var lagras appar på SD-kort

Diskussion i 'Blade' startad av perakesson, 7 mar 2011.

  1. perakesson

    perakesson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag kör JJ9 och tycker det mesta funkar bra. Så nu ska jag byta från originalkortet till ett 16gb SD-kort. Redan har jag flyttat ett antal appar till SD-kortet.

    Jag har sökt bland filkatalogerna på kortet o inte hittat apparna. Nån som vet var de plarderas?

    Hur bör jag smartast göra när jag migrerar till nytt kort?

    Om jag kopierar hela filstrukturen från gamla kortet till nya kortet, kommer apparna att hittas?

    På den gamla tiden när jag hade Palm, gick det oxå att lägga appar på kortet, men det var enkelt att finna o hantera filerna.
     
  2. andreas764

    andreas764 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ok gör så här gå in på inställningar -> program -> hantera program sen för du över alla appar på telefon minnet så tycker jag att du ska göra i allafall :):)
     
    Last edited: 7 mar 2011
  3. exec

    exec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Apparna ska finnas i .android_secure så det borde ju räcka med den + ev. mappar som hör till apparna. Har aldrig bytt minneskort så vet ej om detta fungerar men det är ju inget farligt att prova.
     
  4. LivingPixels

    LivingPixels Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    237
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    När jag bytta kort gjorde jag bara så att jag flyttade över samtliga mappar och filer rakt av. Självklart hade jag igång "Visa dolda mappar och filer". Funkade finfint!
     
  5. perakesson

    perakesson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Den mappen är tom på mitt minneskort. Mysko. Jag koller med både Astro och Filer.
     
  6. exec

    exec Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag ser heller inget i den mappen i astro. Men i datorn så ser jag filerna, vet inte om de är dolda i telefonen eller något.


    Sent from my Blade using Tapatalk
     
    perakesson gillar detta.
  7. pissenisse

    pissenisse Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag bytte minneskort nu idag från 16 GB till 32 GB. Jag kopierade bara rått över hela minneskortet, först till en hårddisk för backup och sedan från hårdisken till det nya minneskortet som då satt i en kortläsare i datorn.

    Allt verkar fungera som det ska. Samtliga appar jag provat fungerar och allt data verkar finnas där det ska vara. Så det ska bara vara att kopiera över rubb och stubb.
     
  8. redtop

    redtop Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack för ovanstående -det fungerade för mig också- bytte minneskort på min gamla mini pro idag från 2 GB till 8 GB. :)
     
  9. Mcmlxxxii

    Mcmlxxxii Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nyligen gjort detsamma, men apparna hittas inte i telefonen. Enbart på datorn. Vad kan man göra åt detta?