pedlund gillar detta.
  19. botze

    botze Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    1 387
    Mottagna gillanden:
    82

    MINA ENHETER

    Funkar wifi för er med JIT enablat?
     
  20. Snusdus

    Snusdus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    2 174
    Mottagna gillanden:
    259

    MINA ENHETER

    När jag körde in cm6 (pro) fick jag 1680 :)